AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Hadde et ons i helga og igår var det en myk gummi flik som kom ut. Har kondomet sprukket uten at hverken meg eller han har merket det? Bør jeg sjekke meg for kjønnsykdom? Eller er ikke det vits før jeg evt har symptomer? Har ikke puttet noe annet opp i skjeden så det kan ikke være fra noe annet. Anonymous poster hash: a576d...565
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Bruker du annen prevensjon? Anonymous poster hash: e5af0...905
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Nei. Dette skjedde på lørdag og igår kom det som så ut som en liten bit av kondomet. Er jo for sent å ta angrepille. Håper virkelig jeg ikke var nær eggløsning. Men er det noen sjangs for smitte av kjønnsykdom å bør jeg få sjekket meg?Anonymous poster hash: a576d...565
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Nei dette var amatørmessig bruk av kondom på ons. Greit nok i et stabilt monogamt forhold. Ikke verdens største katastrofe da om det går hull i gummi. Men ons...potensielt smittebomber begge to (siden de med stor sannsynlighet har flere ons). Når jeg har ons smører jeg alltid tigerbalsam utenpå kondomet, før jeg så trer på et nytt kondom over igjen. Skulle dama plutselig skrike av smerte er det på tide å trekke seg ut. Da er det gått hull i det ytterste kondomet. Anonymous poster hash: 712db...a47 1
Djungelvrål Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Nei dette var amatørmessig bruk av kondom på ons. Greit nok i et stabilt monogamt forhold. Ikke verdens største katastrofe da om det går hull i gummi. Men ons...potensielt smittebomber begge to (siden de med stor sannsynlighet har flere ons). Når jeg har ons smører jeg alltid tigerbalsam utenpå kondomet, før jeg så trer på et nytt kondom over igjen. Skulle dama plutselig skrike av smerte er det på tide å trekke seg ut. Da er det gått hull i det ytterste kondomet. Anonymous poster hash: 712db...a47 Særlig. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Nei. Dette skjedde på lørdag og igår kom det som så ut som en liten bit av kondomet. Er jo for sent å ta angrepille. Håper virkelig jeg ikke var nær eggløsning. Men er det noen sjangs for smitte av kjønnsykdom å bør jeg få sjekket meg?Anonymous poster hash: a576d...565 Du kan få fremdeles få satt inn spiral for å forhindre graviditet. Sjanse for kjønnssykdom er det jo selvsagt, så test deg samtidig. Anonymous poster hash: e5af0...905
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 To kondomer?! Det er jo å be om at det går hull. Ville dere sjekket dere for sykdom? Ja eller nei? Venter jo også på om mensen dukker opp selvfølgelig.Anonymous poster hash: a576d...565
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Du kan få fremdeles få satt inn spiral for å forhindre graviditet. Sjanse for kjønnssykdom er det jo selvsagt, så test deg samtidig.Anonymous poster hash: e5af0...905 Kan jeg sette inn spiral nå og forhindre at jeg skal bli gravid fra dette tilfellet?Anonymous poster hash: a576d...565
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #9 Skrevet 29. april 2015 Kan jeg sette inn spiral nå og forhindre at jeg skal bli gravid fra dette tilfellet?Anonymous poster hash: a576d...565 Ts igjen. Trodde man måtte sjekkes for sykdom og infeksjoner før man satt inn spiral for å ikke dra det med inn i livmoren. Tar 10 dager å få svar på prøvene, æ da er det vell evt for sent.Anonymous poster hash: a576d...565
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #10 Skrevet 29. april 2015 Kan jeg sette inn spiral nå og forhindre at jeg skal bli gravid fra dette tilfellet?Anonymous poster hash: a576d...565 Ja. Anonymous poster hash: e5af0...905
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #11 Skrevet 29. april 2015 Ts igjen. Trodde man måtte sjekkes for sykdom og infeksjoner før man satt inn spiral for å ikke dra det med inn i livmoren. Tar 10 dager å få svar på prøvene, æ da er det vell evt for sent.Anonymous poster hash: a576d...565 Det er en ikke ukjent metode for å forhindre graviditet i disse tilfellene. Hvor får du det fra at man må være erklært fri for kjønnssykdommer før man setter inn spiral? Man tar gjerne en test samtidig som man får satt inn spiral, om man ønsker/har behov for det. En spiral kan settes inn uavhengig av status på klamydiaprøver. Og nei, den er ikke innom skjedeveggen når den settes inn. Anonymous poster hash: e5af0...905
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #12 Skrevet 29. april 2015 Det er en ikke ukjent metode for å forhindre graviditet i disse tilfellene. Hvor får du det fra at man må være erklært fri for kjønnssykdommer før man setter inn spiral? Man tar gjerne en test samtidig som man får satt inn spiral, om man ønsker/har behov for det. En spiral kan settes inn uavhengig av status på klamydiaprøver. Og nei, den er ikke innom skjedeveggen når den settes inn.Anonymous poster hash: e5af0...905 Står jo at man skal sjekkes for sykdom og infeksjoner før man setter inn spiral.Anonymous poster hash: a576d...565
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #13 Skrevet 29. april 2015 Står jo at man skal sjekkes for sykdom og infeksjoner før man setter inn spiral.Anonymous poster hash: a576d...565 I hastetilfeller er ikke dette noe absolutt krav. Anonymous poster hash: e5af0...905
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #14 Skrevet 29. april 2015 Det er en ikke ukjent metode for å forhindre graviditet i disse tilfellene. Hvor får du det fra at man må være erklært fri for kjønnssykdommer før man setter inn spiral? Man tar gjerne en test samtidig som man får satt inn spiral, om man ønsker/har behov for det. En spiral kan settes inn uavhengig av status på klamydiaprøver. Og nei, den er ikke innom skjedeveggen når den settes inn. Anonymous poster hash: e5af0...905 Og før noen skal arrestere meg og si at smitte kan sitte i livmorhalsen, ja det kan selvfølgelig gjøre det. Men jeg oppfattet det som om TS trodde man at man måtte være behandlet for eventuell klamydia eller andre sykdommer før man fikk satt inn spiral. Det er feil. Anonymous poster hash: e5af0...905
peppermyntete Skrevet 29. april 2015 #15 Skrevet 29. april 2015 Test deg i alle fall for kjønnssykdommer om litt. Usikker på hvor lang tid det må gå? Men bra du tar ansvar
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #16 Skrevet 29. april 2015 Ei venninne fortalte at det finnes et nødprevensjon som kan taes 5 dager etter samleiet, i morgen tidelig ringer jeg til lege (den er reseptbelagt vistnok) da er det 6 dager siden, men skal høre om den gir en effekt for det. Kjønnsykdommer skal jeg teste meg for etter 2 uker. Takk for alle svar!Anonymous poster hash: a576d...565
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #17 Skrevet 29. april 2015 Ei venninne fortalte at det finnes et nødprevensjon som kan taes 5 dager etter samleiet, i morgen tidelig ringer jeg til lege (den er reseptbelagt vistnok) da er det 6 dager siden, men skal høre om den gir en effekt for det. Kjønnsykdommer skal jeg teste meg for etter 2 uker. Takk for alle svar!Anonymous poster hash: a576d...565 Den vil ikke gi noen effekt, dessverre. Anonymous poster hash: e5af0...905
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #18 Skrevet 29. april 2015 Den vil ikke gi noen effekt, dessverre.Anonymous poster hash: e5af0...905 Ikke noe effekt i det hele tatt?Anonymous poster hash: a576d...565
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #19 Skrevet 30. april 2015 Fikk ringt til legesenteret idag. Forklarte situasjonen til legesekreteren som ikke viste noe om det, å sa at hun skulle be legen ringe meg. Da legen ringte virket hun nedlatende og oppgitt. Føler meg så dum. Det er sånne ting som gjør at jeg vegrer meg for å ringe dit. Fikk ikke forklart legen at det var et uhell med kondomet, så hun tror vell jeg har vært uforsiktig. Men ikke greit å snakke nedlatende uansett syntes jeg. Har fått tatt EllaOne og håper det ikke var for sent. Hadde jeg vist at kondomet sprakk hadde jeg jo tatt nødprevensjon mye raskere! Men oppdaget det ved at det kom en gummi flik ut, som tyder på at det er rester fra et kondom igår å da var det jo allerede for seint å ta nødprevensjon som Norlevo som er reseptfritt. Anonymous poster hash: a576d...565
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå