AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Sluttet brått å amme torsdag i forrige uke. Hadde mye melkespreng fredag og lørdag, så ga det seg seg mye på søndag. Og mandag følte jeg ingen behov for å pumpe. I ettermiddag fikk jeg plutselig smerter i den ene brystet og kjenner jeg har store kuler der. Hva gjør jeg med det? Kan jeg bare vente så går det over av seg selv?Anonymous poster hash: cf0a5...919
Maleficenta Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 (endret) Sluttet brått å amme torsdag i forrige uke. Hadde mye melkespreng fredag og lørdag, så ga det seg seg mye på søndag. Og mandag følte jeg ingen behov for å pumpe. I ettermiddag fikk jeg plutselig smerter i den ene brystet og kjenner jeg har store kuler der. Hva gjør jeg med det? Kan jeg bare vente så går det over av seg selv?Anonymous poster hash: cf0a5...919 Kom deg til legen. Kan jo være noe uskyldig men kan være noe annet og Endret 29. april 2015 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Kom deg til legen. Kan jo være noe uskyldig men kan være noe annet og Regner med det kommer av tilstoppede melkeganger. Så hvis jeg går til legen er det fordi det evt ikke løser seg opp av seg selv :-)Anonymous poster hash: cf0a5...919
Maleficenta Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Regner med det kommer av tilstoppede melkeganger. Så hvis jeg går til legen er det fordi det evt ikke løser seg opp av seg selv :-)Anonymous poster hash: cf0a5...919 Ja drt ksn være tilstoppde melkeganger og det kan være kreft...
Gjest Stinky Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Ja drt ksn være tilstoppde melkeganger og det kan være kreft... Man får ikke akutt kreft etter amming. tilstoppede melkeganger evt brystbetennelse. 2
niniel Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Jeg hadde brå ammmeslutt en mnd etter fødsel. Fikk også noen kuler. De gikk faktisk ikke bort før jeg lillebror ble født og jeg kunne ta zopp ammingen igjen et år etter. Men jeg fikk kulene undersøkt hos lege for sikkerhets skyld. Anbefaler deg å gjøre det samme :-)
Maleficenta Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Man får ikke akutt kreft etter amming. tilstoppede melkeganger evt brystbetennelse. Kanskje det har vært kuler der før uten at man har tenkt over det eller de har vært der men har vokst nå? Slike kuler er jo noe som kan ha vært der men plutselig blitt oppdaget. Er nå uansett bedre å sjekke det ut enn å bare satse på det går over. Har hørt om folk som trpdde det var tilstoppede melkeganger men så var det ikke det
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Jeg hadde brå ammmeslutt en mnd etter fødsel. Fikk også noen kuler. De gikk faktisk ikke bort før jeg lillebror ble født og jeg kunne ta zopp ammingen igjen et år etter. Men jeg fikk kulene undersøkt hos lege for sikkerhets skyld. Anbefaler deg å gjøre det samme :-) Gjorde de vondt hos deg? Her har det bare blitt vondere og vondere de siste timene. Kan jeg gjøre noe for å få de bedre? Bortsett fra å starte ammingen igjen (pumpe har aldri fungert for meg) :-( TsAnonymous poster hash: cf0a5...919
lykkelige.meg Skrevet 29. april 2015 #9 Skrevet 29. april 2015 Skal selvfølgelig få sjekket det, men det tar minst en mnd før jeg får time til legen. I første omgang tenker jeg å behandle det som tilstoppede melkganger :-) Ts
Maleficenta Skrevet 29. april 2015 #10 Skrevet 29. april 2015 Skal selvfølgelig få sjekket det, men det tar minst en mnd før jeg får time til legen. I første omgang tenker jeg å behandle det som tilstoppede melkganger :-) Ts Men da må du jo først bestille time da. Det tar ikke en mnd å få time hos lege da bør man butte isåfall
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #11 Skrevet 29. april 2015 Sluttet brått å amme torsdag i forrige uke. Hadde mye melkespreng fredag og lørdag, så ga det seg seg mye på søndag. Og mandag følte jeg ingen behov for å pumpe. I ettermiddag fikk jeg plutselig smerter i den ene brystet og kjenner jeg har store kuler der. Hva gjør jeg med det? Kan jeg bare vente så går det over av seg selv?Anonymous poster hash: cf0a5...919 Kan jeg spørre om hvorfor du brått sluttet å amme? Anonymous poster hash: f180e...12d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #12 Skrevet 29. april 2015 Gjør det vondere, blir varmt og du blir uvell så oppsøk legevakt, tette melkeganger blir raskt brystbetennelse.Anonymous poster hash: d9977...de7
niniel Skrevet 29. april 2015 #13 Skrevet 29. april 2015 Gjorde de vondt hos deg? Her har det bare blitt vondere og vondere de siste timene. Kan jeg gjøre noe for å få de bedre? Bortsett fra å starte ammingen igjen (pumpe har aldri fungert for meg) :-( TsAnonymous poster hash: cf0a5...919 Du må få tømt brystet på en eller annen måte. Og komme deg til lege. Jeg hadde ikke vondt annet enn når jeg klemte der. Pumpet litt med dobbel eklektisk pumpe jeg fikk låne på sykehuset, den fungerer mye bedre enn de man får kjøpt til hjemmebruk. Hadde jeg kunnet lagt til en baby hadde jeg gjort det, for brystbetennelse er jævlig, men jeg regner med du har dine grunner for å ikke amme videre. Men tømt brystet må du nok få gjort snarest mulig, og da er pumping eneste alternativ.
Susa Skrevet 29. april 2015 #14 Skrevet 29. april 2015 Du kan prøve å ta deg en varm dusj og håndmelke?
lykkelige.meg Skrevet 29. april 2015 #15 Skrevet 29. april 2015 Men da må du jo først bestille time da. Det tar ikke en mnd å få time hos lege da bør man butte isåfall Får ikke bestilt time i kveld uansett :-) Hos oss tar det for tiden det, men vi vet det blir bedre. Og legen som er der av og til er av ypperste klasse, så når han bare er ferdig med sitt og tilbake i 100 % stilling blir det bedre :-)
lykkelige.meg Skrevet 29. april 2015 #16 Skrevet 29. april 2015 Kan jeg spørre om hvorfor du brått sluttet å amme? Anonymous poster hash: f180e...12d Av personlige grunner. Både lege og helsesøster var enige i avgjørelsen, og barnet er blitt stort :-)
lykkelige.meg Skrevet 29. april 2015 #17 Skrevet 29. april 2015 Gjør et forsøk med varmepute, så regner jeg med det går seg til :-) hadde definitivt ikke forventet problemer tre dager etter jeg var fri form melk.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #18 Skrevet 29. april 2015 Av personlige grunner. Både lege og helsesøster var enige i avgjørelsen, og barnet er blitt stort :-) Så bra, fikk en ekkel følelse men godt å høre at barnet har det bra Anonymous poster hash: f180e...12d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #19 Skrevet 29. april 2015 Det kan være tette melkeganger siden du har ammet. Det kan også være ufarlige eller også farlige svulster. Dra til legen så snart som mulig og få det sjekket, det er bedre enn å gå rundt og undre og vente og se om det går over. Anonymous poster hash: 26bda...68a
Maleficenta Skrevet 30. april 2015 #20 Skrevet 30. april 2015 Får ikke bestilt time i kveld uansett :-) Hos oss tar det for tiden det, men vi vet det blir bedre. Og legen som er der av og til er av ypperste klasse, så når han bare er ferdig med sitt og tilbake i 100 % stilling blir det bedre :-) Uansett bestill så fort som mulig så du gjerne slipper å vente i 2 mnd istedet for 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå