Gå til innhold

Tempen under arma.


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva regnes som feber når man tar tempen under arma?

Er det slik at man skal trekke fra 0,5?

Tempen under ene arma mi viser 37.4 og under andre arma 37,9. Har jeg feber?

Føler meg dårlig form, men det kan komme av dårlig søvn i det siste.

Anonymous poster hash: 785bf...9f2

Videoannonse
Annonse
Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Du skal legge til 0,5 grad når du tar tempen under armen. Du har feber når tempen er over 38 grader, temp mellom 37 og 38 grader kalles subfebril.

AnonymBruker
Skrevet

Du legger til en halv. Men det beste er å ta tempen rektalt, evnt under tunga.

http://ndla.no/nb/node/78884

Først rektalt, og så under tunga :opplyser:

:fnise:

Anonymous poster hash: 0a5ed...9dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...