AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Jeg er sikker på at når man tenker for mye på det ene og det andre så vil det føre til negativ tankegang, ihvertfall for meg. Jeg prøver å bli en bedre utgave av meg selv, og det involverer å lese bøker om det ene og det andre. Jeg tror rett og slett det ikke nødvendigvis er så sunt, fordi man kommer inn i en sånn sirkel der man hele tiden leser om "problem". Jeg vet ikke. Føler at når man tenker problem (vil bli en bedre utgave av meg selv) så blir ting til et problem. Gjerne ting som ikke er et problem. Andre som deler samme tanke som meg? Anonymous poster hash: dc733...a1e
Solstrålen. Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Jeg blir veldig forvirret av det du skriver. En psykolog kan hjelpe deg og gi deg redskapene du trenger for å snu tankegangen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Jeg mener; man gjør gjerne små problem til større problem. Man får til slutt tankeras av tanker. Tanker er ikke farlig, men når man tenker og tenker, etterhvert blir det i negativ retning, og slik er man inne i en "prosess" Anonymous poster hash: dc733...a1e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Nei, man trenger ikke bli negativ av mye tenking. Da bør man heller se på hvorfor man ser bare feil i ting. Der er mange "bra" ting å tenke på. Det er ikke mye tenking som er selve problemet, er poenget mitt. Det er ingen logisk grunn til at man tenker mer negativt når man tenker mye. Anonymous poster hash: 195a4...b49
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Jeg tror jeg må si meg enig med ts. Mye tenking, kan lettere føre til grubling, som sporer av i negativ tankegang. Det er bedre å være fysisk aktiv, enn å sitte mye i ro og tenke. Dagslys, frisk luft, og røre på seg hver dag er viktig. Nå er jeg selv deprimert, så jeg er kanskje ikke noe god referanse. Men jeg tror dette gjelder alle i større eller mindre grad. Lediggang er roten til alt vondt er det noe som heter, og man vet veldig godt hva som skjer med folk som er lenge arbeidsledige. De blir lett deprimert. Anonymous poster hash: af8a6...ada 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Jeg tror for mye tenking og for mye innesteninging av dine egne tanker kan gjøre folk "gale". Jeg er selv den typen person som overtenker ting, men det å snakke med en profesjonell er heller ikke helt min greie, da jeg har dårlige erfaringer med det fra før av. Men det du kan gjøre som har funket for meg, er å skrive det ned. Etter at jeg har skrevet ned ting er det liksom litt ute av verden, vertfall for en liten stund. Jeg får det ut, og hodet mitt får plass til andre ting. Når jeg har tenkt for mye på noe nytt skriver jeg ned det. Etter at jeg begynte med dette følte jeg meg mye mindre "gal" hvis jeg kan si det sånn ;-) Anonymous poster hash: a2f7f...410
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå