AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Jeg er snart 20 år gammel, og har i alle år hatt plettfri og veldig ren hud. Har brukt minimalt med produkter på huden, og bortsett fra en liten kvise nå og da, har jeg ikke vært plaget med det. For 1,5 år siden begynte jeg å jobbe på en bensinstasjon og plutselig, etter en liten stund (husker ikke nøyaktig når det startet) så begynte jeg å få masse kviser i tinningene og litt i panna. Og siden har de egentlig bare blitt. Har nå slitt med kviser i tinningene i hvertfall et år, og de etterlater seg arr på huden. Blir ordentlig deprimert av at de ikke forsvinner Mistenker sterkt at det er jobben min som har gitt meg hudproblemene, kanskje kombinert med en del stress. Jeg jobber kun i 1 til 3 dager i uka, og føler alltid at huden min blir litt bedre når jeg ikke har jobbet på en stund, og verre etter jobb. særlig 3 dager... Så derfor: er det noen som kan anbefale meg noe? Hvilke produkter er gode å rense huden med etter å ha gått 8 timer i pølsefett og matos? Noen som har lignende erfaringer og ble kvitt problemet? Hilsen desperat jente! Anonymous poster hash: f1f5e...b04
Nuttery Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Haha jepp, det er fettet som legger seg. Jeg går uten hudsminke på jobb og går på toalettet sånn rundt halvveis inn i vakta og renser av og smører med fuktighetskrem
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Jeg er snart 20 år gammel, og har i alle år hatt plettfri og veldig ren hud. Har brukt minimalt med produkter på huden, og bortsett fra en liten kvise nå og da, har jeg ikke vært plaget med det. For 1,5 år siden begynte jeg å jobbe på en bensinstasjon og plutselig, etter en liten stund (husker ikke nøyaktig når det startet) så begynte jeg å få masse kviser i tinningene og litt i panna. Og siden har de egentlig bare blitt. Har nå slitt med kviser i tinningene i hvertfall et år, og de etterlater seg arr på huden. Blir ordentlig deprimert av at de ikke forsvinner Mistenker sterkt at det er jobben min som har gitt meg hudproblemene, kanskje kombinert med en del stress. Jeg jobber kun i 1 til 3 dager i uka, og føler alltid at huden min blir litt bedre når jeg ikke har jobbet på en stund, og verre etter jobb. særlig 3 dager... Så derfor: er det noen som kan anbefale meg noe? Hvilke produkter er gode å rense huden med etter å ha gått 8 timer i pølsefett og matos? Noen som har lignende erfaringer og ble kvitt problemet? Hilsen desperat jente! Anonymous poster hash: f1f5e...b04 Du gir svaret selv, inneklimaet på jobben. Du bør slutte å jobbe der før du får flere og langt mer ubehalgelige plager. Dette er ikke direkte "kviser" men noe som ligner på kviser! Du kan behandle huden med nesten hva som helst uten å bli særlig bedre, og mens du behandler huden så risikerer du å bli dårlig av inneklimaet, på andre måter. Les deg omm på inneklimaproblemer!Anonymous poster hash: a39a9...24a 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Jeg fikk det samme når jeg jobbet på treningssenter! Trodde det var innbilning, men det forsvant faktisk når jeg byttet jobb. Var ikke stresset (det har bare økt i ny jobb), men rett og slett inneklimaet og overflatene.Anonymous poster hash: f598e...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Haha jepp, det er fettet som legger seg. Jeg går uten hudsminke på jobb og går på toalettet sånn rundt halvveis inn i vakta og renser av og smører med fuktighetskrem Jeg bruker heller ikke hudsminke på jobb, det har jeg egentlig aldri gjort. Hjelper det å rense huden og smøre med fuktighetskrem? har du merket noe forskjell? Anonymous poster hash: f1f5e...b04
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Jeg bruker heller ikke hudsminke på jobb, det har jeg egentlig aldri gjort.Hjelper det å rense huden og smøre med fuktighetskrem? har du merket noe forskjell? Anonymous poster hash: f1f5e...b04 Nei, det er noe i luften du reagerer på. Fortsetter du å oppholde deg der vil det samme irritere luftveien dine slik at du får luftveis/pustebesvær og andre plager. F.eks. ekstrem tretthet, svimmelhet, mageplager alt etter hvilke mikroorganismer som er i luften og du reagerer på. Anonymous poster hash: a39a9...24a 1
Kassiopeia Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Ja, det er veldig fortvilende.. Har jobbet på gatekjøkken nå i 1,5 år, og jeg som endelig hadde kommet meg godt til ro med fin hud etter noen tøffe ungdomsår med uren hud er nå forferdelig plaget med ekstremt stygg hud på grunn av jobben. Er nok en blanding av stress, svette, fettosen fra matlaging, innestengt og dårlig luft og at huden ikke får puste med uniformen. Ryggen min ser helt grusom ut med stygge byller og jeg får små kviser på bryst, hals noen ganger, pannen, hårlinjen, tinningen, hodebunnen og her og der i fjeset. Ingenting som hjelper dessverre.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Nei, det er noe i luften du reagerer på. Fortsetter du å oppholde deg der vil det samme irritere luftveien dine slik at du får luftveis/pustebesvær og andre plager. F.eks. ekstrem tretthet, svimmelhet, mageplager alt etter hvilke mikroorganismer som er i luften og du reagerer på.Anonymous poster hash: a39a9...24a Huff da... dette var jo egentlig ganske skremmende Er fryktelig innestengt luft der... Har ikke merket noe til luftveis/pustebesvær, men har følt meg ganske sliten til tider. Jobbet veldig mye forrige sommer, og ble veldig deprimert etterpå. Følte meg rett og slett utslitt og måtte droppe ut av årsstudiumet jeg gikk på.. Anonymous poster hash: f1f5e...b04
Nuttery Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Jeg bruker heller ikke hudsminke på jobb, det har jeg egentlig aldri gjort. Hjelper det å rense huden og smøre med fuktighetskrem? har du merket noe forskjell? Anonymous poster hash: f1f5e...b04 Ja, det hjelper faktisk, i allefall for min del. Får vekk stekeosten og smussen før det rekker å sette seg fast, om jeg kan si det slik. Stress å skulle gå å vaske fjeset midt i vakta, men hjelper for min del!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Huff da... dette var jo egentlig ganske skremmende Er fryktelig innestengt luft der...Har ikke merket noe til luftveis/pustebesvær, men har følt meg ganske sliten til tider.Jobbet veldig mye forrige sommer, og ble veldig deprimert etterpå. Følte meg rett og slett utslitt og måtte droppe ut av årsstudiumet jeg gikk på.. Anonymous poster hash: f1f5e...b04 Det du og minst en annen beskriver er typisk for sick building syndrome! Det blir ikke bedre av å fortsette å oppholde seg i dårlig inneklima, snarere tvert i mot, det kan utvikle seg til at dere blir invalidiserte i fremtidien! Så bytt jobb! Anonymous poster hash: a39a9...24a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå