Gå til innhold

Deprimert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan behandler man depresjon?

Anonymous poster hash: 8ee1e...eb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trening hjelper i mange tilfeller.

Hvis det ikke hjelper kan du oppsøke terapaut.

Anonymous poster hash: e6ef5...dd9
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt av det som gjør med deprimert at jeg ikke kan trene på grunn av sykdom før etter sommeren

AnonymBruker
Skrevet

er det vanlig å gå til psykolog for å bli kvittt det

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det faktisk bevist at trening ikke hjelper mot depresjon, men det kan hjelpe mot angst.

Anonymous poster hash: 4357e...c03

Skrevet

Kommer an på hva som forårsaker depresjonen. Terapi og medisiner er vel det som brukes i behandlingen.

AnonymBruker
Skrevet

er man mer følsom hvis man er deprimert?

får tårer av triste sanger, pleide ikke og få det før

AnonymBruker
Skrevet

hvis jeg tror jeg er deprimet burde jeg bestille time hos psykolog?

AnonymBruker
Skrevet

Ja man blir mer følsom av depresjon. Jeg gråt aldri før, men etter jeg ble deprimert kan jeg gråte av helt teite scener på tv, til og med de fine scenene ikke bare de triste. Kan gråte hvis det ikke er mer varmt vann i dusjen osv.

Trening hjelper på depresjon fordi trening setter igang adrenalin systemet og frigir også endorfiner i hjernen, endorfiner er lykkestoffet. Siden du har fått en sykdom som gjør at du ikke kan trene , kanskje alternative treningsformer funker? Den beste kuren for depresjon er å forandre situasjonen man lever i. Om det er jobben, vennene, fargen på veggene hjemme, kjæresteforholdet, ensformigheten. Man må jobbe for å søke vekk fra alt som drar en ned. Jeg måtte for eksempel slette instagram og facebook fordi det var så sårende å se at alle andre fikk til så mye , mens jeg ikke greide det.

Hvis du er deprimert så merker du det godt, det er ikke noe man "tror" man er. Men de som er deprimerte får mye utbytte av å snakke med en god venn, og om du ikke vil dele det med venner så kan du registrere deg på sidetmedord.no eller aktivitetsvenner.no . På den første kan man skrive med likesinnede som også sliter, og på den andre er det også mange som sliter men som søker venner å gjøre normale hyggelige ting med, enten nettvenn eller ekte venn som man kan spille bowling med, dra på konsert med og gjøre andre oppbyggende ting med - det er den beste behandlingen syns jeg!

Terapeuter er ikke mye til hjelp, jeg har gått til forskjellige i 15 år. Medisiner gjør at man mister alle følelsene sine og blir helt zombie, da er det faktisk bedre å være lei seg enn å være helt flat i følelsene og bare måpe på tven og egentlig hverken skjønne eller engasjere seg i hva som skjer enten på tven eller i sitt eget eller venners liv. Jeg greide ikke engang ringe bestevenninda mi å si gratulerer, når hun forlova seg, når jeg var medisinert, og brydde meg ikke engang om å dusje. Om du har en alvorlig depresjon kan du snakke med fastlegen din som henviser deg videre til psykolog, men som sagt, det beste er å komme seg gjennom det uten psykolog for mange av de er ganske dømmende og vil bare prøve å sette 5 diagnoser til på deg.

Anonymous poster hash: 195e5...69b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...