Gå til innhold

Omgangsyke? OBS ekle detaljer!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå noe omgangsykelignende på fjerde dagen, og jeg begynner å bli veldig sliten for å si det mildt. Noen som har noen tips?

Jeg kan ikke oppholde meg langt unna en do, og det spruter for å si det sånn. Har vondt i hele kroppen, hodepine og er skikkelig kvalm. Har heldigvis ikke spydd til nå i dag, men har spydd de andre dagene. Har også hatt en del feber, tror det verste har gitt seg der nå.

Jeg har klart å få i meg noe mat og noe drikke, men merker jo at det er langt i fra nok. Merker at jeg er skikkelig dehydrert, men brekker meg hver gang jeg prøver å drikke eller spise noe. Noen tips til hva jeg kan prøve å spise?

Jeg skulle også hatt mensen for en uke siden, men den har ikke kommet. Kan det ha en sammenheng?

Anonymous poster hash: c7acc...620
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går et virus for tiden med oppkast som varer lenge. Men kanskje du skal ta en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Noen blir veldig dårlige i starten av en graviditet

Anonymous poster hash: 205d0...4d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går et virus for tiden med oppkast som varer lenge. Men kanskje du skal ta en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Noen blir veldig dårlige i starten av en graviditet

TS her:

Takk for svar :) Det går vist omgangsyke, men jeg har ikke vært i nærheten av noen som har vært syke. Er det så smitsomt at du kan bli smittet av "noen på gata"? Tenkte jeg skulle det uansett ja, så lurte egentlig på som du sier om det kunne være normalt å være SÅ dårlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en normal omgangssyken...

Anonymous poster hash: 771df...5bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salte kjeks og cola light eller vanlig, skal hjelpe litt

Anonymous poster hash: 1b95a...817
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ambulansetur og sykehusinnleggelse pga dette viruset. Men dette var et barn. Magen klarte ikke å holde på hverken mat eller drikke, selv ikke små mengder.

Anonymous poster hash: 25ddd...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det ambulansetur og sykehusinnleggelse pga dette viruset. Men dette var et barn. Magen klarte ikke å holde på hverken mat eller drikke, selv ikke små mengder.

Må legge til at vi også trodde det bare vanlig omgangssyke og at det kom til å gå seg til, men det var vist litt mer alvorlig enn som så. Var ikke vanlig å være SÅ dårlig i flere dager.

Hvor smitten kom fra aner vi ikke, kjenner ikke noen andre som nylig har hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Takk for svar :) Det går vist omgangsyke, men jeg har ikke vært i nærheten av noen som har vært syke. Er det så smitsomt at du kan bli smittet av "noen på gata"? Tenkte jeg skulle det uansett ja, så lurte egentlig på som du sier om det kunne være normalt å være SÅ dårlig....

Flere som har gått ca 10 dager med dette. Blir du veldig dårlig kontakter du legen. Det smitter via luften så andre kan ha gått ute uten du vet om det. Prøv å få i deg noe salt og vann. Hvis du ikke klarer og spise kan du suge på chip eller salt kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...