Gå til innhold

12 åring - krangler med bestevenninne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men 12 åringen min har blitt byttet ut med en annen jente og bestevenninna sa/skrev : bestevenner finner nye bestevenner. Huff det gjør vondt langt inni hjerterota :( Jeg får vondt av min jente selv om jeg også vet at hun ikke er uten skyld. Uansett så er hun blitt byttet ut med en annen og min jente er den som nå står helt alene. ER veldig sårt for både henne og meg som mamma.

Noen tips råd? Hun er litt outsider og har derfor knyttet seg veldig til denne ene jenta, men jeg ser at dette sårer veldig.

Jeg har gått turer med henne for å få pratet ut og det hjelper jo litt, men så møtes de på skolen og så er det tilbake til samme opplegget igjen med sårende meldinger.

Anonymous poster hash: 57992...94d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den alderen er det mange ganger vanskelig. Ganske vanlig at det oppstår venninnekonflikter, at man vil være bestevenninner med ulike og så litt frem og tilbake. Jenter, kanskje spesielt i den alderen, knytter seg gjerne til en og liker å være to som holder sammen. Jeg tror noen ganger kan det være sunt også å være åpen og ikke bare holde seg til en.

Hvis denne bestevenninnen er grei og har mange positive sider og verdt å ta vare på, så kanskje du som mor kan invitere henne med på noe gøy hos dere? Kanskje din datter kan ringe henne og spørre om hun vil være med på noe som du vil spandere på de to?

Som mor hadde jeg nok oppmuntret min datter til å snakke ut med venninnen om tingene, og at hun får sagt unnskyld om hun har såret, eller for eventuelt at hun har handlet galt. Si hvordan hun har oppfattet ting.

Det er to sider av en sak. Kanskje venninnen har oppfattet ting annerledes og fortalt fra hennes side til sin mor? Kan du få klarhet i hva som har skjedd ved å snakke med hennes mor?

Skrevet

Sender den andre jenta sårende meldinger? Det er i såfall ikke greit og du kan snakke med foreldrene eller skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud.de er 12 år.klart du ikke skal snakke med skolen og foreldrene.det går seg helt sikkert til.

Når jeg var ca på den alderen var det en av jentene i klassen.foreldrene hennes blandet seg HELE TIDEN å kjørte etter oss med bil.med henne i.dette gjorde jo ikke situasjonen bedre.foreldrene styret hele tiden.tilslutt lekte ingen med henne.

Anonymous poster hash: dd049...d9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Sårende meldinger, men ikke direkte stygge. Det er mer at hun har en ny bestevenninne og det er sårt nok det. At hun ikke vli være bestis med min lenger og når min spurte om de skulle være 2 og 2 på idretten de holde rpå med (som de startet med pga hverandre) så får hun beskjed at nei hun skal heller være med nye bestisen sin.

Vanskelg å si hva som forårsaket det, men min spurte venninna om de skulle ha lag her om dagen og hun sa ja, men så kom tredje jenta og spurte om det samme og da ble min jente dumpet. Min jente har nok sagt noe i affekt når hun ble dumpet og jeg kjenner henne såpass godt at hun har vist at hun ble sur og kanskje sagt no i affekt.

Jenta som hun er venninne med er ei veldig kjekk jente. Håper at det er noe de skal ordne opp i selv, men akkurat nå er det så sårt for en mamma.Måtte nok bare få letta litt på trykket her.

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at jeg vil helst ikke legge meg for mye oppi her - vil ikke gjøre vondt verre!

Skrevet

Snakk med foreldrene og bedre deres dotter over. Så tar du en snakk med begge jenter om vennskap og hvor viktig det er.

Så kanskje de kan bli venner igjen. I den alderen der så skjønner man ikke konsekvenser av slike ting og trenger en voksens øye på det hele.

Ble av med to av mine beste venner i den alderen og vet fortsatt ikke hvorfor de sluttet å prate med meg. Jeg er voksen nå men føler fortsatt de satt sine spor. Så viktig at prøve å forklare å la jentene snakke ut, uansett hva som skjer så har de fått snakket ordentlig da.

Lykke til, skjønner hvor sårt det er for deg som mor!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er 12 år!!! Det er sånn det er på den alderen. Ikke lag drama ut av alt.

Anonymous poster hash: 0e773...db8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er 12 år!!! Det er sånn det er på den alderen. Ikke lag drama ut av alt.

Anonymous poster hash: 0e773...db8

Tviler på at du hadde sett det på samme måte om det var du som satt der med en knust jente som virkelig hadde det vondt. Må være lov å stille spørsmål og be om råd? Ja de er 12 år, men det er ikke mindre sårt.

Skrevet

Kan godt forstå at det er vanskelig å stå på sidelinjen og ikke kunne hjelpe. Jeg opplevde det samme i den alderen. Av og til var jeg med de populære jentene, og så plutselig uten noen grunn var jeg ute av den gruppen. Tok litt tid og så fant jeg andre venner.

Gjest marizz
Skrevet

Tror nok desverre det er veldig vanlig i denne alderen. Om jeg var deg ville jeg nok forsette å snakke med henne, og kanskje hinte til om det er noe du kan gjøre. Om hun ikke vil at du skal snakke med skolen/andre foreldre er det nok best du lar være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...