Gå til innhold

Vin til maten i konfirmasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier NEI!

Rett og slett fordi det er KONFIRMANTENS store dag, og h*n ikke er gammel nok til å drikke alkoholen selv! Det å ha drikke stående som en mindreårig/konfirmant ikke kan drikke i egen konfirasjon, det blir for dumt!!! Og det er også for dumt å la h*n smake så tidlig.

Lørdag eller ikke --> Dropp alkoholen til en ca hvilken som helst annen anledning!

Lykke til.

??

Tviler på det hadde noe som helst å si for TS at konfirmasjonen faller på en lørdag (selv om det nevnes i starten av tråden). Det er ikke som om hun vil gjøre sitt barns konfirmasjon til ei rotbløyte for å sikre seg mot å sløse vekk en lørdagskveld på å ikke bli full, liksom.

Anonymous poster hash: 421fa...d7d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

??

Tviler på det hadde noe som helst å si for TS at konfirmasjonen faller på en lørdag (selv om det nevnes i starten av tråden). Det er ikke som om hun vil gjøre sitt barns konfirmasjon til ei rotbløyte for å sikre seg mot å sløse vekk en lørdagskveld på å ikke bli full, liksom.

Det er ikke poenget mitt heller! Konfirmasjon=alkoholfritt! Ferdig snakka!

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke se noen problemer med alkohol dersom hovedpersonen selv synes det er ett fett. Men. Dersom dere går for alkohol; pass på å ha GODE alkoholfire alternativer. Jeg drikker ikke alkohol og jeg blir ganske irritert når det eneste jeg blir tilbudt er Solo eller vann i selskap, hvor det er brukt tusenvis av kroner på god vin og godt øl.

Anonymous poster hash: 4f8a9...286
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke se noen problemer med alkohol dersom hovedpersonen selv synes det er ett fett. Men. Dersom dere går for alkohol; pass på å ha GODE alkoholfire alternativer. Jeg drikker ikke alkohol og jeg blir ganske irritert når det eneste jeg blir tilbudt er Solo eller vann i selskap, hvor det er brukt tusenvis av kroner på god vin og godt øl.

Selv foretrekker jeg vann eller Farris, enten jeg drikker vin i tillegg eller ikke. Synes ikke det er noe dårlig alkoholfritt alternativ - heller det enn kun brus, feks. Da tapper jeg meg litt vann i springen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke poenget mitt heller! Konfirmasjon=alkoholfritt! Ferdig snakka!

Du trakk selv fram ukedagen som et siste aspekt i innlegget ditt, og jeg skjønner ikke poenget med det annet enn å insinuere at det var ukedagen som var med å reise spørsmålet om alkohol eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Selv foretrekker jeg vann eller Farris, enten jeg drikker vin i tillegg eller ikke. Synes ikke det er noe dårlig alkoholfritt alternativ - heller det enn kun brus, feks. Da tapper jeg meg litt vann i springen.

Mange forklarer vel bruken av alkohol til mat ved at den fremhever smak og dermed gir en bedre matopplevelse. Jeg har aldri opplevd at vann har gitt meg en bedre matopplevelse, bortsett fra at den slukker tørsten. På Vinmonopolet finnes det mange fine juicedrikker som gjør seg bra med mat. For nevne noe.

Skrevet

For meg er det naturlig å servere alkohol (velkomstdrikk/vin/øl/konjakk/likør) også i konfirmasjon. Det hører med i selskaper, sammen med god mat, nystrøket duk og pynt på bordet. Blir til og med servert alkohol i barnedåp og bursdag for barn. Eneste gangene det ikke har vært servert alkohol er i begravelser.

Nå må jeg legge til at det aldri har vært noen i familien som ikke klarer å være måteholdne i sånne situasjoner, hadde vi risikert at tante Magda strippet for konfirmanten og onkel Åge spydde i utringingen til konfirmantens mor ville det nok stilt seg ganske annerledes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i konfirmasjoner både med og uten alkohol. De uten alkohol var på "bygda" og jeg tenkte ikke over at det ikke var alkohol. Trodde det var det som var "vanlig".

Den med alkoholservering var i "byen" og der var det velkomstdrink, samt vin/øl til maten for de som ønsket. Jeg husker at jeg reagerte på dette, og spurte mamma men hun sa det var helt vanlig i byen de kommer fra. Hun og søsteren hadde hatt det i sine konfirmasjoner, og det hadde det også vært i konfirmasjonene til denne konfirmantens mor og tante.

Så det spørs nok litt hvor man er fra om det er vanlig eller ikke... Selv valgte jeg å ikke konfirmere meg, så jeg aner ikke hvordan det hadde vært om jeg hadde hatt konfirmasjon ;)

Anonymous poster hash: 2c54a...ef8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...