AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Jeg er litt usikker med meg selv her, og lurer derfor på om dere kan hjelpe meg litt. Vi skal gifte oss i et av våre gode naboland neste sommer. Med dette medfører det reising og overnatting for en del gjester. Det er absolutt overkommelig å ta seg dit med bil, men regner med de fleste velger fly. Min kjære og jeg diskuterer da litt om hva som egentlig er normalt. Skal vi betale reise og overnatting? Jeg føler det. Men på grunn av økonomi har vi jo våre begrensninger.. Hva tenker dere? Og hva er normalt her? På forhånd; takk Anonymous poster hash: a481c...870
Meadow Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Kanskje dere kan betale overnatting, men ikke reise, siden gjestene uansett vil velge selv om de vil kjøre eller ta fly? Jeg hadde syntes dette var en bra løsning, hvis jeg var gjest :-)
Bondenisse Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Kommer an på deres økonomi osv. Hva med å ønske seg at de selv betaler reise og overnattimg istedenfor gaver? Eller som en skriver at dere bare betaler overnatting?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Vi betaler for overnatting på selve stedet hvor bryllupet skal være. Reisen til landet ordner gjestene selv (de kjører). Ellers så har vi forsøkt å ordne med privat overnatting den tiden de er i dette landet for å gjøre det så billig som mulig. Noen får det men noen leier feriehytter sammen. Synes det er greit å strekke seg så langt som mulig både når det gjelder å dekke noe av den økonomiske utgiften og å være behjelpelig med løsninger.Anonymous poster hash: 5d5bd...0f9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Ja og så har vi sagt at vi ikke ønsker oss noe Anonymous poster hash: 5d5bd...0f9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Hvor lang tid tar det å kjøre dit? Det kommer vel an på hvor i landet gjestene bor? Altså noen gjester bor kanskje i Bergen, noen i Kr.sand og noen i Vestfold. For et rart spørsmål, som om det spiller noen rolle. Selv betalte vi ingenting for gjestene som valgte å være med da vi giftet oss i langtvekkistan. De som har giftet seg i min krets har heller ikke betalt for overnatting om de har giftet et sted jeg ikke bor. Vil gjestene være med kan de betale selv. Derimot er det en fin ting å sørge for hyggelige priser på et hotell/camping eller hytteutleie for gjestene om det er mulig. Anonymous poster hash: 1d2c4...cd1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Jeg skal i bryllup i år i utlandet. Det krever fly, bil og hotellovernatting i 2 dager. Vi betaler alt selv. I tillegg har brudeparet lagt ut ønskeliste med for det meste dyre ønsker ... Da ble jeg litt matt må jeg innrømme. Anonymous poster hash: cce00...580
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #9 Skrevet 29. april 2015 Vi har ganske dårlig økonomi, sånn helt ærlig. Men tanken var jo å prøve å få inn en god avtale med noen for greie priser. Kommer ikke til å ønske oss så mye annet enn penger, og da får de jo gi det de føler for, ønsker og kan Eneste som er så kjedelig er at en del av de som er invitert er studenter. Men det er jo jeg også... TsAnonymous poster hash: a481c...870
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #10 Skrevet 29. april 2015 Hva er grunnen til at dere velger å gifte dere utenfor Norge? Vi giftet oss i mannens hjemland og da måtte selvsagt min familie reise. Vi hadde ikke mulighet til å betale reise og opphold for dem, men løste det ved at vi sa i fra at vi ikke ønsket gaver, samt at vi kun inviterte de aller nærmeste. Hadde vi giftet oss i utlandet for "moro skyld" hadde vi nok følt mer på forpliktelsen av å betale for gjestene. Anonymous poster hash: d9519...48d 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #11 Skrevet 29. april 2015 Min bror giftet seg i København for noen år siden. Da vi er sørlendinger har vi som mange andre familie i Danmark, så det var fastboende gjester i KBH fra begge sider. Halvparten av oss måtte reise til KBH. Min bror fikk ned prisene på flyreisen og fikk en avtale med hotellet hvor festen ble holdt. Tror vi betalte 2000 kr pr nese. Selve giftarmålet skjedde på ambassaden. I det hele et koselig bryllup. Anonymous poster hash: 65e54...0e1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #12 Skrevet 29. april 2015 Hva er grunnen til at dere velger å gifte dere utenfor Norge? Vi giftet oss i mannens hjemland og da måtte selvsagt min familie reise. Vi hadde ikke mulighet til å betale reise og opphold for dem, men løste det ved at vi sa i fra at vi ikke ønsket gaver, samt at vi kun inviterte de aller nærmeste. Hadde vi giftet oss i utlandet for "moro skyld" hadde vi nok følt mer på forpliktelsen av å betale for gjestene. Anonymous poster hash: d9519...48d Det er av samme grunn som dere! Min kommende mann er ikke fra Norge Ts Anonymous poster hash: a481c...870
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #13 Skrevet 29. april 2015 Det er av samme grunn som dere! Min kommende mann er ikke fra Norge TsAnonymous poster hash: a481c...870 Ja, men da vil jo en av familiene måtte reise uansett hvor dere velger å gifte dere. Ergo synes jeg ikke dere trenger å tenke på at dere skal måtte betale for reise og opphold. Det går jo an å prøve å forhandle dere frem til en god deal på overnatting på et hotell for eksempel. Og som jeg sa å gi beskjed om at dere ikke ønsker gaver. Anonymous poster hash: d9519...48d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #14 Skrevet 29. april 2015 Vi har ganske dårlig økonomi, sånn helt ærlig. Men tanken var jo å prøve å få inn en god avtale med noen for greie priser. Kommer ikke til å ønske oss så mye annet enn penger, og da får de jo gi det de føler for, ønsker og kan Eneste som er så kjedelig er at en del av de som er invitert er studenter. Men det er jo jeg også... TsAnonymous poster hash: a481c...870 Nå betyr kanskje bryllupet litt mer for deg enn de andre studentene... Ville ihvertfall ikke ønsket meg gaver hvis de må dekke reise og/eller overnatting selv. Anonymous poster hash: 26640...039
SivKre Skrevet 29. april 2015 #15 Skrevet 29. april 2015 Vi betaler for reise og hotell. Men noen gjester besluttet å gi pengene tilbake for det.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #16 Skrevet 29. april 2015 Ja, men da vil jo en av familiene måtte reise uansett hvor dere velger å gifte dere. Ergo synes jeg ikke dere trenger å tenke på at dere skal måtte betale for reise og opphold. Det går jo an å prøve å forhandle dere frem til en god deal på overnatting på et hotell for eksempel. Og som jeg sa å gi beskjed om at dere ikke ønsker gaver. Anonymous poster hash: d9519...48d Ja! I tillegg til at det er en del ganske gamle besteforeldre på hans side (mine er døde), som ikke har mulighet til å komme til Norge. Så det er en selvfølge egentlig, sånn de også får oppleve det! Ts Anonymous poster hash: a481c...870
Millimani Skrevet 29. april 2015 #17 Skrevet 29. april 2015 Jeg er litt usikker med meg selv her, og lurer derfor på om dere kan hjelpe meg litt. Vi skal gifte oss i et av våre gode naboland neste sommer. Med dette medfører det reising og overnatting for en del gjester. Det er absolutt overkommelig å ta seg dit med bil, men regner med de fleste velger fly. Min kjære og jeg diskuterer da litt om hva som egentlig er normalt. Skal vi betale reise og overnatting? Jeg føler det. Men på grunn av økonomi har vi jo våre begrensninger.. Hva tenker dere? Og hva er normalt her? På forhånd; takk Anonymous poster hash: a481c...870 Ha bryllup og fest med hans familie i det andre landet, og ta festen med familien i Norge når dere kommer hjem igjen. Flere som gjør det sånn Bare det ikke blir dobbelt så dyrt for dere da Jeg skal i bryllup i år i utlandet. Det krever fly, bil og hotellovernatting i 2 dager. Vi betaler alt selv. I tillegg har brudeparet lagt ut ønskeliste med for det meste dyre ønsker ... Da ble jeg litt matt må jeg innrømme.Anonymous poster hash: cce00...580 Hvem har sagt at du må kjøpe noe fra ønskelista? 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #18 Skrevet 29. april 2015 Jeg har vært i ett bryllup i utlandet, det var i København. Jeg var forlover. Da betalte brudeparet overnatting for meg fra fredag til søndag.(bruden ønsket at jeg kom fredag) Reise etc. betalte jeg selv. Jeg bor langt nord i landet, så det ble veldig dyrt å komme seg til København. I tillegg måtte vi ha med barna.(ene var baby 6 mnd. og det ble gjort helt klart at babyen ikke kunne være i bryllupet, det trengte jeg ikke å spørre om da bruden sa klart i fra) Siden barnevaktene skulle på ferie, så løste vi det med at barnevaktene lånte et sommerhus nært København og hadde barna hos seg fra lørdag til søndag før de dro videre når vi kom og tok over barn og sommerhus. Dette er nok normalen, jeg var jo forlover, og alle andre gjester betalte overnattingen selv. Anonymous poster hash: 586f6...6b0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #19 Skrevet 29. april 2015 Ha bryllup og fest med hans familie i det andre landet, og ta festen med familien i Norge når dere kommer hjem igjen. Flere som gjør det sånn Bare det ikke blir dobbelt så dyrt for dere da Hvem har sagt at du må kjøpe noe fra ønskelista? Nja, ønsker helst at alle er samlet Er det forresten noen av dere som vet hvordan vi må gjøre dette? Må vi gifte oss på en ambassade, eller er det gyldig om man tar det i kirken, siden det bare er Sverige? Vi skal ikke gifte oss et sted hvor det finnes sjømannskirke. Er litt blank på dette, merker jeg Ts Anonymous poster hash: a481c...870
Millimani Skrevet 29. april 2015 #20 Skrevet 29. april 2015 (endret) Nja, ønsker helst at alle er samlet Er det forresten noen av dere som vet hvordan vi må gjøre dette? Må vi gifte oss på en ambassade, eller er det gyldig om man tar det i kirken, siden det bare er Sverige? Vi skal ikke gifte oss et sted hvor det finnes sjømannskirke. Er litt blank på dette, merker jeg TsAnonymous poster hash: a481c...870 Lett å skjønne at dere helst ønsker alle samlet på en og samme dag. Men om det blir vanskelig og dyrt så er det en mulighet å dele det opp i to Uansett er det jo flere som pleier å feire flere dager til ende Jeg kjenner til et par som gifta seg i sjømannskirken i Göteborg for endel år siden så vil tro det fortsatt går an ja Endret 29. april 2015 av Millimani
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå