AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Dette har blitt sagt til meg, opp igjennom tenårene og videre og videre. Selvtilliten, har vel vært min største utfordring i livet. Traumer fra tidlig i barneårene, utfrysing i skolen osv osv. Selvtilliten har vært en kamp. Mamma og psykologen har vel vært de jeg har snakket mest med, og ofte har jeg hørt det overksriften sier. - At du synes ofte at du er styggere enn andre syns... Psykologen sa isåfall at andre ofte ser noe flottere, enn hva man selv syns.. - At om man synes man sier noe teit, så er det som oftest bare en selv som tenker over det i lang tid etterpå, o.l men....av andre igjen, har jeg hørt det motsatte. - At man ofte har lett for å tro at man er mye finere og bedre enn hva andre synes. - At andre legger merke til ting du gjør, fortere enn du selv Forvirrende......... Anonymous poster hash: 9e29d...c58 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 For å si det sånn, jeg synes veninnene mine er flotte! Jeg misunner de flere ting med utseendet og jeg syns de er pene å se på. Når jeg snakker med dem derimot, kommer det frem at de alle som en har kroppskomplekser de sliter med.. Så jeg er helt sikker på at det ligger mye i det at vi ser andre som flottere enn de ser seg selv Man er jo så var over eget utseende, merker den minste forskjell.. Jeg legger fort merke til den nye kvisa eller at jeg har en dårlig hårdag, men jeg merker jo ikke dette på andre? Mange stiller så utrolig høye krav til seg selv og rakker nesten ned på seg selv.. Dette med å si noe teit tror jeg også stemmer, jeg kan godt gå lenge etterpå å tenke over hva jeg burde ha sagt eller burde ha gjort.. Men jeg tenker svært sjelden sånn om andre..! I såfall er det når folk tråkker skikkelig i salaten og feks sier noe som er skikkelig frekt uten å unnskylde seg.. Men folk flest gjør jo ikke det Jeg tror ikke andre legger merke til ting du gjør fortere enn du gjør det selv, det høres jo helt på trynet ut.. Eneste må være fakter og vaner som man gjør "automatisk" og ikke tenker over. Anonymous poster hash: 151ba...af0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 En kvise legger man bedre merke til på seg selv ja, men personlighetsforstyrrelser og psykisk sykdom kan ofte de rundt en legge bedre merke til enn seg selv. Men det med at om man syntes man sier noe teit og tenker over det i lang tid er også ting som man selv sitter å dveler ved, en lekse jeg pleier å bruke når jeg er usikker og foreksempel har kjempe angst for at alle husker noe teit jeg sa eller har hengt seg opp i en dag jeg var rar, er å spørre meg selv om jeg ville husket eller brydd meg om om noen andre gjorde sånn - i så lang tid etterpå. Eller hvis jeg for eksempel står å venter utenfor butikken på en venn før vi skal møtes og føler meg ukomfortabl fordi jeg tenker at folk ser at jeg står å loker alene så spør jeg meg om det samme, "ville jeg reagert om jeg så en person stå alene utenfor en butikk uten å gjøre noe spes?" Nei det ville jeg ikke, mest sannsynlig ville jeg ikke registrert personen en gang selvom jeg gikk forbi. Anonymous poster hash: c9f82...e49 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #4 Skrevet 30. april 2015 "Hadde du visst hvor lite andre tenkte på deg, hadde du blitt fornærmet" sa en lærer til meg en gang, da jeg var bekymret for hva andre ville mene om meg. Og læreren har rett. Tenk på deg selv. Hvor mye tid bruker du på å tenke på dine venninners skjønnhetsfeil og mangler? Hvor mye tid bruker du på å tenke på skavanker du har oppdaget hos en tilfeldig forbipasserende? Og så tenker du på at andre bruker like mye tid og energi på å vudere deg, som du bruker på å vurdere dem. Da er det plutselig ikke så galt. Vi legger merke til ting, og så er "tingen" borte, den er ikke viktig. Jeg kan se at min venninne har strekkmerker, og hun har sikkert også lagt merke til mine, men ut over å legge merke til det der og da, er det ingenting jeg tenker over. Anonymous poster hash: 34356...897
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå