Gå til innhold

Savner min manuelle girkasse...


Nevian

Anbefalte innlegg

Hva jeg skulle ha gjordt i tilfelle vannplaning, har jeg dog ikke anelse om. )

Vannplaning eller annen "skliing", så slipper du gassen, girer om til manuell og girer manuelt ned, samtidig som du styrer deg igjennom etter beste evne.

Men en nyere, velutstyrt bil vil rette opp vannplaning av mindre karakter på egenhånd, før sjåførene får tid til å gjøre noe som helst. Har prøvd det!

Anonymous poster hash: 452d2...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vannplaning eller annen "skliing", så slipper du gassen, girer om til manuell og girer manuelt ned, samtidig som du styrer deg igjennom etter beste evne.

Men en nyere, velutstyrt bil vil rette opp vannplaning av mindre karakter på egenhånd, før sjåførene får tid til å gjøre noe som helst. Har prøvd det!

Anonymous poster hash: 452d2...4dc

Erfaringen min med tekniske løsninger på de tingene der er mere motvirkende enn hjelpende på situasjonen. Enten fordi den er designet til det (min bil aktivt motvirker sladd og konverterer den til en bakhjulsdrevet bil på glatta. Hvilket er livsfarlig på en forhjulsdrevet bil, da provosering av sladd og motstyring ofte er eneste teknik for å beholde kontroll.) eller fordi den virker til teknikken ikke klarer kompenserer og slipper i ett rykk istedet for at bilen kontrollert mister grep noe som er enklere å oppdage og forholde seg til. Bekymrer meg alltid litt når dashboardet lyser og blinker som ett jævla juletre bare fordi det er litt glatt ute. Lysene forteller egentlig ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig. Kan ikke folk lære seg å kjøre bil istede for nå tildags der folk overlater alt til bilen og blir dummere og dummere bak rattet selv??? Blir irritert når jeg hører folk si at antisladdsystemet i bilen deres ikke redda de fra snøværet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med automatgir når en ligger i kø. Er glad for å ha automatgir, men har ikke peiling på hvilken vi har. Bryr meg heller ikke, så lenge bilen tar oss fra A til B.



Anonymous poster hash: 02c23...f19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...