Gå til innhold

Den siste snusboksen.. hjelp meg!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter nå her, det er en halvtime til nærbutikken stenger. Det tar meg 3 minutt å gå dit. Jeg har to snus igjen og 85 kr på konto, får ikke penger før om 10 dager. En snusboks varer i 1 døgn hos meg.

Jeg har snuset i 10 år, og har ikke råd til å snuse egentlig. Jeg går ut i null vær måned på grunn av snus. En snusboks koster nesten 90kr, så det sier seg selv at jeg bruker sykt mye penger på snus. Jeg våkner opp med snus i leppa, sovner med snus i leppa. Jeg snuser i dusjen også, jeg er så avhengig som man kan få det. Om det ikke var for snusen, så hadde jeg fint klart å spart 500kr i måneden, for når jeg først er på butikken så må jeg jo kjøpe med noe annet også.

Om jeg nå kjøper meg en boks, så sitter jeg med samme problemet i morgen, bare jeg er helt blakk og ikke råd til noe som helst.

Jeg har nå løpt rundt om kring i huset for å samle flasker, for å ha råd til snus. Jeg har så lyst til å slutte, men gruer meg til abstinensene.

HJELP MEG! Jeg vil slutte, men tørr ikke. Jeg må slutte, men klarer ikke! Har prøvd i flere år.
Har du klart å slutte? Angrer du? Savner du snusen?

Anonymous poster hash: 37ae5...10a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halla

Jeg prøvde selv å slutte å snuse for et par måneder tilbake, jeg tok en ukes pause men jeg merket at hvis jeg ikke snusa, så småspiste jeg istedet. Jeg bestemte meg for å fortsette å snuse (utrolig dumt, men hei)

Jeg tenker å fortsette en gang til i sommer og prøve igjen, men neste gang vil jeg nok trappe ned litt og litt istedenfor å slutte helt brått. Jeg vil anbefaler deg å prøve å trappe ned litt istedenfor. Kanskje det går bedre. :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur nok jeg må det... kan legge halvparten i en annen boks og kun snuse halvparten av det jeg bruker på et døgn. Fader hvor jeg hater snus! Men samtidig så elsker jeg skrufen min.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter nå her, det er en halvtime til nærbutikken stenger. Det tar meg 3 minutt å gå dit. Jeg har to snus igjen og 85 kr på konto, får ikke penger før om 10 dager. En snusboks varer i 1 døgn hos meg.

Jeg har snuset i 10 år, og har ikke råd til å snuse egentlig. Jeg går ut i null vær måned på grunn av snus. En snusboks koster nesten 90kr, så det sier seg selv at jeg bruker sykt mye penger på snus. Jeg våkner opp med snus i leppa, sovner med snus i leppa. Jeg snuser i dusjen også, jeg er så avhengig som man kan få det. Om det ikke var for snusen, så hadde jeg fint klart å spart 500kr i måneden, for når jeg først er på butikken så må jeg jo kjøpe med noe annet også.

Om jeg nå kjøper meg en boks, så sitter jeg med samme problemet i morgen, bare jeg er helt blakk og ikke råd til noe som helst.

Jeg har nå løpt rundt om kring i huset for å samle flasker, for å ha råd til snus. Jeg har så lyst til å slutte, men gruer meg til abstinensene.

HJELP MEG! Jeg vil slutte, men tørr ikke. Jeg må slutte, men klarer ikke! Har prøvd i flere år.

Har du klart å slutte? Angrer du? Savner du snusen?

Hvis en boks varer ett døgn vil du spare 2700 i måneden.

Fysisk aktivitet er et tips, i tillegg til å roe ned kaffedrikkingen.

Anonymous poster hash: eb5ec...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke dra på "avsnusing"?

Heh.

Anonymous poster hash: 988d4...e0b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klarte å slutte i ca et halvt år for noen år siden. Etter noen måneder savnet jeg den bare av og til etter å ha spist. Angret aldri på at jeg sluttet, men angrer jæ**** mye nå på at jeg "bare skulle ha én boks" da livet ble litt tungt..... Har du appen "Slutta"? Den hjalp meg en del. Nå skal jeg snart slutte igjen ;-)

Lykke til!!

Anonymous poster hash: b036d...30c
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke dra på "avsnusing"?

Heh.

Anonymous poster hash: 988d4...e0b

JEG LO :ler:

Anonymous poster hash: 982ce...2da

Skrevet

Jeg kjøpte nikotinfri snus med en eller annen te og fluor i. Dette gjorde at den svidde litt når den var på plass, og det smakte ok. Brukte ca halve denne boksen før jeg kastet den, og siden har jeg vært snusfri. Er vel ca 14 mnd siden nå.

Det går kun på psyken. Det som motiverte meg var de små stegene. En time uten, ja da klarer jeg en til. To timer uten, ja da klarer jeg fint 2 til osv. Dette fungerte for meg, og dette er utallige forsøk på å slutte tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte nikotinfri snus med en eller annen te og fluor i. Dette gjorde at den svidde litt når den var på plass, og det smakte ok. Brukte ca halve denne boksen før jeg kastet den, og siden har jeg vært snusfri. Er vel ca 14 mnd siden nå.

Det går kun på psyken. Det som motiverte meg var de små stegene. En time uten, ja da klarer jeg en til. To timer uten, ja da klarer jeg fint 2 til osv. Dette fungerte for meg, og dette er utallige forsøk på å slutte tidligere.

Dette stemmer ikke. Ja, det er en veldig viktig og stor del av det hele, men man kan oppleve fysiske abstinenser.

Anonymous poster hash: 22b25...50a

Skrevet

Dette stemmer ikke. Ja, det er en veldig viktig og stor del av det hele, men man kan oppleve fysiske abstinenser.

Ja mulig noen får det, jeg fikk ikke det, hverken når jeg sluttet å røyke eller når jeg sluttet å snuse. Men det er klart at vi mennesker er forskjellige.

Burde gjerne spesifisert at for MEG så var det slik.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte å slutte i 10 måneder. Men så skulle jeg bare ha èn snus av ei venninne, og da var det gjort.

Jeg får kraftige fysiske abstinenser. Kvalme, svimmel, magesmerter, kribling i kroppen, hodepine... ja det er alt jeg husker. Får også hjertebank, men det er vell psykisk.
Dette blir nå min siste snusboks, måtte løpe til butikken, kom med en haug med enkroninger og flasker, resten tok jeg på kort. Gud hvor flaut. Men er ikke den første gangen jeg har måttet brukt småpenger og flasker for å ha råd til snus.

Noen får fysiske abstinenser, noen kan slutte på dagen uten noen form for plager. Andre sliter nå inni granskogen. Jeg har lett for å bli avhengig av ting, har vært avhengig av ibux siden jeg var 9 år, sluttet for 1 år siden på grunn av magesår. Også vært avhengig av nesespray, tyggis (av alle ting), sovetabletter og brus. Brus, sovetabletter og nesespray sliter jeg fortsatt med, jeg har som sagt ganske lett for å bli avhengig av ting. Tyggis sluttet jeg med da jeg startet med snus.
Har snakket med lege og psykolog ang min avhengighetsproblemer. Jeg kan ikke eksperimentere med hasj eller narkotika, for sjansen for at jeg blir avhengig er stor. Også alkohol, så jeg er avholds. Det er bare slik jeg er, det er noe i hodet mitt som gjør at jeg blir lett avhengig.

Så det å slutte med snus er ikke bare bare, men jeg SKAL klare det! Det må jeg bare.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte å slutte i 10 måneder. Men så skulle jeg bare ha èn snus av ei venninne, og da var det gjort.

Jeg får kraftige fysiske abstinenser. Kvalme, svimmel, magesmerter, kribling i kroppen, hodepine... ja det er alt jeg husker. Får også hjertebank, men det er vell psykisk.

Dette blir nå min siste snusboks, måtte løpe til butikken, kom med en haug med enkroninger og flasker, resten tok jeg på kort. Gud hvor flaut. Men er ikke den første gangen jeg har måttet brukt småpenger og flasker for å ha råd til snus.

Noen får fysiske abstinenser, noen kan slutte på dagen uten noen form for plager. Andre sliter nå inni granskogen. Jeg har lett for å bli avhengig av ting, har vært avhengig av ibux siden jeg var 9 år, sluttet for 1 år siden på grunn av magesår. Også vært avhengig av nesespray, tyggis (av alle ting), sovetabletter og brus. Brus, sovetabletter og nesespray sliter jeg fortsatt med, jeg har som sagt ganske lett for å bli avhengig av ting. Tyggis sluttet jeg med da jeg startet med snus.

Har snakket med lege og psykolog ang min avhengighetsproblemer. Jeg kan ikke eksperimentere med hasj eller narkotika, for sjansen for at jeg blir avhengig er stor. Også alkohol, så jeg er avholds. Det er bare slik jeg er, det er noe i hodet mitt som gjør at jeg blir lett avhengig.

Så det å slutte med snus er ikke bare bare, men jeg SKAL klare det! Det må jeg bare.

TS

AnonymBruker
Skrevet

TS

Avhengig av Ibux...? Siden du var ni år gammel?!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, slet med mye hodepine.. og vips så var jeg stuck i ibux-helvetet

TS

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke noe spesielt merkelig da. Ibux er jo et helt vanlig reseptfritt legemiddel. De fleste bagatelliserer ibux og kan ikke tenke seg at man kan bli avhengig av det. Etter mye inntak vil også du trenge større dose for samme virkning. Dette er også et problem. Det er derfor de sier at man ikke bør innta for mye over lengre tid.

Anonymous poster hash: ad35e...574

Gjest Cartina
Skrevet

Jeg sluttet på dagen for 15 måneder siden. Var veldig avhengig og trodde at det ville bli et helvete, men det gikk overraskende bra! Savner det til tider men det er ikke aktuelt å begynne igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...