Gå til innhold

Senebetennelse


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får senebetennelse for et godt ord. Har stort sett alltid senebetennelse i en av armene. Jeg har prøvd gurkemeie i et år nå uten resultat, har prøvd akupunktur, hjalp noe, men det ble for dyrt. Må ha behandling flere ganger i uka. Har drukket ananasjuice i flere måneder, men betennelsen blomstrer og tror jeg gjør alt dette for gøy!

Har fått kortison innsprøytninger, men betennelsen kommer tilbake, like sikkert som amen i kirka.

Har noen flere tips? Nå har jeg måtte legge strikketøyet på hylla, har gitt opp å kunne strikke igjen :(.



Anonymous poster hash: 95eb6...18f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått behandling for dette noen gang?

Tøying er kjempeviktig! Og styrke muskulaturen, men du bør helst vente med det til betennelsen er borte eller så liten som mulig.



Anonymous poster hash: 2f6f7...ad9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i armen? Om det er håndledd så kan det hjelpe å bruke støtte.



Anonymous poster hash: f3a36...1c4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får senebetennelse for et godt ord. Har stort sett alltid senebetennelse i en av armene. Jeg har prøvd gurkemeie i et år nå uten resultat, har prøvd akupunktur, hjalp noe, men det ble for dyrt. Må ha behandling flere ganger i uka. Har drukket ananasjuice i flere måneder, men betennelsen blomstrer og tror jeg gjør alt dette for gøy!

Har fått kortison innsprøytninger, men betennelsen kommer tilbake, like sikkert som amen i kirka.

Har noen flere tips? Nå har jeg måtte legge strikketøyet på hylla, har gitt opp å kunne strikke igjen :(.

Anonymous poster hash: 95eb6...18f

For det første: kutt ut kortison!! Det eneste du må gjøre er å trene. Trene, trene, trene. Jeg var enormt plaget med dette før, men ble kvitt det med trening :) Vet det er vondt, men det er bare å presse seg gjennom det til det ikke er vondt mer

Anonymous poster hash: 416e0...be8

Skrevet

Jeg har ofte senebetennelser, jeg er utsatt for det siden jeg har karpal tunnelsyndrom og nerveskade i albue. Jeg spiser mye ingefær som er betennelses dempende, spiser lite mat med omega 6 heller øser på med omega 3. Jeg trener mye styrke og har en fysiskkrevende jobb, så bruker mye tøying og egenmassasje for å løse opp igjen. Har også hatt god effekt av å ta magnesium og sink til natten, det hjelper kroppen å restituere seg og slappe bedre av. Når betennelsen kommer for fult må jeg ha en kur med arcoxia, hater det og gjør masse for å unngå det, har også ibuxgel i skapet til en hver tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...