Gå til innhold

Styrke selvbilde eller selvtillit- umulig?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innså idag at jeg MÅ ta tak i livet mitt, for å få noe ut av det. Først og fremst hvordan jeg ser på meg selv, det påvirker nesten alt jeg gjør (og ikke gjør.....).

Har det siste året kjent meg miserabel, tenkt mye på fortid og fokusert for mye på det negative. Alt fra oppveksten min til utseendet mitt, at jeg ikke har en konkret utdanning, ingen kjente talenter osv. Som om ikke det er nok, har jeg også isolert meg mer og mer fra det sosiale liv på privaten. Aldri sett på meg selv som et håpløst null som ikke eier sosiale evner, selv om jeg er av den rolige typen. På ett år har jeg gått opp 10 kg, jeg sover dårlig, er i null aktivitet, gråter lett og har det vel igrunnen ikke så bra.

Dette vil jeg gjøre noe med. Dette MÅ jeg gjøre noe med :) Nå har jeg innsett det. Hva nå?

Det store milliondollarsspørsmålet:

Hvor starter jeg? Er det mulig å bygge meg opp litt som person?



Anonymous poster hash: 72e3e...7bb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med å ta vare på deg selv og gjøre ting du liker. Behandle deg selv som du ville behandlet den du elsker.



Anonymous poster hash: 6144e...a3f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fake it til you make it! Funket for meg.

Altså, lat som om du har god selvtillit. Selv om du ikke tror på det i starten, tenk og si fine ting til deg selv. Gå, snakk og ha kroppsholdning som om du har god selvtillit. Til slutt er det ikke faking lenger.



Anonymous poster hash: 45bdf...fa5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med å ta vare på deg selv og gjøre ting du liker. Behandle deg selv som du ville behandlet den du elsker.

Anonymous poster hash: 6144e...a3f

Det høres så lett ut, samtidig så lite konkret at jeg ikke vet helt hva som skulle vært viktigst å begynne med :fnise: Har mer troen på å ta et par ting av gangen, slik at det blir som en livsstil og integreres inn i hverdagen. Må bare skrive det sånn, er virkelig kjørt ned og strever med enkle gjøremål som sunne måltider, alt er et ork for å si det sånn :laugh:

Fake it til you make it! Funket for meg.

Altså, lat som om du har god selvtillit. Selv om du ikke tror på det i starten, tenk og si fine ting til deg selv. Gå, snakk og ha kroppsholdning som om du har god selvtillit. Til slutt er det ikke faking lenger.

Anonymous poster hash: 45bdf...fa5

Takk :blomst: Dette må jeg øve på. Tror faktisk det er mulig. Ihvertfall noen dager :laugh:

Anonymous poster hash: 72e3e...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Det høres så lett ut, samtidig så lite konkret at jeg ikke vet helt hva som skulle vært viktigst å begynne med :fnise: Har mer troen på å ta et par ting av gangen, slik at det blir som en livsstil og integreres inn i hverdagen. Må bare skrive det sånn, er virkelig kjørt ned og strever med enkle gjøremål som sunne måltider, alt er et ork for å si det sånn :laugh:

Anonymous poster hash: 72e3e...7bb

Det er ingen grunn til å overtenke det, eller ta på seg for mye på en gang, jeg mente ikke at du skulle bli "perfekt" fra og med i morgen. Tro meg, jeg har vært der du er, og sikkert enda lengre nede, for jeg selvmedisinerte meg med hasj og alkohol i tillegg.

Bare ta en ting av gangen, innfør én ny ting i uka, eller i måneden. Skriv ned hva som gjør deg glad og prøv å integrer det sakte men sikkert i hverdagen.

Anonymous poster hash: 6144e...a3f

AnonymBruker
Skrevet

Fake it til you make it! Funket for meg.

Altså, lat som om du har god selvtillit. Selv om du ikke tror på det i starten, tenk og si fine ting til deg selv. Gå, snakk og ha kroppsholdning som om du har god selvtillit. Til slutt er det ikke faking lenger.

Anonymous poster hash: 45bdf...fa5

Eller så ender man opp med en falsk holdning utad som man ikke klarer å snu, og sliter med problemene like mye inni seg uten å klare å jobbe seg gjennom dem fordi man har skjøvet dem vekk.

Anonymous poster hash: 1c5f1...5b4

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen grunn til å overtenke det, eller ta på seg for mye på en gang, jeg mente ikke at du skulle bli "perfekt" fra og med i morgen. Tro meg, jeg har vært der du er, og sikkert enda lengre nede, for jeg selvmedisinerte meg med hasj og alkohol i tillegg.

Bare ta en ting av gangen, innfør én ny ting i uka, eller i måneden. Skriv ned hva som gjør deg glad og prøv å integrer det sakte men sikkert i hverdagen.

Anonymous poster hash: 6144e...a3f

Den høres overkommelig ut, takk så mye for svar! Sluker alt av tips som jeg ser jeg kan gjennomføre og som øker motivasjon ;)

Denne uken: Søvn. Det betyr å skru av pc slik at hodet får innstilt seg mer på søvn ;) Et sted må jeg bare begynne, og helst idag etter jeg innså status og hvor jeg var på vei :grine::fnise:

Satser på å snu dette på egenhånd i første omgang :)

Anonymous poster hash: 72e3e...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Eller så ender man opp med en falsk holdning utad som man ikke klarer å snu, og sliter med problemene like mye inni seg uten å klare å jobbe seg gjennom dem fordi man har skjøvet dem vekk.

Anonymous poster hash: 1c5f1...5b4

Hei! :) Du har nok et poeng, likevel tar jeg til meg tipset og skal ha dette i bakhodet. Bare det å øve på kroppsspråk, smile oftere og gå med hodet hevet over tid tror jeg kan hjelpe litt :) Vet jeg utstråler "ikke se på meg, ikke snakk med meg" for tiden, så tipset om å fake litt passer meg veldig godt :laugh: TS

Anonymous poster hash: 72e3e...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Du begynner først med å fortelle deg selv at du er "ikke så ille" hver morgen eller når du har negative tanker om deg selv.

Så etter en ukes tid, går du over til "jeg er en ok person". Etter en uke eller to, så går du over til "jeg er en ålreit person" og så til noe som "jeg liker faktisk meg selv" eller "jeg er jo litt søt eller sjarmerende"



Anonymous poster hash: c4f50...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...