Gå til innhold

mannen min har ikke sexlyst..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann har vært gift i nå fire år, og samboere i seks. Vi har hatt et greit sexliv der begges behov er blitt fylt. Nå det siste året har han tydelig helt mistet lysten på meg, jeg vet ikke hva det er å prøver og ta det opp men blir bare avvist og sier at det jeg sier ikke stemmer.

Hvordan kan vi gå fra å ha sex tre ganger i uken til to ganger i måneden (om jeg har flaks). Jeg har tenkt at dette har vært en periode, og at det går over. Han runker ca 2 ganger i uken og sier at han gjør det fordi det er lettvindt. Er det så tungvidt å ha sex med kona si? Vi har da alltid vært aktive under sexen begge to, men i det siste har jeg bare vært på toppen, og han spørr hvert minutt om jeg har kommet. Om jeg kommer gir han seg, uansett om han har kommet eller ikke. Han sier at det ikke er så viktig med han. Jeg føler nå han bare har sex med meg for å holde meg nogenlunde fornøyd, men jeg hadde jo da vært mer fornøyd om den sexen vi hadde var gjensidig og like god som før. Hva skjedde?

Noen andre som har erfaringer?

(Jeg har prøvd ganske mye, prøvd å ikke spørre for jeg vet hvor turn off det er med masete jenter, jeg har prøvd å gå naken, jeg har droppet trusa, jeg har gjort alt. Spurt om han har noen fantasi han vil prøve som han ikke har fortalt om..)

What to do, jeg blir snart gal. Skulle jo helst sett at vi hadde sex hver dag!

Hilsen Frustrert TS!

Anonymous poster hash: f7519...388
Skrevet

Vi har da alltid vært aktive under sexen begge to, men i det siste har jeg bare vært på toppen, og han spørr hvert minutt om jeg har kommet.

OMG :overrasket:

Har du vurdert en tur til samlivsterapi?

Og har dere barn? Hvis nei; sikker på at du gidder å fortsette i dette forholdet? Livet er fort kort til såpass elendig sex- og samliv.

Kanskje ikke svaret du ville ha, men helt alvorlig. Du har ett liv - og han gjør det ikke akkurat til en fest slik det er nå.

AnonymBruker
Skrevet

OMG :overrasket:

Har du vurdert en tur til samlivsterapi?

Og har dere barn? Hvis nei; sikker på at du gidder å fortsette i dette forholdet? Livet er fort kort til såpass elendig sex- og samliv.

Kanskje ikke svaret du ville ha, men helt alvorlig. Du har ett liv - og han gjør det ikke akkurat til en fest slik det er nå.

Tanken har vært der, vi har ett barn på fem. Så bleie og våken nettene er over, heldigvis. Om ikke kunne jo det vært en grunn. Jeg har tenkt på å gå selv om det ikke løses opp. Jeg blir helt gæren her jeg går :unsure:

AnonymBruker
Skrevet

Han kan være syk, han kan ha andre ting å slite med.

Jeg hadde dratt han med til familierådgivningskontoret om jeg ville ha denne mannen.

Anonymous poster hash: c6ac4...501
AnonymBruker
Skrevet

Menn blir lei av å pule samme dama år etter år. Vi blir mere glad i dere, så spenningen blir borte. Tips, prøv ut masse sexleketøy, utforske fetisher og generelt prøv nye ting. Det kan hende at sexlivet deres er en eneste stor rutine, og da blir det kjedelig. Damer liker å ha sex i et trygt og godt forhold, mens menn liker bedre å kjenne på spenningen i å prøve nye ting eller å nedlegge et nytt "bytte".

Anonymous poster hash: e9f29...044

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TSher!

Jeg har prøvd sexleketøy og prøvd alt jeg selv kan tenke meg! Han er likegyldig til alt jeg vil og evt hva han vil! Han sier selv han ikke eier et ønske og er fornøyd slik det er nå. 😳

AnonymBruker
Skrevet

TSher!

Jeg har prøvd sexleketøy og prøvd alt jeg selv kan tenke meg! Han er likegyldig til alt jeg vil og evt hva han vil! Han sier selv han ikke eier et ønske og er fornøyd slik det er nå. 😳

Visste du at testosteronnivået til menn i langvarige forhold kan gå ned. Dette er fordi menn tenner på å nedlegge nye partnere. Kan rett og slett hende at mannen din har litt lite testosteron i kroppen, hvis han føler seg sliten og slapp. Er han mye trøtt ellers osv?:)

AnonymBruker
Skrevet

TSher!

Jeg har prøvd sexleketøy og prøvd alt jeg selv kan tenke meg! Han er likegyldig til alt jeg vil og evt hva han vil! Han sier selv han ikke eier et ønske og er fornøyd slik det er nå.

Noen ganger kan det være greit med faste også, om ting kommer tilbake da..Men ikke alltid det gjør det..

Anonymous poster hash: 40db7...b69

Skrevet

Tanken har vært der, vi har ett barn på fem. Så bleie og våken nettene er over, heldigvis. Om ikke kunne jo det vært en grunn. Jeg har tenkt på å gå selv om det ikke løses opp. Jeg blir helt gæren her jeg går :unsure:

Det blir noe mer vrient mener jeg når man har valgt å få barn sammen - da plikter du(mener jeg) å ta en runde i samlivsterapi først før man tyr til brudd.

Han sliter åpenbart såpass grunnleggende med noe at han/dere trenger en tredjepart.

Det fjaset fra enkelte andre her i tråden om menns manglende nivåer av ditt og datt kan du glatt overse tenker jeg ;)

Kvinner liker å ha kjedelig sex i et trygt og godt forhold :roll: Jada. Lev i den illusjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir noe mer vrient mener jeg når man har valgt å få barn sammen - da plikter du(mener jeg) å ta en runde i samlivsterapi først før man tyr til brudd.

Han sliter åpenbart såpass grunnleggende med noe at han/dere trenger en tredjepart.

Det fjaset fra enkelte andre her i tråden om menns manglende nivåer av ditt og datt kan du glatt overse tenker jeg ;)

Kvinner liker å ha kjedelig sex i et trygt og godt forhold :roll: Jada. Lev i den illusjonen.

TSher!

Jeg mener også at vi må ta mange runder før vi evt skiller lag. Med tanke på datteren vår. Jeg er ikke en som gir opp. Mtp testo nivåer nevø over testet han disse for et par måneder siden - helt fine. Ingen endringer nå heller. Tror rett og slett han ikke har lyst på meg mer! Jeg skal ikke være selvgod men jeg ser bedre ut enn noen gang, da jeg er blitt enda mer opptatt av dette pga lav sexlyst fra hans side. Jeg prøver, kanskje jeg prøver for hardt. Jeg vet ikke.

Samtaletarapaut/sexolog kunne kanskje verdt noe ja. Skal sjekke litt imorgen hva som finnes i området!

AnonymBruker
Skrevet

Men er det bare sexen eller viser han lite interesse for deg på andre områder også?

Anonymous poster hash: 79384...21b
Skrevet

Sjekk testosteronnivået i kroppen hans! Lavt testosteronnivå kan skje alle, og ingen sexlyst er en bivirkning.

Skrevet

TSher!

Jeg mener også at vi må ta mange runder før vi evt skiller lag. Med tanke på datteren vår. Jeg er ikke en som gir opp. Mtp testo nivåer nevø over testet han disse for et par måneder siden - helt fine. Ingen endringer nå heller. Tror rett og slett han ikke har lyst på meg mer! Jeg skal ikke være selvgod men jeg ser bedre ut enn noen gang, da jeg er blitt enda mer opptatt av dette pga lav sexlyst fra hans side. Jeg prøver, kanskje jeg prøver for hardt. Jeg vet ikke.

Samtaletarapaut/sexolog kunne kanskje verdt noe ja. Skal sjekke litt imorgen hva som finnes i området!

Jeg tror ikke dette har noe med deg å gjøre, jeg tror han har resignert på ett eller flere vis.

Det er mulig han ikke tenner på deg lengre, men da handler det nok om langt mer enn bare seksuell tenning. Mange som får barn sammen smører seg nok med tålmodighet på mange områder over lang tid, og så når det etterhvert som du sier ikke lengre er noen åpenbar grunn(vasse i søvnterror og omgangssyke nr ørtenfjørten i barnehagen) så skjer det fortsatt ikke noe, og den dårlige mønsteret er forlengst etablert.

Men etter hva jeg forstod på deg så var alt greit inntil for ett år siden? I så tilfelle ville jeg nok turt å ha håp om at det er mulig å snu om begge ønsker.

Inntil da ville jeg droppet å ta opp sex som tema og ta initiativ til det, men heller fokusere på å nøste litt opp i hvorvidt han er interessert i å løse dette.

Det handler nok om langt mer enn sex, og jeg tviler på han bretter ut om de ærlige årsakene av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm ett øyeblikk lurte jeg på om jeg hadde skrevet dette selv uten å huske det :fnise:

Akkurat slik er det her også. Det begynte å gå nedover etter 5 år, og nå etter 12 år, er jeg heldig hvis jeg får en runde 2-3 ganger i året....

Det er superfrustrerende, og jeg har også forsøkt alle tips, sexy undertøy, naken, forfør han osv, men blir bare avvist. Han har vikelig ikke lyst, men runke det har han lyst til...

Har desverre ingen gode råd til deg, ville bare si at du ikke er alene!!!

Selv har jeg gitt opp hele greia, og "fikser meg selv" når jeg alikevel må legge meg alene hver kveld.

Vi har 2 små¨barn så det er uaktuelt å skilles bare pga mangel på sex...

Anonymous poster hash: 86874...414
AnonymBruker
Skrevet

Er nok ikke hva du vil høre, og ikke sikkert det gjelder dere.

Men for 10 år siden var jeg utro mot min daværende kjæreste. Dette skjedde tre ganger før det ble avsluttet.

I ettertid holdt jeg meg unna alt som het sex i forholdet, ble veldig fraværende og tok avstand. Hadde vi sex var det kun fordi hun jeg var sammen med ønsket det, og det ble da sjeldnere og sjeldnere før det gikk ukesvis uten.

Trodde en stund det var noe galt med meg som ikke hadde sexlyst lengre, men så snart jeg var ærlig og fortalte det til kjæresten så var sexlysten tilbake på dagen, dog uten kjæreste eller noen andre å ha sex med.

Som sagt, det trenger ikke være det samme hos dere, dette er bare en teori. Vet at andre har hatt lignende opplevelser etter utroskap.

Anonymous poster hash: b5ab2...e24
AnonymBruker
Skrevet

Svaret på dette er enkelt; folk må slutte å få barn. Jorden er overbefolket uansett, slutt å knull på hverandre unger og klag over at partner ikke vil ha sex med deg etterpå. Hilsen frivillig barnløs, kåt og lykkelig dame som får kjørt seg nok i senga

Anonymous poster hash: b985e...be3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk testosteronnivået i kroppen hans! Lavt testosteronnivå kan skje alle, og ingen sexlyst er en bivirkning.

Han runker jo flere ganger i uka.

Anonymous poster hash: aaaf1...d90

AnonymBruker
Skrevet

Svaret på dette er enkelt; folk må slutte å få barn. Jorden er overbefolket uansett, slutt å knull på hverandre unger og klag over at partner ikke vil ha sex med deg etterpå. Hilsen frivillig barnløs, kåt og lykkelig dame som får kjørt seg nok i senga

Anonymous poster hash: b985e...be3

Ikke alle mister sexlysten av å få barn, tvert imot ;)

Anonymous poster hash: aaaf1...d90

AnonymBruker
Skrevet

Les tråden. Han har ikke dårlig testosteronnivå..

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS,

Som mange før meg skriver, er kanskje den beste løsningen for alle mtp at dere har barn, parterapi eller sexolog hvis dette er noe han vill bli med på.. Det kan være så mange grunner, kanskje han sliter med noe som han ikke vill fortelle..? Hvis det er tilfelle kan dette kanskje komme opp i terapi, eller motsatt, at han ikke vill snakke om dette med en 3. Part. Virker det som om han er interressert i å løse problemet, eller sier han at han ikke ser hva problemet er?

Syns du høres ut som ei flott dame som virkelig prøver! Mange av oss damer kan som mange skriver bli den parten som bare vill ha rutine og bli kjedelige.. Da sjønner jeg at mennen rett og slett ikke gidder. Men siden du sier selv at du fresher deg ekstra opp og virkelig legger sjela di i å prøve så kan det ikke være kun deg det står på.

Ser også at en skriver at utroskap kan føre til lignende oppførsel, håper virkelig ikke dette er saken i ditt tilfelle, men må si at jeg har opplevd det samme selv. Håper ikke du blir paranoid over dette, for det trenger slett ikke være tilfelle. Min eks var uto mot meg, jeg fant det ut etter at jeg selv gravde frem bevisene etter langvarig mistanke om det. Det begynte med samme oppførsel som du beskriver, dette tror jeg kommer av skyldfølelse og dårlig samvittighet.. Men for all del, din mann kan ha en dårlig periode eller andre forklarelige årsaker.. Uansett komunikasjon er nøkkelen til absolutt alt, og han må forstå at hvis dere skal ha et godt samliv så må han begynne å samarbeide med deg på den fronten.. sex er kanskje ikke i seg selv eg "god" nok grunn til å gå fra hverandre, spesielt når dere har barn, men uansett så er sex en så utrolig stor del av samlivet og livet generelt at det påvirker hele tilværelsen i et forhold, hvertfall mens man enda er i stand til det :-)

Lykke til!! Håper det ordner seg for deg :-)

Anonymous poster hash: 34246...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...