Gå til innhold

Et finere navn på lapskaus?

Anbefalte innlegg

Gjest Candycane
Skrevet

Skal ha selskap til helga og har planer om å servere lapskaus. Den blir laga fra bunn av, ikke av rester altså ;) Så blir vel mer en gryterett.

Så lurer på om det er noen som har et forslag på et mer fancy/finere navn enn lapskaus?

Synes det høres litt shabby ut å bare kalle det lapskaus liksom, så kunne tenkt meg et annet navn ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lapskaus er lapskaus. Det virker bare pretensiøst og snobbete hvis du kaller det for noe annet.

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Ragoût. Det er fransk. :fnise:

Anonymous poster hash: 00d23...fbb
  • Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Skal ha selskap til helga og har planer om å servere lapskaus. Den blir laga fra bunn av, ikke av rester altså ;) Så blir vel mer en gryterett.

Så lurer på om det er noen som har et forslag på et mer fancy/finere navn enn lapskaus?

Synes det høres litt shabby ut å bare kalle det lapskaus liksom, så kunne tenkt meg et annet navn ;)

Boef à la "et eller annet", har ingen forslag for øyeblikket;

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som DreamOn sa, lapskaus er lapskaus. Enten slå deg til ro med det navnet retten har, eller lag noe annet.

Anonymous poster hash: bbd60...419
  • Liker 16
Gjest Candycane
Skrevet

Lapskaus er lapskaus. Det virker bare pretensiøst og snobbete hvis du kaller det for noe annet.

Nå er det mest for morro skyld at jeg vil ha et annet navn da..

Skrevet

Kall det lapskaus. Det blir voldsomt fisefint å kalle det noe annet. Lapskaus er god norsk tradisjonsmat, overhodet ingen skam å servere det.

• Liker 11
Gjest Lille-pus
Skrevet

Om du kaller det noe annet, og setter kjelen på bordet, så mistenker jeg det går omtrent 4 sekunder før en av gjestene bryter magien og sier "Lapskaus ja, det blir deilig :) "

Hvorfor pakke det inn i glitter og stas? Både lys, salt lapskaus og brun lapskaus er flott mat når det kommer mange gjester. Alle liker det og kvelden blir god uten mye springing med mere varm saus, flere poteter, og skjære mer kjøtt, hente flere grønnsaker.

Lag lapskaus, server lapskaus og ta i mot skryt for god lapskaus :)

• Liker 17
Skrevet

légumes avec la sauce à haut dossier et brun

• Liker 6
Skrevet

Du kan jo prøve deg først med noe sånt; "boef a la Casa" og se hvor lang tid det går før noen nevner ordet lapskaus, for moro skyld. Ta det med litt humor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Réné Shetáá

Anonymous poster hash: 6f825...ca6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

kall det for lapskos :D

Anonymous poster hash: 007f7...dd8
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ofte er jo det å snakke om maten noe man gjør for smalltalkens skyld. Jeg ser for meg at dersom du kaller det for noe fancy, så er det sikkert noen som for å konversere spør hva som er forskjellen på det og lapskaus. Da får du et problem med å svare.

Folk kommer til å oppdage at du har gjort det mer fancy en det er og da gir du et dårlig inntrykk av deg selv.

Jeg elsker lapskaus, så kjør på

Anonymous poster hash: 985f7...4c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ofte er jo det å snakke om maten noe man gjør for smalltalkens skyld. Jeg ser for meg at dersom du kaller det for noe fancy, så er det sikkert noen som for å konversere spør hva som er forskjellen på det og lapskaus. Da får du et problem med å svare.

Folk kommer til å oppdage at du har gjort det mer fancy en det er og da gir du et dårlig inntrykk av deg selv.

Jeg elsker lapskaus, så kjør på

Anonymous poster hash: 985f7...4c3

...eller folk har humor og synes det er et morsomt påfunn? Jeg oppfatter det iallefall som en "glimt-i-øyet"-greie, og ikke noe mer enn det.

Anonymous poster hash: 6f825...ca6

• Liker 5
Gjest Candycane
Skrevet

...eller folk har humor og synes det er et morsomt påfunn? Jeg oppfatter det iallefall som en "glimt-i-øyet"-greie, og ikke noe mer enn det. Anonymous poster hash: 6f825...ca6

Det er det jeg er på jakt etter, ja ;)

Skrevet (endret)

Nå er det mest for morro skyld at jeg vil ha et annet navn da..

Du kan jo kalle det...... mat :P

Endret av mirandaa
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...