Gå til innhold

Dele på soverom

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Noen med erfaringer?

Vurderer å la 4-åring og baby på 6 mnd dele rom. Hvis ikke må vi foreldre flytte opp i andre etasje, men jeg vil helst at vi alle sover nede.

Samtidig er jeg redd babyen vil forstyrre storebroren både i forbindelse med legging og også nattamming/annen eventuell nattevåk.

Fungerer dårlig å ha baby på vårt rom så veldig mye lenger da vi vekker hverandre. 4-åringen sover tungt og rommet er større enn vårt, så baby må ikke ligge så nært der så ham vil ikke høre sovelyder like lett.

Anonymous poster hash: 0b6d1...608

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha lagt dem på samme rom, om det ikke var strengt nødvendig!

Er så unødvendig å vekke den ene, fordi den andre trenger noe.

Har mine på samme rom om sommeren, på hytta fordi det ikke er nok rom. Det er ett mareritt! Det er nesten umulig å få dem til å sove, fordi de tuller med hverandre, og våkner den ene om natta, så våkner den andre også....

Faktisk sover vi i kjelleren på hytta, hvor trappa ned er på utsiden av huset, mens ungene sover oppe. Ikke noe problem med babycal:)

Og når vi f.eks har hatt omgangssyke i huset, og har måtte stå opp å vaske seng 2-3 ganger om natta, da har jeg vært lykkelig for at ikke ungene ligger på samme rom....

Så i dette tilfellet ville jeg ha flyttet voksensoverommet opp, og latt barna få hvert sitt rom.

Anonymous poster hash: daa47...8a5
  • Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Ville hatt babyen på mitt eget rom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg delte rom med min yngre søster da vi var barn og det var aldri noe problem. Men jeg ville hatt babyen på vårt soverom til hun/han er 1 år.

Anonymous poster hash: 8ccf8...4ab
Skrevet

Hvorfor ikke la far flytte inn på fireåringens rom for en periode? Så får han og fireåri gen god søvn og han kan avlaste deg på dagtid hvis det er dårlige netter, og du kan styre med baby og amming uten at noen andre blir forstyrret.

Når nattammingen og oppvåkningene reduseres kan far og du bytte litt mer på hvem som tar baby om natta og hvem som sover med fireåringen, og så kan de dele rom fra baby er 18 mnd ca? :)

• Liker 1
Skrevet

Her deler storebror rom med lillesøster (5mnd), og det har gått mye bedre enn forventet. Storebror sover veldig lett, så hele dette "dele rom"-prosjektet var mer som et eksperiment. Soving har bestandig vært et stort problem for han. Men, siden lillesøster flyttet inn har han sovet mye bedre! Han gråter ikke om natta lenger, og er mer opptatt av å vise lillesøster hvordan man skal sove i senga si hele natta. Tror kanskje han var ensom på rommet sitt! Vi har nok soverom til alle i huset, men tror det er sunt for søsken å dele rom, så lenge det ikke går utover nattesøvnen. Vi har delt av rommet med en sånn hylle/romdeler, så de har hver sin sone.

• Liker 1
Skrevet

Våre barn har alltid delt soverom, og de har sjeldent vekt hverandre. Vi har hatt hyling og skriking og syke barn med jevne mellomrom, og jeg kan ikke huske at dette har vekt den andre.

Unntakene er på morgenen, men også her pleier førstemann og stå opp i ro uten og vekke andre.

Så for oss har det aldri vært et problem. Men det skal sies at vi bevisst har hatt litt "støy" rundt barna, slik at vi ikke har måtte liste oss rundt de. Når de var så små at de sov sammen med oss, så leste vi på sengen når vi la oss, har radiovekkerklokke om morgenen, etc. Vi måtte også kunne leve våre liv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Tenker vi prøver å ha de på samme rom først, så kan vi heller flytte opp hvis det ikke går. :)

Anonymous poster hash: 0b6d1...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...