Gå til innhold

Løs mage - grunn til bekymring ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere hatt litt løs mage noen ganger, gjerne etter å ha inntatt feit mat eller dagen derpå. Men ikke som dette.

Lørdag kom vi hjem fra en storby ferie, og denne kvelden begynte jeg å bli dårlig i magen og løp på do ett par ganger.

søndag merket jeg ingenting Før kvelden. Hele mandagen, og i hele dag løper jeg på toalettet flere ganger i timen.

Har konstant smerter i magen.

Er dette vanlig og går over av seg selv, eller bør jeg kontakte lege ?

Anonymous poster hash: 1542e...ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva spiste du på ferien? kylling? om det ikke går over i løpet av dagen ville jeg bestilt legetime til i morgen. hvordan vondt har du? magekramper? jeg fikk noe som heter campylobacter av kylling og var dårlig i 2 uker. det gikk over av seg selv, men var hos legen og tok avføringsprøve så vi fant ut hva det var..

god bedring!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Jeg er usikker om det egentlig har noe med ferien å gjøre. Da jeg ikke hadde noen plager under ferien, samt ingenting på Søndag. Litt på lørdag, men det er de to siste døgnene, fra søndag kveld til nå som har vært vondest.

Spist variert, biff, kylling, scampi, kaviar, ørret, and blant annet. Men vi spiste alltid på ordentlige steder.. Også er det en typisk by som er turist kjent og feriested. Typisk, London, Manchester, Gdansk, Budapest, Tallin, Riga Aktig..

Jeg får ringe legen i morgen om det ikke gir seg til da.. :) takk for svar. Hadde vært flaut å plaga legen med noe som "alle vet går over ila kort tid " Så kjekt å dobbel sjekke med andre.

Angående smertene er de varierende. Er konstant ubehag men varierende smerter. Til tider må jeg stoppe opp , og fokusere veldig dersom jeg er på vei på kjøknet feks, fordi det er så vondt at jeg ikke klarer noe annet. Hører også lyder fra magen innimellom..

Veldig rart dette. Aldri reagert på mat før, hverken hjemme eller på ferie..

Anonymous poster hash: 1542e...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke tommefingel-regel at man bør gå til legen om man har diare mer enn 3 dager sammenhengende? Jeg ville nok sett det an litt til, men så har jeg en følsom mage og får ofte både magevondt og løs mage, så for meg er det vanlig.

Søndag kveld til nå er jo ikke to fulle døgn en gang, men det er mulig det er en del matforgiftningstyper man bør få medisin mot? Hvordan føler du deg ellers, er du slapp, har feber osv? Om almenntilstanden ellers er bra ville jeg ikke vært så bekymret ennå :)

Anonymous poster hash: ff1cb...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...