Gå til innhold

NAV og sykepenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt i 3 mnd og er nå på vei tilbake til jobb. Jeg jobber som vikar og har derfor ingen faste vakter. Jeg skulle få utbetalt i sykepenger like mye som jeg har tjent i gjennomsnitt de siste månedene før jeg ble sykemeldt, men jeg har bare mottatt rundt 12 000 kr. Jeg har pleid og fått utbetalt mellom 12 000-20 000 kr i månedslønn. Jeg sliter med å få betalt neste husleie da siste utbetaling jeg fikk kun var på 3000 kr (husleien er på over det dobbelte). Jeg har jo også andre utgifter. Jeg har ikke mottatt noe denne måneden og kontaktet NAV da fristen for å betale husleien nærmer seg. De sa at de ikke har mottatt de siste sykemeldingene og at pengene kommer ca en uke etter at de har fått de. Jeg har jo sendt inn alt jeg skal så er ikke så mye mer å få gjort.

Det jeg lurer på er om jeg kan gå på NAV og spørre om penger til husleie (og evt. andre utgifter)?! For jeg har jo ingen penger. Kan låne penger til husleie av foreldrene mine, men jeg har jo ingenting til mat og andre utgifter. Har allerede brukt opp grensen på Mastercardet.



Anonymous poster hash: e5bce...eb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan muligens søke om nødhjelp og supplerende sosialhjelp. NAV Sosial er stedet å starte.



Anonymous poster hash: ca6dd...49f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...