FrøkenBruun Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Hei, Jeg er 21 år, har -4,50 og -4,25 (nærsynt) og jeg vurderer sterkt å ta øyeoperasjon med laser når jeg er ganske lei av brille og linsestyret. Jeg lurte derfor på om det er noen her som har erfaringer og/eller anbefalinger til hvilke operasjon og hvilke sted en burde gjøre det? Igår var jeg hos Memira i Oslo på Majorstuen og fikk tatt en forkontroll, hvor konklusjonen var at jeg kunne ta en operasjon. Det frister veldig, men jeg er fortsatt litt usikker. Det koster tross alt 35 900 (FemtoLASIK), og for en student som meg er ikke det småpenger. Først vurderte jeg FemtoLASIK, men har hørt at LASEK er noe som har vært på markedet lenger, og skjærer ikke i hornhinnen og kan derfor være tryggere? Her er noen av spørsmålene jeg sendte dem på e-post igår kveld: - Hva slags utstyr brukes (hos dere i Oslo)? Navn og modell? På både LASIK og LASEK? - Hva anbefaler dere, FemtoLASIK eller LASEK? - Har lest noe om at nattsyn/mørkesyn kan bli dårligere etter operasjon? - Dette høres sikkert dumt ut, men jeg svarte nei på tørre øyne under kontroll, men føler at øynene mine nesten har blitt tørrere etter timen (kan godt være noe jeg innbiller meg)? - Jeg er 21 år, er det for tidlig å ta operasjon? - Når jeg tar operasjonen i Oslo, hvilken øyelege vil utføre operasjonen? - Er det farlig/dumt om jeg tar for mye/ofte øyedråper etter operasjonen? - Er det lurt å ta øyedråper før operasjon? - I hvilken operasjon, LASIK eller LASEK er det vanligst å få tørre øyne etterpå? Hadde satt stor pris på om noen kunne hjulpet meg! Tusen takk på forhånd!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå