AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Jeg er så lei av at foreldrene i nabohuset slipper ut de bråkete dritungene sine før klokka har rukket å bli sju! De hyler, syter, roper og maser slik at det er kul umulig å sove. Hva i helvete feiler det slike foreldre? Hva får dem til å tro at dette er greit? De kan i det minste vente til klokken er 8 med å slippe løs en sånn landeplage på resten av nabolaget. Anonymous poster hash: e77a7...997 7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Si ifra. Det har jeg selvsagt tenkt å gjøre. Jeg synes bare det er helt utrolig at det faktisk er nødvendig. Anonymous poster hash: e77a7...997
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Jeg slipper aldri ut barna før ti på helger.. Må da være grenser.. De gjør de jo kun for at de skal få sove selv.. Anonymous poster hash: 3a8c1...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Sukk, nok en slik tråd... Blir du aldri lei?Anonymous poster hash: 33e87...f43 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Mye mer irriterende med drittsekkene som klipper plenen tidlig morgen eller sent på kvelden og festbråk fra naboer om kveldene!Anonymous poster hash: d1d5e...88f 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Sukk, nok en slik tråd... Blir du aldri lei?Anonymous poster hash: 33e87...f43 Dette er min første utblåsning. Og ja, jeg er dritlei. Etter klokken 8 kan de hyle og skrike så mye som de vil for min del, jeg har forståelse for at jeg bor i et nabolag med barn og andre mennesker og at det medfører støy og bråk. Men før den tid må det da for pokker være mulig å holde støynivået nede. Det handler om å ta hensyn til andre mennesker, og jeg synes oppriktig talt ikke det burde være for mye forlangt. At dette temaet er en gjenganger burde få et par foreldre til å åpne øynene. Eller forsvant folkeskikken sammen med morkaka? Anonymous poster hash: e77a7...997 12
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Du sier ikke noe om det gjelder hverdag eller helg. Er det helg, er jeg helt enig. Kl 7 er for tidlig, på lik linje som det er irriterende med gressklipping, snøfreser, løvblåser, bygningslyder o.l på dette tidspunket. Dersom det er hverdag, synes jeg det er helt greit. Mange håndverkere starter kl 7, og det er da betydelig mer bråk enn en ungeflokk. I hverdagen er jeg selv ute av døra kl 7, men skjønner jo at mange ikke er det. Uansett synes jeg kl 7 er innafor på hverdager. Anonymous poster hash: 7dd86...ff6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Videre vil jeg si at måten du omtaler andre mennesker her, er rett frem ufyselig; Hersens unger, dritunger, landeplage. Sier ganske mye om deg egentlig... Anonymous poster hash: 7dd86...ff6 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Videre vil jeg si at måten du omtaler andre mennesker her, er rett frem ufyselig; Hersens unger, dritunger, landeplage. Sier ganske mye om deg egentlig... Anonymous poster hash: 7dd86...ff6 Hva kan jeg si, de vekket meg rett etter klokken 6 med noe som hørtes ut som en voldtatt gris, og jeg skrev innlegget mens jeg fortsatt var forbanna. Forøvrig står jeg fortsatt for det jeg skrev, selv om sinnet nok burde vært mer rettet mot elendige foreldre som ikke eier folkeskikk. Anonymous poster hash: e77a7...997 13
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Synes alltid folk forsvarer folk som fester med at det bør være greit en gang i blant så lenge det ikke er ofte. Fester blir ikke akkurat ferdige innen klokken 11 akkurat, så da er det alltids naboer som må høre på bråket når de vil ha det stille. Da er det vel like greit at barn som vil ut å leke i 7 tiden på morgen en helg får gjøre det uten at man skal klage, så lenge naboen til disse barna ikke blir plaget hver eneste helg. Anonymous poster hash: d1d5e...88f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 Jeg føler med deg. Bodde med to små drittunger ved siden av. Og ikke for å glemme faren som klippet gresset en gang i uken, og snøfreser flere ganger i uken om vinteren. Moren står å roper dag inn og dag ut. Den ene ungen roper nå inni helvette, vi hørte han når han var inne, og alle våre vinduer var lukket. Han minste grein og hylte 24/7, dag og natt, faren kjeftet og smelte, ungen hylte bare høyere. Jeg var så nære på å slå ned de foreldrene at du aner det ikke. De også slapp ut ungen klokken 8 vær bidige morgen, helg og dag, de måtte jo få løpe litt fra seg før de dro på barnehagen, fader altså. Bodde i et barnevennlig nabolag, hadde TRE unger på andre siden (vegg i vegg alle tre husene), og de hørte vi så å si aldri. Vi kunne høre latter og normal lek en gang i blant, men var aldri i nærheten av de to andre. Naboene klagde så mange ganger at de prøvde å få de bort fra nabolaget, men klagene hadde ingen hold så de bor der enda. De må da ta hintet når naboene på begge sidene av huset aldri blir værende lengre enn et år! Vi bodde der i 20 år, mamma og pappa ville ikke flytte men de orket rett og slett ikke mer. Anonymous poster hash: 96512...e4a 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #14 Skrevet 29. april 2015 Vi hadde også slike naboer! Bare at dette var både på hverdager (barn som ikke gikk i barnehagen) og helg, og i tillegg til de vanlige ungene så hadde de jammen besøk SÅ tidlig også, så da var det enda flere unger! Våknet ofte kl 7 på morgenen (morgen og helg) av denne bestemoren som snakket kjempehøyt til sine barnebarn mens barna spilte både fotball og gråt og alt mulig.. Dette pågikk langt over et år, men ble overlykkelig da de flyttet! Endelig fikk jeg sove! Og det er rett og slett folkeskikk det er snakk om, tenke på andre enn seg selv. De var ALDRI ute etter kl 8:30 på morgenen. Det fant jeg høyst merkelig. Må da gå an å sende ungene ut litt senere enn så tidlig på morgenen! Jeg hadde aldri sluppet ut mine unger så tidlig enten på en ukedag eller helg. Jeg vet hvor irriterende det er selv, så jeg vil nødig irritere andre. For min del turte jeg ikke å si ifra, dette var faktisk svært hyggelige naboer så jeg følte det var frekt av meg å si ifra (selv om jeg vet det er frekt av dem). Svigermor sa et par ganger ifra til ungene om at de måtte slutte med ball leking siden folk ennå sov (hun står gjerne opp 6 om morgenen i helgene). Fytte grisen som jeg fikk lyst til å skrike til dem fra vinduet. Tok meg lang tid å sovne igjen også Kjempedeilig start på dagen gitt! Anonymous poster hash: f7a37...be9
Gjest Kili Skrevet 29. april 2015 #15 Skrevet 29. april 2015 (endret) Det er vel sånne foreldre som lar de gå ut å bråke så de får litt fred selv. Si i fra til dem. Selv om de har barn så kan ikke hele verden gå etter det og godta bråket fra ungene! Jeg hadde aldri latt min sønn gå ut i hagen å bråke og rope så tidlig på morgenen. Jeg tar hensyn til at det bor andre folk rundt meg også. Så hvorfor er det så vanskelig for noen å ta hensyn? Sånne folk altså Endret 29. april 2015 av Kili
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. april 2015 #16 Skrevet 29. april 2015 Mye mer irriterende med drittsekkene som klipper plenen tidlig morgen eller sent på kvelden og festbråk fra naboer om kveldene!Anonymous poster hash: d1d5e...88f Da har du ikke opplevd mange bråkete unger. Noen av dem er verre enn gressklipperen, fordi gressklipperen holder en stabil lyd, men unger lager hundre forskjellige høye lyder. 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #17 Skrevet 29. april 2015 Videre vil jeg si at måten du omtaler andre mennesker her, er rett frem ufyselig; Hersens unger, dritunger, landeplage. Sier ganske mye om deg egentlig... Anonymous poster hash: 7dd86...ff6 Jeg har ved flere anledninger møtt på hersens dritunger, men det er nå mer foreldrenes feil. Men når man kommer til hersens tenåringer er det helt andre baller Anonymous poster hash: f7a37...be9 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #18 Skrevet 29. april 2015 Prøv heller å se det positive. Du våkner tidlig og får dagen med deg! Jeg skjønner godt at du blir irritert, men det er ingen vits å klage før du har gjort noe med det. Det er kun du som kan ta tak i problemer og gjøre noe med det. Vi kan desverre ikke hjelpe deg. Anonymous poster hash: 0fc31...328 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #19 Skrevet 29. april 2015 Kjøp deg ørepropper. Anonymous poster hash: e2082...feb 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #20 Skrevet 29. april 2015 Dette er min første utblåsning. Og ja, jeg er dritlei. Etter klokken 8 kan de hyle og skrike så mye som de vil for min del, jeg har forståelse for at jeg bor i et nabolag med barn og andre mennesker og at det medfører støy og bråk. Men før den tid må det da for pokker være mulig å holde støynivået nede. Det handler om å ta hensyn til andre mennesker, og jeg synes oppriktig talt ikke det burde være for mye forlangt. At dette temaet er en gjenganger burde få et par foreldre til å åpne øynene. Eller forsvant folkeskikken sammen med morkaka? Anonymous poster hash: e77a7...997 Herregud, du burde få deg noe... Anonymous poster hash: 0c661...480 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå