AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Er gravid, 14 uker på veg. Har ikke kastet opp noe i dette sv.skapet før idag. Skulle bare tisse på morgenen og så ble jeg plutselig så kvalm så kastet opp rundt 5 ganger, i Dopapir. Det var magesyre (gult), men med blod i.. det var ikke mat, det siste jeg spiste i går var kl 18 og inneholdt ikke noe rødt.Anonymous poster hash: 8b94d...01b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Går forresten på blodfortynnende Anonymous poster hash: 8b94d...01b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Ring legen....... ......nei? Da hadde jeg gjort detAnonymous poster hash: 8b94d...01b
peppermyntete Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 ......nei? Da hadde jeg gjort detAnonymous poster hash: 8b94d...01b Du er gravid, går på blodfortynnende (betyr ikke det at du har et svangerskap som krever ekstra oppfølging?) og kaster opp spor av blod men gidder ikke ringe legen? Ok, da så.
Gjest celine Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Magesyre er etsende greier, og det kan være at du har fått et lite hull på spiserøret. Stort sett er det mer skremmende enn farlig. Men hvis du vil være på den sikre siden, så ringer du lege!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Magesyre er etsende greier, og det kan være at du har fått et lite hull på spiserøret. Stort sett er det mer skremmende enn farlig. Men hvis du vil være på den sikre siden, så ringer du lege! Det var rødt, så tror egentlig det er blodkar som har sprukket da jeg anstrengte meg da jeg spydde. Føler meg sliten, men leste at hvis det f.eks er magesår, får man smerter og kaster opp blod. Anonymous poster hash: 8b94d...01b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Du er gravid, går på blodfortynnende (betyr ikke det at du har et svangerskap som krever ekstra oppfølging?) og kaster opp spor av blod men gidder ikke ringe legen? Ok, da så. Nei, det betyr ikke det Anonymous poster hash: 8b94d...01b
peppermyntete Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Nei, det betyr ikke det Anonymous poster hash: 8b94d...01b Greit, men fortsatt; gravid og kaster opp blod.. Det høres ut som noe man tar en prat med legen om.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 Greit, men fortsatt; gravid og kaster opp blod.. Det høres ut som noe man tar en prat med legen om. Jeg har ikke noen flink lege, dessuten var det blodspor, dvs striper av blod. Hvis det er alvorlig, er det visst sort, kornete blod (som har reagert med magesyren). Røde striper styrker min mistanke om at det sitter høyere opp Anonymous poster hash: 8b94d...01b
Gjest celine Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Det var rødt, så tror egentlig det er blodkar som har sprukket da jeg anstrengte meg da jeg spydde. Føler meg sliten, men leste at hvis det f.eks er magesår, får man smerter og kaster opp blod.Anonymous poster hash: 8b94d...01b Det høres logisk ut. Jeg kastet opp hele tiden under to svangerskap, og dette var ikke noe uvanlig fenomen. Tok det opp med helsesøster og fikk beskjed om at det var helt ufarlig. Men jeg kan jo ikke si at du er i akkurat samme situasjon, og derfor ikke behøver å ta det opp hos legen. Jeg er ikke lege, men kun en legperson som tror og synser ut fra et innlegg fra noen jeg ikke kjenner. Så jeg vil anbefale deg å iallefall nevne det på neste kontroll. Nå har jeg ikke hatt magesår, men vil tro det oppleves mer dramatisk, enn litt blodspor ved kraftige brekninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå