Gå til innhold

blodspor i oppkast


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid, 14 uker på veg. Har ikke kastet opp noe i dette sv.skapet før idag. Skulle bare tisse på morgenen og så ble jeg plutselig så kvalm så kastet opp rundt 5 ganger, i Dopapir. Det var magesyre (gult), men med blod i.. det var ikke mat, det siste jeg spiste i går var kl 18 og inneholdt ikke noe rødt.

Anonymous poster hash: 8b94d...01b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går forresten på blodfortynnende

Anonymous poster hash: 8b94d...01b

AnonymBruker
Skrevet

..

Anonymous poster hash: 8b94d...01b

Skrevet

Ring legen.......

AnonymBruker
Skrevet

Ring legen.......

......nei? Da hadde jeg gjort det

Anonymous poster hash: 8b94d...01b

Skrevet

......nei? Da hadde jeg gjort det

Anonymous poster hash: 8b94d...01b

Du er gravid, går på blodfortynnende (betyr ikke det at du har et svangerskap som krever ekstra oppfølging?) og kaster opp spor av blod men gidder ikke ringe legen? Ok, da så.

Gjest celine
Skrevet

Magesyre er etsende greier, og det kan være at du har fått et lite hull på spiserøret. Stort sett er det mer skremmende enn farlig. Men hvis du vil være på den sikre siden, så ringer du lege!

AnonymBruker
Skrevet

Magesyre er etsende greier, og det kan være at du har fått et lite hull på spiserøret. Stort sett er det mer skremmende enn farlig. Men hvis du vil være på den sikre siden, så ringer du lege!

Det var rødt, så tror egentlig det er blodkar som har sprukket da jeg anstrengte meg da jeg spydde.

Føler meg sliten, men leste at hvis det f.eks er magesår, får man smerter og kaster opp blod.

Anonymous poster hash: 8b94d...01b

AnonymBruker
Skrevet

Du er gravid, går på blodfortynnende (betyr ikke det at du har et svangerskap som krever ekstra oppfølging?) og kaster opp spor av blod men gidder ikke ringe legen? Ok, da så.

Nei, det betyr ikke det :)

Anonymous poster hash: 8b94d...01b

Skrevet

Nei, det betyr ikke det :)

Anonymous poster hash: 8b94d...01b

Greit, men fortsatt; gravid og kaster opp blod.. Det høres ut som noe man tar en prat med legen om.

AnonymBruker
Skrevet

Greit, men fortsatt; gravid og kaster opp blod.. Det høres ut som noe man tar en prat med legen om.

Jeg har ikke noen flink lege, dessuten var det blodspor, dvs striper av blod. Hvis det er alvorlig, er det visst sort, kornete blod (som har reagert med magesyren). Røde striper styrker min mistanke om at det sitter høyere opp :)

Anonymous poster hash: 8b94d...01b

Gjest celine
Skrevet

Det var rødt, så tror egentlig det er blodkar som har sprukket da jeg anstrengte meg da jeg spydde.

Føler meg sliten, men leste at hvis det f.eks er magesår, får man smerter og kaster opp blod.

Anonymous poster hash: 8b94d...01b

Det høres logisk ut. Jeg kastet opp hele tiden under to svangerskap, og dette var ikke noe uvanlig fenomen. Tok det opp med helsesøster og fikk beskjed om at det var helt ufarlig.

Men jeg kan jo ikke si at du er i akkurat samme situasjon, og derfor ikke behøver å ta det opp hos legen. Jeg er ikke lege, men kun en legperson som tror og synser ut fra et innlegg fra noen jeg ikke kjenner. Så jeg vil anbefale deg å iallefall nevne det på neste kontroll.

Nå har jeg ikke hatt magesår, men vil tro det oppleves mer dramatisk, enn litt blodspor ved kraftige brekninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...