Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har noen helt hinsides dårlige tenner...

Har fra jeg var liten måtte borre, mens min bror aldri trengte...

Det er liksom ikke et hull her og der, men mellom 5 og 7 hver gang jeg er inne !!

Jeg pusser tennene normalt, bruker tanntråd og har nå de tre-fire siste årene begynt å skylle med flour.

Her er det perioder uten skylling, f.eks slutten av svangerskapene og tidvis under, da man gjerne er svært tett i nesen og jeg omtrent har svelgt munnskyllet...

Men tanntråd og puss, fast hver kveld og morgen, noen morgener litt dårligere om jeg ikke skal på jobb ol., da går det ofte litt i glemmeboken før dagen plutselig er over (typ. Permisjonen nå med nattevåk og dager som glir inn i hverandre))

Men det skal vell ikke være så mye hull?? :(

Har gått til samme tannlege i 10år snart (skoletannlegen), og han er jo helt fortvilet. tror men ikke når jeg sier jeg ikke drikker brus omtrent .. Maks noen glass i mnd!!

Og går ikke å spiser sukker hele dagene heller! :(

Det skal også sies at jeg sjelden har vondt i alle disse hulla, kun tannlegen som finner dem...

Er inne hvert år..

Tenker å teste ut en annen tannlege, ringte en annen for en tid tilbake, de hadde ikke anledning til å ta inn nye, men får prøve igjen eventuelt prøve andre...

Men hva ville dere gjort?

Går det an å få en utredning?? Det kan ikke være slik det skal være for alltid? Med så masse hull hvert år?? :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikker du mye saft?

Anonymous poster hash: c9e3c...2d8

Skrevet

Kan du ha en medfødt skade på emaljen som gjør at du får svakere tenner? Kjenner en gutt på 11 som har det..

Går du på noen medisiner som gir f.eks munntørrhet?

Du bør iallefall være veldig nøye med å skylle med fluorskyll morgen og kveld, og ikke spise eller drikke noe 30min etter at du har skylt. Uansett dagsform.

Jeg tror jeg ville vurdert en annen tannlege også. Nå er jeg litt forutinntatt, men jeg har hørt mye rart om skoletannleger, og hadde selv en som ga meg langvarig tannlegeskrekk som barn (og av den grunn så går også mine barn til privat tannlege selv om jeg må betale for det).

Det er ikke bare brus og sukker som er skadelig for tennene, men særlig juice og andre syrlige drikker. Og saft som nevnt over.

AnonymBruker
Skrevet

Alt som har syre er veldig skadelig for tennene dine. Kan hende du har en sykdom av noe slag, men det burde tannlegen greie å finne ut av

Anonymous poster hash: 0cd55...9b5

Skrevet

Ikke mye saft nei, men det blir jo litt for å liksom få variert med vannet... Men det kan jeg kutte ned på altså, safta.

Jeg begynte å tvile litt på gubben da han ikke skjønte at piercingen jeg hadde i overleppa (Monroe), gikk igjennom leppa.. det burde jo han som tannlege visst mener jeg.

Jeg har forøvrig tatt den ut da det så ut til at tannkjøttet trakk seg oppover, altså ble irritert.

Men han ble helt fascinert over greia.. :S

Men skylle om morgen også da.. drikker ikke eller noe etter å ha skylt om kvelden nei..

Emmaljen må være dårlig i grunn, har måtte fullt på på fortenna liksom.... :(

Skrevet

Vel, skoletannlegen jeg brukte borret i to tenner en vanlig tannlege nektet for at det var hull i... Så jeg gikk aldri dit mer og er usikker på om jeg sender mulige fremtidige barn dit og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...