AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Erna sier nei ti Peter Stordalen som vil huse 1000 av imigrantene i middelhavet. Et ganske fjollete PR stønt for ingen kan bo på et hotellrom over tid og fordi det er mange andre kostander knyttet til et ikke Europeisk innvandring. Jeg er veldig glad Regjeringen ikke gir etter for press. Det hadde virkelig sendt feil signaler om Norge begynte å hente båtflykninger rett til landet. http://www.tv2.no/a/6851155 Anonymous poster hash: 84a00...b62 12
Drizzt Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Et veldig fornuftig svar med mange gode poeng. Hvorfor klarer ikke enkelte å se det store bildet og konsekvensene av Støres drøm? Tenker man langsiktig, ser man at det er en dårlig ide når det er tusenvis som fortsatt sitter på mottak fordi ingen kommune har kapasitet til å ta dem imot. 10
Ulick Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Det sitter mer enn 5 000 personer på norske asylmottak i dag. Disse kunne jo Petter Stordalen huse, så slipper skattebetalerne å betale for dem. 8
Drizzt Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Det sitter mer enn 5 000 personer på norske asylmottak i dag. Disse kunne jo Petter Stordalen huse, så slipper skattebetalerne å betale for dem. Tror du virkelig at kommer til å huse dem i årevis og betale av egen lomme? Det tror jeg ikke noe på før jeg ser det 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Det står jo i artikkelen at Erna sier det allerede sitter 1000 arbeidsløse Syrere i mottak. Da er det jo egentlig bare for Stordalen å sette igang. Anonymous poster hash: f6350...36d 8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Ja, så får vi se hva liberalistene sier til dette da. Eller var det kanskje ikke *host* frihet over egen privat *host* eiendom likevel når man ikke er enig i hva man ønsker å *host* bruker det til? Anonymous poster hash: 32529...f5e 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Tror du virkelig at kommer til å huse dem i årevis og betale av egen lomme? Det tror jeg ikke noe på før jeg ser det Hva han gjør med sitt eget hotell er jo opp til han. Eller var det kanskje ikke så viktig lenger når man ikke er enig i hva man velger å gjøre med egen eiendom? Anonymous poster hash: 32529...f5e
Yzma Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Ett menneskeliv er ikke mye verdt idag.. Såfremt det ikke er en selv så klart, da bør staten punge ut. 1
Gjest Meeh Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Ja, så får vi se hva liberalistene sier til dette da. Eller var det kanskje ikke *host* frihet over egen privat *host* eiendom likevel når man ikke er enig i hva man ønsker å *host* bruker det til? Flyktningene som skulle komme hit vil motta statlige overføringer, statlige intregreringstiltak, statlig språkkurs m.m mens de sitter på disse hotellrommene. Stråmann. 4
Gjest oleoh Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Ett menneskeliv er ikke mye verdt idag.. Såfremt det ikke er en selv så klart, da bør staten punge ut. Vi hjelper jo til mye der nede og redder folk fra å dø. Det er jo ikke slik at de må bo i Norge for at de skal ha det godt ... Faktisk tror jeg de har det bedre nedi Tyrkia og omegn.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 Flyktningene som skulle komme hit vil motta statlige overføringer, statlige intregreringstiltak, statlig språkkurs m.m mens de sitter på disse hotellrommene. Stråmann. Neida, det spørs hva slags status man gir dem, det er ingen regel om at man er nødt til å integrere flyktninger. Staten vil ikke være forpliktet hvis private ønsker å midlertidig bosette flyktninger på hotellrom eller andre fasiliteter. Uansett så kan man jo ikke nekte en privat aktør å huse noen som helst skal man være konsistent i forhold til privat eiendomsrett. Anonymous poster hash: 32529...f5e
Druid Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 (endret) Hva han gjør med sitt eget hotell er jo opp til han. Eller var det kanskje ikke så viktig lenger når man ikke er enig i hva man velger å gjøre med egen eiendom? Anonymous poster hash: 32529...f5e Poenget er at han er fri til å gjøre med egen eiendom som KUN rammer han selv. Når Stordalen kommer med ett slikt markedsføringsstunt, må det tuktes ned til realiteter, og hvis Stordalen ønsker å hjelpe flyktninger i nød, står han fritt til å tilby folk på transittmottak husrom. Vi sliter nemlig med å få dem ut derifra på vei til de enkelte kommunene, nettopp fordi resten av innvandringssystemet vårt knaker i sammenføyningene. Men det er selvfølgelig uaktuelt at Stordalen skal få presentere seg som helt på MIN økonomiske bekostning gjennom å pålegge han en samlet tapt inntekt på 1 000 000 (som han kan trekke fra skatt på og som han har begrenset ekstra kost med), og resten av 7 milliardene på meg og resten av befolkningen. Endret 28. april 2015 av Druid 5
Gjest Meeh Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 Neida, det spørs hva slags status man gir dem, det er ingen regel om at man er nødt til å integrere flyktninger. Staten vil ikke være forpliktet hvis private ønsker å midlertidig bosette flyktninger på hotellrom eller andre fasiliteter. Uansett så kan man jo ikke nekte en privat aktør å huse noen som helst skal man være konsistent i forhold til privat eiendomsrett. Staten ER forpliktet via lov og menneskerettighetene, og det vil med en gang anses som diskriminering hvis man ikke syr puter under armene på de som kommer, det du snakker om blir bare en fullstendig hypotetisk situasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #14 Skrevet 28. april 2015 Staten ER forpliktet via lov og menneskerettighetene, og det vil med en gang anses som diskriminering hvis man ikke syr puter under armene på de som kommer, det du snakker om blir bare en fullstendig hypotetisk situasjon. Man er ikke forpliktet til å bosette dem permanent. Og det er ikke skrevet noe sted at private ikke kan bidra av det jeg har lest. Anonymous poster hash: 32529...f5e
Druid Skrevet 28. april 2015 #15 Skrevet 28. april 2015 Man er ikke forpliktet til å bosette dem permanent. Og det er ikke skrevet noe sted at private ikke kan bidra av det jeg har lest. Anonymous poster hash: 32529...f5e Nei, man er ikke forpliktet til å bosette dem permanent, men man ER forpliktet til å behandle sakene deres, og gitt mange faktisk har rett på Asyl, er det utenkelig at man ikke pålegger seg utvidet belastning. Og det er ingen som hindrer Stordalen å bidra, men han er ikke overnasjonal direktør som kan flytte mennesker over landegrensene uten å måtte forholde seg til samfunnets regler. 1
Nowayback Skrevet 28. april 2015 #16 Skrevet 28. april 2015 Er det et felt jeg er enig med regjeringen i, så er det denne saken.. 2
Drizzt Skrevet 28. april 2015 #17 Skrevet 28. april 2015 Hva han gjør med sitt eget hotell er jo opp til han. Eller var det kanskje ikke så viktig lenger når man ikke er enig i hva man velger å gjøre med egen eiendom? Anonymous poster hash: 32529...f5e Joda, han står fri å hente de som har fått innvilget opphold og sitter bom fast på mottak fordi ingen kommune har råd til å ha dem. Men helst uten å kreve at staten betaler hotellregningen siden han gjør det på egen frivillig basis. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #18 Skrevet 29. april 2015 Støre hadde nok aldri kommet med en slik uttalelse dersom AP satt i regjering. Dette er bare enda et nummer i rekken av APs forsøk på å gjøre det vanskelig for dagens regjering, så AP kan komme tilbake i regjering igjen. Tror dere virkelig at Jonas Gahr Støre bryr seg om syriske flyktninger? Nei, det eneste den mannen bryr seg om, er personlig makt! Han er født som arving til en formue familien hans opparbeidet seg under krigen, og han har aldri noensinne vært "arbeider". Så hvorfor valgte han å melde seg inn i AP i en alder av 30+? Jo, fordi han innså at det var lettere å gjøre personlig politisk karriere i det største partiet. Anonymous poster hash: 184f1...c25 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #19 Skrevet 30. april 2015 Støre hadde nok aldri kommet med en slik uttalelse dersom AP satt i regjering. Dette er bare enda et nummer i rekken av APs forsøk på å gjøre det vanskelig for dagens regjering, så AP kan komme tilbake i regjering igjen. Anonymous poster hash: 184f1...c25 Jeg er ikke så sikker, med en ny AP regjeringen vil Norge flomme over av asylsøkere. Anonymous poster hash: ac77d...6e5 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #20 Skrevet 30. april 2015 Hadde vært fantastisk om Stordalen tok det med 1000 syrere på mottak allerede som en utfordring. Tror mye integrasjonsproblemer kunne vært løst hvis de som jobbet med disse asylsøkerne la personlig engasjement og prestisje i det. Anonymous poster hash: 8665a...9bd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå