Gå til innhold

Halsbrann


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg får halsbrann av alt. Til og med melon og brød som står på listen over mat som er OK å spise. Fastlegen bare trekker på skuldrene og sier jeg må fortsette med Gaviscon og Link. Er så lei! Har vært plaget av og på i fem år. Legene fant ikke noe galt på gastroskopi, så jeg forstår ikke hva dette skyldes. Jeg drikker ikke alkohol eller brus, og spiser normalt-sunt. Jeg har prøvd natron-kur, men det hjalp ikke. Noen som har noen lure råd?

Anonymous poster hash: 458bb...b49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker Zantac.

Du kan og når det brenner ille ta en kalktablett.

Men det skal du ikke ha for mye av!

Anonymous poster hash: 0293e...e57

Skrevet

Når jeg har halsbrann så drikker jeg 1 glass eller 2 med ekstra lettmelk. Vet ikke om det funker for deg da, siden du er så plaget, men det kan jo være verdt et forsøk? :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Melk lindrer bittelitt, men jeg blir jo ikke kvitt halsbrannen. Kunne så veldig ønske meg å bli kvitt det helt. Jeg har forholdsvis lite plager hvis jeg bare spiser fiskepudding, hvit ris og kylling, men jeg klarer ikke holde den dietten i mer enn noen få måneder.

Anonymous poster hash: 458bb...b49

AnonymBruker
Skrevet

Tving legen til å skrive ut Zomac til deg!!

Halsbrann er så ufattelig vondt!

Fy flate for en sløv lege!



Anonymous poster hash: 8a604...415
AnonymBruker
Skrevet

Tving legen til å skrive ut Zomac til deg!! Halsbrann er så ufattelig vondt! Fy flate for en sløv lege! Anonymous poster hash: 8a604...415

Jeg har fått Somac og Nexium flere ganger og jeg blir bra på få dager, men så går det noen måneder og så får jeg halsbrann igjen. Så nå er fastlegen litt lei og sier han ikke kan fortsette å skrive ut slikt, men jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg holder meg helt unna alkohol, sterke krydder, tomat, juice og alt det andre som står på nei-listen.

Anonymous poster hash: 458bb...b49

Skrevet

En neve mandlar eller rå potet hjalp meg. Eg har fått operert lukkemuskelen mellom magesekk og spiserøret, sidan eg var veldig plaga av sure oppstøt og refluks. Etter operasjonen har eg ikkje hatt sure oppstøt en einaste gong - ikkje som høggravid heller..;) du kan be fastlegen din om å henvise deg til gastromedisisk avd. for vurdering ang operasjon

AnonymBruker
Skrevet

En neve mandlar eller rå potet hjalp meg. Eg har fått operert lukkemuskelen mellom magesekk og spiserøret, sidan eg var veldig plaga av sure oppstøt og refluks. Etter operasjonen har eg ikkje hatt sure oppstøt en einaste gong - ikkje som høggravid heller..;) du kan be fastlegen din om å henvise deg til gastromedisisk avd. for vurdering ang operasjon

Angående denne operasjonen. Er det sant at man ikke kan spy etterpå? Samboer vil ikke ta den grunnet dette. Men er veeeeeldig plaget.

Anonymous poster hash: e057a...0a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare oppstøt noen få ganger i året, så operasjon er visst ikke vits.

Anonymous poster hash: 458bb...b49

AnonymBruker
Skrevet

Silicea for mage/tarm. Fåes i helsekost.



Anonymous poster hash: c742c...2ea
Skrevet

Angående denne operasjonen. Er det sant at man ikke kan spy etterpå? Samboer vil ikke ta den grunnet dette. Men er veeeeeldig plaget.

Anonymous poster hash: e057a...0a1

Ja, det stemmer. Så når eg må kaste opp, så brekker eg meg, men ingenting kjem ut, men kvalmen gir seg. (Ganske praktisk egentlig, en slepper lukta og den grusomme smaken i munnen etterpå..)

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på denne operasjonen da jeg er veldig plaget med refluks. Er det mye bivirkninger med den? Kikhulloperasjon eller åpen? Går selv på Somac 40 mg, gjort det de siste fire årene.



Anonymous poster hash: fce01...778
Skrevet

Einaste utfordringa er at eg ikkje kan kaste opp, ellers er det heilt supert. Eg vart operert i 2003, med kikkhull, og måtte ligge på sjukehus ei veke. Slik er det nok Ikkje no.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis gastroskopien ikke hiser noe, får du ikke operasjon eller refusjon av legemidler. Da er det å ta anfallsbehandling når det kommer, og låre seg å leve med det som best du kan.

Anonymous poster hash: 33202...3c3

AnonymBruker
Skrevet

Hvis gastroskopien ikke hiser noe, får du ikke operasjon eller refusjon av legemidler. Da er det å ta anfallsbehandling når det kommer, og låre seg å leve med det som best du kan.

Anonymous poster hash: 33202...3c3

Så jeg må leve resten av livet med et minimalt inntakt av frukt og grønnsaker? Det vil jo gi andre problemer igjen.

Anonymous poster hash: 458bb...b49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...