AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Jeg synes jeg får halsbrann av alt. Til og med melon og brød som står på listen over mat som er OK å spise. Fastlegen bare trekker på skuldrene og sier jeg må fortsette med Gaviscon og Link. Er så lei! Har vært plaget av og på i fem år. Legene fant ikke noe galt på gastroskopi, så jeg forstår ikke hva dette skyldes. Jeg drikker ikke alkohol eller brus, og spiser normalt-sunt. Jeg har prøvd natron-kur, men det hjalp ikke. Noen som har noen lure råd? Anonymous poster hash: 458bb...b49
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Bruker Zantac. Du kan og når det brenner ille ta en kalktablett. Men det skal du ikke ha for mye av!Anonymous poster hash: 0293e...e57
Adhara Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Når jeg har halsbrann så drikker jeg 1 glass eller 2 med ekstra lettmelk. Vet ikke om det funker for deg da, siden du er så plaget, men det kan jo være verdt et forsøk?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Takk for tips! Melk lindrer bittelitt, men jeg blir jo ikke kvitt halsbrannen. Kunne så veldig ønske meg å bli kvitt det helt. Jeg har forholdsvis lite plager hvis jeg bare spiser fiskepudding, hvit ris og kylling, men jeg klarer ikke holde den dietten i mer enn noen få måneder. Anonymous poster hash: 458bb...b49
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Tving legen til å skrive ut Zomac til deg!! Halsbrann er så ufattelig vondt! Fy flate for en sløv lege! Anonymous poster hash: 8a604...415
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #6 Skrevet 27. april 2015 Tving legen til å skrive ut Zomac til deg!! Halsbrann er så ufattelig vondt! Fy flate for en sløv lege! Anonymous poster hash: 8a604...415 Jeg har fått Somac og Nexium flere ganger og jeg blir bra på få dager, men så går det noen måneder og så får jeg halsbrann igjen. Så nå er fastlegen litt lei og sier han ikke kan fortsette å skrive ut slikt, men jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg holder meg helt unna alkohol, sterke krydder, tomat, juice og alt det andre som står på nei-listen. Anonymous poster hash: 458bb...b49
Emas Skrevet 27. april 2015 #7 Skrevet 27. april 2015 En neve mandlar eller rå potet hjalp meg. Eg har fått operert lukkemuskelen mellom magesekk og spiserøret, sidan eg var veldig plaga av sure oppstøt og refluks. Etter operasjonen har eg ikkje hatt sure oppstøt en einaste gong - ikkje som høggravid heller.. du kan be fastlegen din om å henvise deg til gastromedisisk avd. for vurdering ang operasjon
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #8 Skrevet 27. april 2015 En neve mandlar eller rå potet hjalp meg. Eg har fått operert lukkemuskelen mellom magesekk og spiserøret, sidan eg var veldig plaga av sure oppstøt og refluks. Etter operasjonen har eg ikkje hatt sure oppstøt en einaste gong - ikkje som høggravid heller.. du kan be fastlegen din om å henvise deg til gastromedisisk avd. for vurdering ang operasjon Angående denne operasjonen. Er det sant at man ikke kan spy etterpå? Samboer vil ikke ta den grunnet dette. Men er veeeeeldig plaget.Anonymous poster hash: e057a...0a1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #9 Skrevet 27. april 2015 Jeg har bare oppstøt noen få ganger i året, så operasjon er visst ikke vits. Anonymous poster hash: 458bb...b49
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #10 Skrevet 27. april 2015 Silicea for mage/tarm. Fåes i helsekost. Anonymous poster hash: c742c...2ea
Emas Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 Angående denne operasjonen. Er det sant at man ikke kan spy etterpå? Samboer vil ikke ta den grunnet dette. Men er veeeeeldig plaget.Anonymous poster hash: e057a...0a1 Ja, det stemmer. Så når eg må kaste opp, så brekker eg meg, men ingenting kjem ut, men kvalmen gir seg. (Ganske praktisk egentlig, en slepper lukta og den grusomme smaken i munnen etterpå..)
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Lurer litt på denne operasjonen da jeg er veldig plaget med refluks. Er det mye bivirkninger med den? Kikhulloperasjon eller åpen? Går selv på Somac 40 mg, gjort det de siste fire årene. Anonymous poster hash: fce01...778
Emas Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 Einaste utfordringa er at eg ikkje kan kaste opp, ellers er det heilt supert. Eg vart operert i 2003, med kikkhull, og måtte ligge på sjukehus ei veke. Slik er det nok Ikkje no.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #14 Skrevet 28. april 2015 Hvis gastroskopien ikke hiser noe, får du ikke operasjon eller refusjon av legemidler. Da er det å ta anfallsbehandling når det kommer, og låre seg å leve med det som best du kan.Anonymous poster hash: 33202...3c3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #15 Skrevet 28. april 2015 Hvis gastroskopien ikke hiser noe, får du ikke operasjon eller refusjon av legemidler. Da er det å ta anfallsbehandling når det kommer, og låre seg å leve med det som best du kan.Anonymous poster hash: 33202...3c3 Så jeg må leve resten av livet med et minimalt inntakt av frukt og grønnsaker? Det vil jo gi andre problemer igjen. Anonymous poster hash: 458bb...b49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå