AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Lurer på om noen har opplevd å få mer hissig kreft eller plager etter mammografi? Enten umiddelbart etter eller år senere... Jeg har hatt smerter i brystet en god stund nå og det har også vokst en del på den siden jeg har vondt. Mammografi er nok det retteste å gjøre nå "etter boka" men jeg er veldig skeptisk til å utsette meg for mer stråling da jeg allerede har en kropp som blir sterkt preget og redusert av stråling fra Wifi og røntgen. Har også lest at mammografi tirrer/skaper kreft som i utgangspunktet ikke ville vært farlig, pga strålingen i seg selv under undersøkelsen. Hva bør jeg gjøre? Nekte mammografi og håpe at kulen evn. kreften kurerer seg selv (som den kan gjøre i noen tilfeller) eller ta mammografi og risikere å få større plager og mer kreft? Anonymous poster hash: 70b19...766 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 1) Wifi er på ingen måte skadelig stråling. Det er forskjell på ironiserende stråling (røntgen bla) og wifi Hva er det du har røntget som gjør deg så "skjør" All røntgen skal veies opp mot risiko og nytte. Har du større nytte av å få en diagnose enn den lille risikoen for utvikling av kreft av mammografi? Det "KAN" ta 30 år (jeg sier "kan" fordi det er mange faktorer som spiller inn) før et stråleskadet gen muterer og det er en fast tumor. Du vet at ved en mammografi-screening får du like mye som ved ca 3 ukers bakgrunnstråling (fra berg, kosmos osv) Dvs naturlig bakgrunnsstråling. Ring fastlegen din og få tid ved BDS (brystdiagnostisk senter) der vil en radiolog vurdere hva som er best for deg. Om du har fått mye stråling (ioniserende) gjennom livet vil h*n nok sette deg opp på en ultralyd først, for så å se om du trenger en mammografi i tillegg. Stol på hva radiologene bestemmer, de vet best. De har 15 års utdannelse Anonymous poster hash: bb4dd...962
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå