AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Jeg er livredd edderkopper. Har flyttet til hus, etter flere år i blokk. Turte ikke annet enn å flytte til blokk for noen år siden, da jeg kom over gigaedderkopper i kjellerleiligjeten jeg bodde. Nå er jeg over 30, og har mann og barn. Det var på tide med hus og hage. Og vi er ralativt nyinnflyttede. Har fryktet denne dagen, som jeg visste at mest sannsynlig ville komme. I dag var jeg på vaskerommet, og var blid og fornøyd. Fikk gjort mye i huset, hadde fri og det er fint vær. Plutselig ser jeg den, og jeg hopper unna. Jeg skjelver, hyperventilerer, hopper, løper, børster av klærne mine, og lager sikkert masse rare lyder. Dagens edderkopp endte livet på gulvet på vaskerommet etter å ha kjempet en kort kamp mot permetrin. Ikke var den gigastor heller, rundt 4-5 cm i diameter (inkludert bein). Og nå gruer jeg meg så sykt til å se de ordentlig store på ca 7-8 cm i diameter. De små på ca 1 cm kan jeg håndtere, kan tilogmed ta de med papir. Jeg vil ikke leve i en slik verden. Får selvmordstanker (kun tanker, er ikke i nærheten av å gjøre det), vil ikke leve i en slik verden. Orker ikke tanken på å bli utsatt for flere slike monstre. Jeg vet at alt dette er irrasjonellt. Jeg er mye større enn edderkoppen, den kan ikke gjøre meg noe. Men det er en fobi, virker som en feilkobling i hjernen. Jeg hadde blitt like redd hvis det var en løve, eller en voldtektsmann. Noen tips om hva jeg bør gjøre? Er det flere her som har det sånn? Noen som har blitt kurert?Anonymous poster hash: 7bee3...d59
Tabris Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Gå til psykolog. De har et eget program for å redusere/fjerne fobier.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Ja, kanskje jeg må gjøre det.... Tenker at det er så drastisk å gå til psykolog pga edderkopper, men nå som vi bor i hus kan det hende at det er nødvendig. Har klart meg fint de siste 7 årene i blokk, og ikke trengt å tenke så mye på det. Anonymous poster hash: 7bee3...d59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå