Gå til innhold

Hva er det som lukter i Rygge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet til Rygge i mars og har lagt merke til at det er noe som lukter der. Er det noen som vet hva det kan være? Det lukter ikke intenst, som Mosselukten gjorde en gang i tiden, men den kommer nå og da på forskjellige steder. Lukten kan jeg ikke beskrive, men det lukter ikke vondt - bare rart. Er ikke surkållukt fra Stabburet på Rygge stasjon!

Vi oppdaget lukten i bilen en tilfeldig dag den stod parkert i garasjen. Bilen er helt ny, så vi trodde det var noe galt med den og tok den med ut på en kjøretur. Etter å ha kjørt et stykke utenfor Rygge/Moss forsvant lukten og vi kjørte hjem igjen. Men da vi kom til Dilling kom lukten brått tilbake. Lukten er for øvrig ikke bare ved Dilling, vi har kjent lukten komme inn i bilen flere steder - blant annet i Halmstad.

Før noen tenker at det må være oss det er noe galt med: vi hadde bilen til bilforhandleren vi kjøpte bilen av i Fredrikstad for å skifte til sommerdekk for litt siden. De lurte da på om bilen hadde stått ved et område som hadde brent, fordi det luktet merkelig av interiøret og ut av luftedysene inne i bilen. Vi tenkte kanskje det var noe galt med lufteanlegget og tok bilen med til en forhandler som kunne utføre AC-rens. Vi kjente da lukten i bilen, men de som jobbet i Rygge kjente ingen ting. Mao må det være noe som har vært i Rygge over tid som folk derfra er vant til og dermed ikke lukter i like stor grad som oss innflyttere.

Anonymous poster hash: 416ea...14f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har familie på Rygge, men er der bare et par ganger i året. Har aldri merket noe til lukt der før? Sist jeg var der var vel i januar tror jeg.

Anonymous poster hash: fd4c9...8b5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stod ved en tilfeldighet ute da et Norwegian tok en annerledes tur over nabolaget enn flyene pleier å gjøre. Like etterpå kom det en ganske spesiell lukt. Var vindstille da flyet kom over oss. Kan det være noe utslipp fra flymotorene?

Anonymous poster hash: 416ea...14f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at det lukter vondt i hele Østfold mer eller mindre men vet ikke årsakene.

Anonymous poster hash: 1e69e...91e

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at de gjødsler? Det er vel tid for det nå, og mange jorder i rygge :)

Anonymous poster hash: a2728...e45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...