Gå til innhold

Stoler du på ikke-religiøse?


Anbefalte innlegg

Hva tenker du om helvete?

Det finnes ikke noe bibelsk grunnlag for helvete.

Din gud har gitt deg et ultimatum. Gjør som du vil og han sender deg til helvetet. Gjør som han vil og alt er greit. Er dette virkelig fri vilje??? Eller er dette kontrollfreak blandet med psykopat???

Jeg har fri vilje. Du har en misforståelse eller kanskje en vrangvilje.

Og hvorfor skulle min vilje avvike fra Hans? Jeg ØNSKER jo faktisk å være et godt menneske. Hvorfor tror du jeg føler meg tvunget til det?

Anonymous poster hash: b9ef0...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at den kristne betraktningen er at Gud ga mennesket fri vilje?

Det er ikke egentlig det kristendommen står for. Men da "det ondes problem" ble uoverkommelig for de kristne måtte de dikte opp noe for å bortforklare det. Resultatet ble "fri vilje", et konsept som i seg selv motbeviser den kristne gud.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fanatiske religiøse stoler jeg ikke på. Folk som lever slavisk etter en bok,er i mine øyne ,nesten litt koko..

Hvorfor stoler du ikke på dem? De prøver i det minste å være konsekvente. Andre religiøse ignorerer bare det i boken som passer dem. Det fremstår som ekstremt uærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Amanda Marcotte. Hvis det utelukkende er konseptet "Gud" som får enkelte til å oppføre seg som folk, er det helt ekstremt skremmende. For hva skjer hvis disse folkene forlater dette konseptet? Jeg er pissredd.

Anonymous poster hash: f9dc5...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stoler du ikke på dem? De prøver i det minste å være konsekvente. Andre religiøse ignorerer bare det i boken som passer dem. Det fremstår som ekstremt uærlig.

Fordi det virker som de ikke har evne til å tenke selv. Og lever kun etter en fantasibok skrevet av noen mannfolk for hundrevis av år siden ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Amanda Marcotte. Hvis det utelukkende er konseptet "Gud" som får enkelte til å oppføre seg som folk, er det helt ekstremt skremmende. For hva skjer hvis disse folkene forlater dette konseptet? Jeg er pissredd. Anonymous poster hash: f9dc5...34f

Men det er det jo ikke. Det er jo bare dere antiteister som hevder dette.....

Fordi det virker som de ikke har evne til å tenke selv. Og lever kun etter en fantasibok skrevet av noen mannfolk for hundrevis av år siden ..

Sett deg inn i hva du kritiserer. Dette er bare tull.

Anonymous poster hash: b9ef0...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er det jo ikke. Det er jo bare dere antiteister som hevder dette....

Pluss trådstarter. Som tydeligvis er kristen.

Og sånne som henne/ham skremmer livskiten ut av meg. De har altså ingen egen iboende moral, men er bare styrt av en eller annen innbilt skikkelse i himmelen. Grusomt skremmende. håper sånne holder på sin gudstro til de dør, for ellers er de jo troende til absolutt hva som helst. Grøss!

Anonymous poster hash: f9dc5...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer stadig på hvorfor antiteistene er nødt til å finde på ting for å skape et fiendebilde av kristne....?

Anonymous poster hash: b9ef0...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer stadig på hvorfor antiteistene er nødt til å finde på ting for å skape et fiendebilde av kristne....?Anonymous poster hash: b9ef0...d4d

Nå er svarene i denne tråden respons på et innlegg fra en kristen, da. Så du får nesten begynne å lete i egne rekker.

Anonymous poster hash: f9dc5...34f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er svarene i denne tråden respons på et innlegg fra en kristen, da. Så du får nesten begynne å lete i egne rekker. Anonymous poster hash: f9dc5...34f

Startinnlegget er for så vidt ganske tullete, men det betyr ikke at en del aggressive antiteister ikke har fremsatt totalt uriktige påstander senere i tråden. Jeg skjønner ikke hva jeg skal lete i egne rekker for, for det er ingen i egne rekker som hevder at de ikke kan tenke uten Gud, at alt de gjør MÅ finne belegg i Bibelen eller at moralske vurderinger ikke kan gjøres med eget hode, eller at moral ikke finnes uten Gud. Det er heller ikke i egne rekker påstanden om nådesbegrepet som et fripass for umoralske handlinger fremsettes. Dette er løgnpåstander fra folk som ikke vet hva de snakker om, og som hater kristendommen for grunner som ikke en gang er riktige.

Anonymous poster hash: b9ef0...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er løgnpåstander fra folk som ikke vet hva de snakker om, og som hater kristendommen for grunner som ikke en gang er riktige.Anonymous poster hash: b9ef0...d4d [/[\quote]

Nei. Det er utgangspunktet for denne diskusjonen, med påstander framsatt av en kristen, og som dessuten utgjør selve premissene for hele debatten i denne tråden.

Jeg råder deg til å lese startinnlegget her, sånn at du kan se bakgrunnen for svarene. Du nå ikke se deg blind på dine anti-antitestsynspunkter, vet du.

Anonymous poster hash: f9dc5...34f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg leser trådstarter, synes jeg hun er en fryktelig skremmende person. Mennesker som ikke har en egen moral utover det som er pålagt dem av lovverk, diverse guder, osv., kan man jo overhodet ikke stole på. Styr unna, og håp at de for all del fortsetter å klamre seg til guden sin, sånn at de ikke plutselig begynner å drepe, lyve, stjele, og ellers være forkastelige mennesker.

Anonymous poster hash: f9dc5...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religiøs etikk og moral er greit nok, så lenge det dreier seg om allmenne oppfatninger om etikk og moral, som at man f.eks. ikke skal drepe, voldta, være utro, lyve eller stjele, og.i størst mulig grad være et godt menneske.

Andre områder av religiøs etikk og moral er imidlertid veldig problematiske, f.eks, religiøse dogmer for sex og seksualmoral. Det er grunnleggende feil at man bør vente med sex til man er gift. Denne "regelen" har nok ført til massevis av sorg og misere rundtomkring. Dessuten fører dikotomien "autorisert sex"/"uautorisert sex" til at det nærmest blir satt likhetstegn mellom fantastisk og gledesfull sex mellom to stormforelskede voksne mennesker, og seksuelle overgrep mot barn. Begge deler er "synd" og "fornication". Syk tankegang, og syk måte å nærme seg verden på.

Så ja. Jeg stoler mye mindre på kristne enn på andre, ettersom de ikke har en egen, indre moral, og fordi de har syke oppfatninger om sex.

Anonymous poster hash: f9dc5...34f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo....

ALLE kristne er enige om absolutt alt som handler om sex....

Fantastisk logikk.

Anonymous poster hash: b9ef0...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo....

ALLE kristne er enige om absolutt alt som handler om sex....

Fantastisk logikk.Anonymous poster hash: b9ef0...d4d

Har jeg ikke sagt.

Anonymous poster hash: f9dc5...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er det jo ikke. Det er jo bare dere antiteister som hevder dette.....

Sett deg inn i hva du kritiserer. Dette er bare tull.

Anonymous poster hash: b9ef0...d4d

Tull er det ikke,det er min mening.. At du ikke er enig,er din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor stoler du ikke på dem? De prøver i det minste å være konsekvente. Andre religiøse ignorerer bare det i boken som passer dem. Det fremstår som ekstremt uærlig.

Vel. En masse morder er en konsekvent morder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.....

Det er kanskje like greit at dere klapper hverandre på hodet i stedet for å diskutere, for dere forstår faktisk ikke hva kristendom og kristen tro faktisk er - men finner på veldig mye rart for å kunne demonisere det.

Jeg synes det er trist, men skal la være å plage dere mer.

Anonymous poster hash: b9ef0...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.....

Det er kanskje like greit at dere klapper hverandre på hodet i stedet for å diskutere, for dere forstår faktisk ikke hva kristendom og kristen tro faktisk er - men finner på veldig mye rart for å kunne demonisere det.

Jeg synes det er trist, men skal la være å plage dere mer.Anonymous poster hash: b9ef0...d4d

Hæ? Dette er en tråd startet av en kristen, som har problemer med å stole på folk som ikke er kristne.

Anonymous poster hash: f9dc5...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Forstår folk er redde for ikke-kristne. Hvor mange døde ikke under kommunismen/nazismen? Til de som sier at det aldri kan skje i Norge så bør man tenke over hva abort egentlig er.



Anonymous poster hash: f2586...831
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...