AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Hvordan har det vært å vokse opp med en arbeidsledig mor? Erfaringer?Anonymous poster hash: 82120...4d9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Ikke noe å trakte etter. Anonymous poster hash: d9bfc...f51
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Hvis du er arbeidsledig hele barnets barndom så er set vel på tide å enten ta seg en utdannelse som gir jobb, eller flytt dit det er jobb?Anonymous poster hash: cb9c7...618 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 En av grunnene til at jeg aldri skal ha barn. Da jg har vært for mye på NAV og mistenker jeg kommer å gå inn og ut der resten av livet. Så genene mine bør dø med meg. Anonymous poster hash: d9665...5b6 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #6 Skrevet 27. april 2015 Hun hadde mer tid til oss barn.... Ser ikke helt hva annen forskjell det skulle være? Hun valgte å ta utdanning og full jobb etter hun ble 30, ville gå hjemme med oss.. Anonymous poster hash: 98c46...585 4
Majott Skrevet 27. april 2015 #7 Skrevet 27. april 2015 En av grunnene til at jeg aldri skal ha barn. Da jg har vært for mye på NAV og mistenker jeg kommer å gå inn og ut der resten av livet. Så genene mine bør dø med meg. Anonymous poster hash: d9665...5b6 Eller du kan gjøre noe med det. Ta utdanning, slik at du kan få deg en ok jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #8 Skrevet 27. april 2015 Eller du kan gjøre noe med det. Ta utdanning, slik at du kan få deg en ok jobb. Har utdanning, men sliter med nervene. Anonymous poster hash: d9665...5b6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #9 Skrevet 27. april 2015 Har utdanning, men sliter med nervene. Anonymous poster hash: d9665...5b6 En av grunnene til at jeg aldri skal ha barn. Da jg har vært for mye på NAV og mistenker jeg kommer å gå inn og ut der resten av livet. Så genene mine bør dø med meg. Anonymous poster hash: d9665...5b6 Et valg det står respekt av Anonymous poster hash: d9bfc...f51 6
Puny Skrevet 27. april 2015 #10 Skrevet 27. april 2015 Hvis du er arbeidsledig hele barnets barndom så er set vel på tide å enten ta seg en utdannelse som gir jobb, eller flytt dit det er jobb?Anonymous poster hash: cb9c7...618 ja det tenker jeg også. Hvor lenge kanman være arbeidsledig? Er man aktivt jobbsøkende i 18 år (hele et barns barndom) så bør man kanskje gjøre noen endringer? 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #11 Skrevet 27. april 2015 Hvis det er snakk om ufrivillig arbeidsledighet mange år, bør man gjøre endringer for å få seg en jobb. Er det snakk om frivillig hjemmeværende, så er det 100% opptil hver enkelt familie. Anonymous poster hash: 50cc5...f63 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #12 Skrevet 27. april 2015 Eksen min vokste opp med en arbeidsledig mor pga. hun har en leddsykdom som gjør at hun ikke kan jobbe. Nå var hun ikke alenemor da, og faren tjente nok til at familien hadde mer enn nok til overs. Han trivdes ihvertfall med å ha moren sin hjemme hele tiden, men så er han verdens lateste mammadalt som aldri ryddet rommet sitt selv... God forhold til moren sin fikk han da! Jeg selv vokste opp med en alenemor som var i fulltidsjobb. Synes ikke det var så morsomt, og jeg tror ting hadde vært enda verre om jeg vokste opp med en alenemor uten jobb... Anonymous poster hash: 225a0...38f
Puny Skrevet 27. april 2015 #13 Skrevet 27. april 2015 Eksen min vokste opp med en arbeidsledig mor pga. hun har en leddsykdom som gjør at hun ikke kan jobbe. Nå var hun ikke alenemor da, og faren tjente nok til at familien hadde mer enn nok til overs. Han trivdes ihvertfall med å ha moren sin hjemme hele tiden, men så er han verdens lateste mammadalt som aldri ryddet rommet sitt selv... God forhold til moren sin fikk han da! Jeg selv vokste opp med en alenemor som var i fulltidsjobb. Synes ikke det var så morsomt, og jeg tror ting hadde vært enda verre om jeg vokste opp med en alenemor uten jobb... Anonymous poster hash: 225a0...38f Det kaller ikke jeg arbeidsledig,det kaller jeg ufør. Arbeidsledig er man når man er arbeidsfør og aktivt søker jobb. 11
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #14 Skrevet 27. april 2015 Jeg selv vokste opp med en alenemor som var i fulltidsjobb. Synes ikke det var så morsomt, og jeg tror ting hadde vært enda verre om jeg vokste opp med en alenemor uten jobb... Anonymous poster hash: 225a0...38f Så merkelig skrevet... En venninne av meg er alenemor med to barn. Hun er utdannet økonom og hadde en høy stilling før hun ble gravid. Hun valgte å si opp jobben for å være hjemme med barna. Hun kommer fra en rik familie og har råd til det. Hun har altså valgt å bruke tiden sin på barna, fordi hun var så heldig å ha råd til det. Hvordan i all verden kan det være verre enn å vokse opp med en mor som er i jobb, kanskje mer enn fulltidsjobb, som stresser avgårde om morgenen, som går glipp av å se sønnen mestre akebakken på ettermiddagen fordi hun må jobbe overtid, som ikke orker å lese for barna om kvelden fordi hun er så sliten. Nei, takke meg til den barndommen barna til venninnen min får! Anonymous poster hash: c0157...93c 2
Gjest O.G. Skrevet 27. april 2015 #15 Skrevet 27. april 2015 Arbeidsledige alenemødre i dag får ei hard tørn fra NAV om de vil være hjemme med barna, middelklassekvinner som har en fyr som tjener godt blir applaudert når de sier det er så viktig å ta vare på barna, mens de sitter i sin fotballfrueinteriørstue og mekker på sin interiørblogg.
Amens Skrevet 27. april 2015 #16 Skrevet 27. april 2015 Jeg vokste opp med alenemamma i full jobb, pappa var arbeidsledig. Dersom mamma skulle vært arbeidsledig så hadde vi ikke klart oss. Dersom min bestemor ikke hadde kunne passe oss så hadde det heller ikke gått så bra... Pappa flyttet nemlig til andre siden av landet. Og ikke er han spesielt flink med unger heller... Dersom du har medisinske utfordringer som gjør at du ikke kan ha jobb, så må du ha noen med på laget. Enten far til barna eller nær familie, ellers så tror jeg ikke det går. Det er ikke bare økonomisk det skal gå rundt, alle trenger hjelp av og til med rent praktiske ting. 1
Calleia Skrevet 27. april 2015 #17 Skrevet 27. april 2015 Jeg trodde det viktigste for barna var kjærlighet og omsorg...
Majott Skrevet 27. april 2015 #18 Skrevet 27. april 2015 Så merkelig skrevet... En venninne av meg er alenemor med to barn. Hun er utdannet økonom og hadde en høy stilling før hun ble gravid. Hun valgte å si opp jobben for å være hjemme med barna. Hun kommer fra en rik familie og har råd til det. Hun har altså valgt å bruke tiden sin på barna, fordi hun var så heldig å ha råd til det. Hvordan i all verden kan det være verre enn å vokse opp med en mor som er i jobb, kanskje mer enn fulltidsjobb, som stresser avgårde om morgenen, som går glipp av å se sønnen mestre akebakken på ettermiddagen fordi hun må jobbe overtid, som ikke orker å lese for barna om kvelden fordi hun er så sliten. Nei, takke meg til den barndommen barna til venninnen min får! Anonymous poster hash: c0157...93c Litt merkelig å sammenligne en venninne som har råd til å gå hjemme med mødre som er arbeidsledige fordi de ikke får seg jobb. For å si noe om saken: Jeg vokste opp på 70-tallet med en mor som hadde god utdanning, og som jobbet og utdannet seg gjennom hele min oppvekst. Jeg hadde dagmamma hjemme, og etter det gikk jeg i barnehage. Fortsatt hadde jeg foreldre som var til stede og som brydde seg om meg. Mine foreldre leste eventyr for meg ved sengetid, og var med på alt som skjedde i livet mitt. Og dette var før det ble vanlig at begge foreldre var i jobb. Jeg husker mange barn som hadde sine mødre hjemme da jeg var liten, men jeg følte ikke at de hadde det bedre enn meg. Jeg har også lang utdanning, og har vært i jobb siden barna mine ble født. Jeg har da helt fint klart å følge dem opp. Og de har selv tatt utdanning for å være i stand til å forsørge seg selv, og for å kunne ha et godt arbeidsliv innenfor sine interesser. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #19 Skrevet 27. april 2015 Det er ikke alle som egner seg til å være hjemme med unger. Da er det best, også for ungenes skyld, at de kommer seg ut i jobb. Anonymous poster hash: d9bfc...f51
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #20 Skrevet 27. april 2015 Litt merkelig å sammenligne en venninne som har råd til å gå hjemme med mødre som er arbeidsledige fordi de ikke får seg jobb. Jeg gjorde ikke det, den jeg svarte skrev: alenemor uten jobb. For meg betyr det en alenemor som ikke er i jobb, ikke nødvendigvis en som ikke FÅR seg jobb. Anonymous poster hash: c0157...93c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå