Gå til innhold

Brukt bunad - vurderer å kjøpe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lenge hatt lyst til å skaffe meg en Fanabunad, jeg regner med jeg er for sent ute for å få sydd en ny en nå rett før 17 mai. Men en venninne nevnte at det er fullt mulig å kjøpe fine brukte bunader, til en mer rimelig pris.

Så jeg lurer på om noen her inne har gjort dette før? Har det vært et godt kjøp?

Anonymous poster hash: 19756...763
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt bunaden min brukt og er kjempefornøyd :) det er mye penger å spare og om du må sy ut blir det uansett billigere enn å kjøpe ny.

Anonymous poster hash: f15bb...0d6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt bunaden min brukt og er kjempefornøyd :) det er mye penger å spare og om du må sy ut blir det uansett billigere enn å kjøpe ny.

Det var fint å høre! :) Kan jeg spørre deg hvor du fant den? Var det via nettsider eller venner? Og hvor mye betalte du?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi er skredder og hun tar vanligvis mellom 500-1000 kr for å justere en bunad i stakkehøyde, livvidde og rygglengde. :)

Gjør det om du kjøper brukt, så sitter den som skapt for deg.

Anonymous poster hash: 145e5...9f0

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat brukt, men til konfirmasjonen kjøpte foreldrene mine en av Husflidens utstillingsbunader som passet ganske bra. Har ikke vokst siden, men har lagt den litt ned så lengden ble mer korrekt og tatt den litt ut i livet (har nok lagt på meg siden jeg var 15);) Bunader lages for at man skal kunne justere litt senere, du kan ikke se min er endret på :) Ellers er bunad noe folk pleier å ta veldig godt vare på, så en brukt er nok god som ny. Kanskje du bør kjøpe ny skjorte, det får du se an.

Anonymous poster hash: 241e6...837

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har brukt bunad kjøpt på finn og flere av mine venninder har også brukt kjøpt på finn og andre steder. Ei hang opp lapp på butikken om at bunad ønskes og fikk en kjempe flott bunad til 6500,- som egentlig ville kosta 19.000 ny pluss mange tusen for brosjer , som hun også fikk med på kjøpet. Gjenbruk er helt supert, og bunad bruker jo folk bare 1 gang i året også, så de er jo minimalt brukt eller slitt uansett! :)

Anonymous poster hash: 0bb65...046
Skrevet
AnonymBruker
Skrevet

Kusinen min fant en nydelig bunad til en grei pris på finn.no og hun er superfornøyd

Anonymous poster hash: 0d9eb...f2e

AnonymBruker
Skrevet

Det var fint å høre! :) Kan jeg spørre deg hvor du fant den? Var det via nettsider eller venner? Og hvor mye betalte du?

TS

Jeg fant den på finn.no og betalte 20 000 kr :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt selger hvor bunaden er laget dersom jeg skulle kjøpt brukt. Husfliden gir ut bunadsertifikat når man kjøper derfra, men jeg vet ikke når de begynte med det.

Det er jo et sjansespill, man risikerer å betale overpris for en syntetisk, feilsydd "bunad" fra Thailand.

Husflidens utstillingsbunad er jo et flott tips, om man har mulighet til det.

Anonymous poster hash: faa6b...a37
AnonymBruker
Skrevet

Oi! Takk for tips, der var jo det veldig mange fine bunader også! :jepp:

Kanskje jeg rekker å få noe før 17 mai også

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Fana og familien er herfra :) Om jeg kunne velge "fritt" hadde det nok blitt Hardanger eller Voss sin bunad, synes de er veldig fine. Men Fana sin er definitivt flott å se på den også

Nå har jeg sendt melding til to av dem, håper de ikke er solgt :fnise: Hadde vært fint å få en før 17 mai, men det er ingen krise.

TS

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Fana og familien er herfra :) Om jeg kunne velge "fritt" hadde det nok blitt Hardanger eller Voss sin bunad, synes de er veldig fine. Men Fana sin er definitivt flott å se på den også

Nå har jeg sendt melding til to av dem, håper de ikke er solgt :fnise: Hadde vært fint å få en før 17 mai, men det er ingen krise.

TS

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til!

Har kjøpt den ;)

Takker for tips fra alle sammen! Så ble det bunad på meg også til slutt! :)

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...