AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Hei, Noen som har tatt båten fra Nice til Korsika? Hvilket selskap? Grei tur? Takk for svar :-) Anonymous poster hash: 8a473...bfb
gustav Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 (endret) Hei! Har tatt Corsica Sardinia Ferries, de gule båtene. Først fra Livorno til Olbia, Sardinia, deretter fra Bastia, Korsika til Nice. Helt grei. Ikke relevant for spørsmålet ditt, men en liten sammenlikning av mentalitet fra det italienske strekket til det franske: like båter fra samme rederi men så totalt forskjellig opplevelse! Livorno-Bastia har italiensk mannskap og det er første gang jeg har opplevd direkte trafikk-kaos inne på en bilferje. Ble losa opp et dekk, ned et dekk så rundt og tilbake for å ende opp med å lukeparkere inni et blindhjørne det ikke skulle være mulig å parkere på. Bråk, bilhorn, masse italienske høylytte ord og gestikulering fra personalet som virka som de måtte finne opp kruttet på nytt på hver eneste avgang. Hele dekket var fullt med biler som endte med å stå på tvers/ front mot front/ bakende mot bakende i et helt herlig sabla kaos. Gleda meg villt igjennom 2 uker til å være den av oss til å kjøre på samme ferje igjen men på strekningen Bastia - Nice. Så skuffa jeg ble! Var som en helt ordinær danskebåtinnkjøring, med fransk personale som hadde rutinene i orden. På kliss lik ferje SNCM kjører også Nice-Korsika. Endret 27. april 2015 av gustav
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå