Gå til innhold

Hvem skal holde takk for maten- tale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei....må visst plage dere litt igjen.... :-?

Vi sliter litt med å finne ut hvem som skal holde takk for maten-talen...

Det er familien på min fars side som betaler maten og familenn hans som skal betale drikke...Hvem er det, tradisjonelt sett, som skal holde denne talen? Hvem skal gjøre det hos dere? :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Hos oss var det den ene onkelen til min mann som takket for maten.

Var i bryllup i mai og da var det fetteren til bruden som takket for maten så det er visst veldig individuelt hvem som sier takk.

Skrevet

Tror ikke det er noen regel for hvem som skal takke for maten. Men siden det er din manns familie som betaler for mat og drikke ville det kanskje være en fin gest om noen i din familie holdt talen?

Hvis ikke kan dere vel spørre noen venner om de kan tenke seg det, det viktigste er vel at det blir en person som er fortrolig med å snakke i forsamlinger.

Skrevet

Jeg hadde møte med vår toasmaster i går og da sa han i den forbindelse at det er i utganspunktet en fra brudgommens familie som skal holde takk-for-maten tale.

I andre selskaper (ikke bryllup) er den den som har vertinnen til bords som gjør dette.

Vi regner med at brudgommens far tar denne talen, da vi ikke regner med flere taler i det hele tatt fra den siden :-?

lykke til

Skrevet

Jag undrar också lite över detta. Vi kommer ha ett mycket litet bröllop med familjen på middag efteråt. Vi står egentligen för bröllopet men hans mor står för maten, vi har köpt dricka, min mor har bidragit till bröllopskläderna, min bestefar står för vår bröllopsnatt och vi ska ha middagen i hans föräldrars sommarhus.

Vem är det som ska tacka för maten egentligen? Och vem ska de tacka? Det kanske till och med är VI som ska tacka?

----2 augusti-----

Skrevet

Når toastmasteren vår reiste seg ved slutten av måltidet for å gi videre praktiske opplysninger for kvelden, sa hun samtidig at hun hadde en tale ledig og det var takk for maten-talen.

Så spiste vi dessert og når vi var ferdig meldte min onkel seg til å holde talen.

Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg
Skrevet

Må man ha takk for maten tale ? Hos oss betaler vi alt sammen selv, er det ikke opp til gjestene å takke for maten da ? Men det er jo en ide og si til toastmaster at denne talen er ledig (slik at vi slipper å tenke på det også mener jeg), men hva da om ingen reiser seg og holder takk for maten tale ? Vi skal egentlig ha en pomp og prakt sang som en avslutning på middagen. Kan denne erstatte talen?

Alltid undrende brud....

Gjest lilletroll ikke innlogget
Skrevet

Hos oss betalte mamma og pappa for bryllupet, da også inkludert middagen, og svigermor takket for maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...