Gå til innhold

blodtrykksfall

Fremhevede innlegg

Skrevet

heihei :)

hvor ofte er det normalt å få blodtrykksfall? jeg får det omtrent daglig og det varer ca 20 sekunder, og det begynner å bli ganske irriterende.

- jente, 17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei datter med hjertefeil, og før hun fikk sin diagnose fortalte fastlegen hennes at høye slanke jenter ofte har blodtrykksfall.

Anonymous poster hash: 73733...794
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig hos jenter i din alder. De aller fleste vokser det fra seg. I svært, svært få tilfeller er det en underliggende grunn.

Anonymous poster hash: 47f9d...626
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg har ei datter med hjertefeil, og før hun fikk sin diagnose fortalte fastlegen hennes at høye slanke jenter ofte har blodtrykksfall.

Anonymous poster hash: 73733...794

Tull. En venninne av meg er liten og normalt slank og sliter med blodtrykkfall. Sjefen min slet også med det da hun var yngre, og hun et helt normalvektig og ikke spesielt høy.

Det er ingen enkel kur mot lavt blodtrykk. For meg smalt det da jeg ble gravid. Har aldri slitt med det i hele mitt liv.

Koffein, nok vann og lakris kan hjelpe i det

det smeller. Det finnes også medisiner som kan hjelpe om anfallene blir veldig hyppig og alvorlig.

Skrevet

Hei,

Vet ikke hvor ofte som er normalt, men jeg får det når jeg reiser meg for raskt, blir dehydrert eller kommer ut av dusjen. Når jeg går fra varmt til kaldt da hender det at jeg besvimer.

Jeg har normal bmi og ingen hjerteproblemer.

Mitt blodtrykk er i utgangspunktet ganske lavt 80/60 vanligvis.

Svare jeg har fått er at jeg bare er sånn, min mor har også lavt blodtrykk.

Drikk godt med vann og spis regelmessig. Lakris kan også hjelpe som Runforit nevnte:)

Reis deg forsiktig og sett deg ned og slapp av hvis du kjenner det kommer.

Jeg får det også når jeg har syklet hard f.eks så begynner jeg å kaldsvetter og blir kvalm da er det bare å hopp av sykkelen og drikke litt vann så går det over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...