Gå til innhold

Hjelp til stilforandring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig med de øvrige her. Bytt ut joggebuksen.

Jeg er selv en "klesslask" som først de siste 3-4 årene har prøvd å kle meg opp en smule og jeg har i alle år hatt en smule "prøveromsangst" :ler: . Ikke før min mor på over 70 kommenterte at jeg så ut som en slask, så demret det for meg at jeg kanskje burde prøve å gjøre det litt bedre i klesveien. (Jepp, jeg er mye eldre enn du.)

For det første: glem de overstyla venninnene ;) . Det som er minimalistisk for dem vil sikkert være alt for stylet for deg. I allfall foreløpig. Gå for en ny bukse eller to, så du kan parkere joggebuksa hjemme. Mitt første forslag (selv om du ikke liker det) er helt enkle jeans. Muligens synes du slim fit, eller skinny jeans blir litt voldsomt så hva med en bukse med rette ben, ca. som denne? (Ut fra bildet ditt så skjønner jeg ikke hvordan du kan være så "stor" som du sier - er du sikker på at ikke badevekta er spinnvill???? )

LE221A01W-K13@13.jpg

I tillegg ville jeg gått for en enkel svart bukse (evt. lys nå mot sommeren ?) som kan brukes til litt halvfint der jeans ikke helt egner seg.

ES121A050-Q11@13.jpg

Jeg mistenker at du (som jeg) vil føle at bluse kanskje blir litt for pyntet til hverdags, så hva med å fornye T-skjortegarderoben litt? Slike helt enkle T-skjorter med rund hals eller V-hals finnes omtrent alle steder.

LA221D01W-A11@11.jpg

Alternativt kan du gå for noe som er litt mer genseraktig siden det ikke er full sommer enda:

ON321D0K8-J12@11.jpg

Nå har du vel mistet piffen helt :ler: , men du kan jo tenke på om muligens en jeansjakke kunne være noe når hettegenseren langsomt skal dyttes ut av hverdagen (den kan få bo hjemme og være med til fritidsbruk) . Jeg vil foreslå en som er littegrann sidde på, og kanskje også litt mørkere enn den på bildet.

LT121G01J-K12@13.jpg

Skjønner at høye hæler sannsynligvis blir litt voldsomt, så hva med helt enkle ballerinasko? De finnes i alle former og fasonger, med og uten "stæsj" og kan til og med være gode å ha på foten.

PI911A0A9-B11@12.jpg

Hvis de blir litt for lette så kan du kanskje vurdere noen litt mer "kledde" lave sko?

GA111E00E-Q11@12.jpg

Og selvsagt trenger du ikke kaste joggeskoene dine - de kan fint gå sammen med jeans, tenker jeg.

(Alle bildene over er hentet fra Zalando, men den type klær jeg har skissert finnes "overalt".)

Endret av Cata
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Badevekta mi er dessverre for nøyaktig. Men er flere som tror jeg veier mye mindre - og tror jeg er 10 år yngre, men det er vel egentlig positivt. :P

Jeg har gensere som er omtrent som den rosa. "vid" hals og halvlange armer, men som er mye strammere. Synes det er vanskelig å finne sånne helt vanlige gensere som sitter litt løsere, men som ikke blir posete eller gjør at jeg virker så klumpete og rar. Men det er vel fordi jeg aldri prøver de i butikken før jeg kjøper noe. Har bare masse klær som jeg har kjøpt, men som jeg aldri bruker fordi de er for små, for korte, for posete - bare rett og slett ikke passer kroppsformen min.

Anonymous poster hash: 65912...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes med fordel at du i tillegg til isåfall ballerinasko, kanskje heller sneakers om du er mer vel med det , også kan anskaffe ankelboots, enten lave eller med litt kilehæl/liten hæl, du aner ikke hvor mye det kan gjøre for bena! Plutselig har man milelange ben! Noen eksempler under her, men finnes jo flere farger og stiler :)

Ankle boots

Ankle boots 2

Når jeg prater om bluser mener jeg noe ala denne, som jeg selv kunne tenke meg, og bare stappe den i buksa litt som du føler for! Enkelt og fint, og passer til såå mye! Den koster i tillegg bare 169 kr hos Nelly.

Et godt tilleggtips er å skaffe seg en hudfarget/nude bh :)

Hvit bluse

Joggebuksa kan du om du ikke føler deg vel i jeans ( er ingen tvang) bytte ut med en slik myk bukse!

Den er supergod!Er som en tykk tights med lommer bak, i et nydelig materiale som tøyer seg! Er fra Mexx, men finnes vel flere lignende rundt om!

Bukse

Det spiller ingen rolle hvor stor man er for å kunne gå med slike plagg, man kommer likevel til å se super ut! Synes lett du kunne ha byttet ut joggebukse og andre ting med dette! :)

Red; hadde skrevet fullt innlegg med bilder men de forsvant dessverre.. Så la inn linker istedet :)
Endret av A.s
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Masse knallgode og konkrete tips fra Cata.

Kudos !

Får jeg da være så frempå å foreslå at punkt 1 blir å lete seg frem til fasong som passer?

Så kan farver og eventuelt mønster komme etterpå?

Litt innsvinget i livet? Tror du det er noe?

Tenk på det du alt har i skapet og som ikke blir brukt fordi de er for kort eller for posete eller rett og slett ikke passer kroppsformen din.... hva er det du ikke skal ha mere og flere av? :)

Rund hals synes jeg oftest passer best til dem som ikke har store pupper, - det er ikke det jeg kler best selv, for å si det slik :fnise:

Så har man litt pupper, noe som ikke er like lett å se fra bildene dine, så er denne fasongen, med litt v-utringning, ofte mye mer kledelig siden en v-formet utringning visuelt trekker en linje nedover og demper det øyet opplever av størrelse på puppene:

DE121D0BB-K11@15.jpg

Ikke tenk på merket her nå (det er det mer eller mindre 'berømte' og utskjelte' Desigual, og det er av NADA betydning her nå).

Det er fasongen og snittet som er viktig: Den er litt innsvinget og gir fasong, - det tror jeg er positivt, da blir det ikke 'teltfasong'.

Den har lengde, noe som gjør at den fasongen er kledelig og ikke blir 'kort og posete'.

Kan det være en fasong som er verd å se etter tror du? :)

Som sagt, det er ikke merket som beyr noe her, det er fasongen: litt innsvinget, utringningen og lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er vel at jeg omtrent ikke har noen fasong. Er såpass mye timeglass at jeg knapt har noe liv. Innsvingte og formsydde klær blir som regel bare posete og løse oppe og nede, og stram midt på. Har også 'valker' på ryggen og over rumpa som bare synes ennå bedre med innsvingte topper og gensere. :/

Men jeg får vel bare stupe i det og våge meg inn i prøverommene på butikken..

Anonymous poster hash: 65912...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er vel at jeg omtrent ikke har noen fasong. Er såpass mye timeglass at jeg knapt har noe liv. Innsvingte og formsydde klær blir som regel bare posete og løse oppe og nede, og stram midt på. Har også 'valker' på ryggen og over rumpa som bare synes ennå bedre med innsvingte topper og gensere. :/

Men jeg får vel bare stupe i det og våge meg inn i prøverommene på butikken..

Anonymous poster hash: 65912...96c

Kikk i nettbutikker som feks h&m , velg ut et par plagg og så gå i butikken og prøv. Jeg lover deg, mye letter e å se hvordan ting ser ut på bilder på forhånd enn å bare valse inn og plukke blant stativene der det henger så mye på en gang :)

Håper også du tar til deg skotipset/buksetipset mitt, tror det hadde fungert fint for deg! :)

Endret av A.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Problemet mitt er vel at jeg omtrent ikke har noen fasong. Er såpass mye timeglass at jeg knapt har noe liv. Innsvingte og formsydde klær blir som regel bare posete og løse oppe og nede, og stram midt på. Har også 'valker' på ryggen og over rumpa som bare synes ennå bedre med innsvingte topper og gensere. :/

Men jeg får vel bare stupe i det og våge meg inn i prøverommene på butikken..

Anonymous poster hash: 65912...96c

Da har du en spennende prosess foran deg, - en prosess hvor du skal le mye, riste på hodet, og bli overrasket og smile.

Du skal prøve ulike modeller og fasonger for å oppdage hva som passer, og hva som ikke passer like godt.

Du skal prøve for å finne ut hva som ikke er dine fasonger, og hva som er dine fasonger.

Det er en prosess hvor det skal les mye, ikke gråtes. Du skal prøve fasonger, le av dem som ikke passer, smile av dem som passer, tenke 'Ja... dette brgynner å like på noe' av dem som har noe som passer, og så beholde de delene og se etter de videre.

Det kommer nok til å ta litt tid, så ikke stress, og ikke bli utålmodig og prøv alt for mye ad gangen.

Ta det litt etter litt, fordi det tar tid.

Det viktigste er å ikke tro at alt man prøver skal passe, og bli skuffet og tro det er deg det er noe feil med når ikke alt passer like godt.

Veien blir til mens du går, og da må det også oppdages hva som ikke er perfekt til deg :)

Edit: Det skal nok smis... men det var smile det skulle stå.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er vel at jeg omtrent ikke har noen fasong. Er såpass mye timeglass at jeg knapt har noe liv. Innsvingte og formsydde klær blir som regel bare posete og løse oppe og nede, og stram midt på. Har også 'valker' på ryggen og over rumpa som bare synes ennå bedre med innsvingte topper og gensere. :/

Men jeg får vel bare stupe i det og våge meg inn i prøverommene på butikken..

Anonymous poster hash: 65912...96c

Ca. sånn er jeg også. Etter mange år med "teltish" fasong kom jeg fram til at det som Lille-pus nevner om litt innsvinget var noe jeg faktisk kunne ha. Nøkkelordet her er "litt". Da snakker vi ikke sånn innsvinging som heldiggrisene med timeglassfigur har, men en svak sving innover ca. der midjen er på alle de som ikke er montert sammen sånn som jeg (oss?)

For min del har det vært heldigst med bukse med høyt liv. Ikke så høyt at bukselinninga ender oppunder puppene, men lav midje har definitivt ikke vært heldig. Da fikk jeg mer muffinsmage enn en nystekt muffins. Muligens er det slik for deg også?

For meg er V-ringning den heldigste halsutringningen, ettersom jeg har forholdsvis kort hals. V'en strekker meg litt i lengderetningen der. Siden du føler at du er litt stor, så kan det kanskje også være en tanke å investere i en cardigan som du kan ha åpen over T-skjorte. Er det litt fargekontrast mellom cardigan og toppen du har under så kan den åpne jakken visuelt gi inntrykk av at du er smalere enn du faktisk er.

(Jøss, nå høres jeg nesten ut som jeg kan dette med klær :overrasket: , men egentlig er det bare slike triks jeg har plukket opp gjennom årene og som jeg selv synes høres ganske fornuftige ut. )

Lykke til med prøveromskampen - den er neppe til å unngå.

Og apropos det, det kan være bryet verdt å stikke innom en "damebutikk", i allfall nå i starten. Faren for å ende som "kjerring" er selvsagt til stede, men min erfaring er at ekspeditørene der ofte er flinkere til å gi råd om fasong og snitt enn de er i butikker som sikter mot en litt yngre kundemasse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff, det som ser sånn passe OK ut forfra ser helt utrolig merkelig ut fra siden. Og det som ser OK ut fra siden ser ut som en diger og formløs sekk forfra.

Prøvde nettopp noen av toppene jeg har liggende og som har innsving i sidene.

Rumpa begynner liksom midt på ryggen og magen.. bare henger sånn rart i løse lufta samtidig som den stikker ut. Høyt liv i buksene er heller ikke noe som passer meg merker jeg. Skal de være passelig og ikke løs og flagrende over lårene blir de alt for stramme i livet og så får jeg en skikkelig bilring. Jo høyere bukseliv desto høyere ring rundt magen. Da svinger det ut i stedet for inn i livet.



Anonymous poster hash: 65912...96c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Haff, det som ser sånn passe OK ut forfra ser helt utrolig merkelig ut fra siden. Og det som ser OK ut fra siden ser ut som en diger og formløs sekk forfra.

Prøvde nettopp noen av toppene jeg har liggende og som har innsving i sidene.

Rumpa begynner liksom midt på ryggen og magen.. bare henger sånn rart i løse lufta samtidig som den stikker ut. Høyt liv i buksene er heller ikke noe som passer meg merker jeg. Skal de være passelig og ikke løs og flagrende over lårene blir de alt for stramme i livet og så får jeg en skikkelig bilring. Jo høyere bukseliv desto høyere ring rundt magen. Da svinger det ut i stedet for inn i livet.

Anonymous poster hash: 65912...96c

Det høre ut som det ikke er helt din fasong på den toppen du nettopp prøvde.

Når du sier den bare henger sånn rart i løse luften... betyr det at den er for lite innsvinget eller ikke har god nok plass til puppene?

Jeg forstår det du sier som om toppen ikke går inn til kroppen under puppene, men blir hengende løst fra under puppene, - eller er jeg helt på villspor nå?

Burde den da vært lenger i kroppen og smalere uten riktig så mye innsving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen da er du godt i gang ;) . Da er det bare å prøve lavere liv neste gang. Kanskje passer det bedre for nettopp deg. Og muligens mer stretch, sånn at du ikke får konflikt mellom liv og lår, så å si? Hvis du har litt rumpe så er du heldig, for da henger sannsynligvis stretchbukser fast på deg (det gjorde de ikke på meg, og jeg kan love at dame i førtiårene med saggerumpe ikke var noe syn for guder). Når du finner en bukse som passer deg så noter deg merke og modell for senere innkjøp. Bukse kan være megafrustrerende til man finner merke og modell som faktisk passer. (Jeg kan f.eks. omtrent bare gå i Lee jeans.)

Muligens er de toppene du har FOR innsvinget? :klo: Prøve litt mer rette neste gang, uten å gå over i kategorien "flagrende gevanter"?

Det krever en del prøving og feiling dette her å begynne å kle seg opp fra ca. ingenting. Jeg trodde helt alvorlig jeg måtte ha de før nevnte flagrende, til jeg ved en tilfeldighet prøvde noe som var lett innsvinget og så at det faktisk gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å ta skikkelige kroppsmål. Mål absolutt alt, og finn frem størrelsestabeller. Mye som selges er ikke beregnet på levende mennesker men på proana-modeller.

Når du sier du arbeider på mannsdominert arbeidsplass og omgås mye menn, tror jeg ikke avstanden fra arbeidstøy og joggedress blir så stor om du hiver på deg en vanlig litt vid dressbukse. Velg svart, mørk grå eller brun. Amerikanske Haggart har noen rimelige strykefri med strikk, som kan øke livvidden to størrelser.

Vanlig hverdagsskjorte med litt vidde (comfortable fit) (eller tilsvarende bluse) med en t-shirt under i samme farge. Øverste knapper åpne. Kjøp deg en kul vest, og gjerne en litt mer damete blazer enn en vanlig herrejakke. Eller kjøp en damejakke med tilsvarende linjer som en dressjakke for herrer. Her trekkes V-halsen til Cata videre for å gi et mer atletisk optisk bedrag. Plagg med snitt i innsnevrende vinkel kan gi inntrykk av midje der den ikke finnes...

Buksa og skjorta vil føles ganske likt joggehabitten. Vesten er der mer som et optisk bedrag.

Forøvrig bugner youtube med klesråd for ulike kroppsformer. Kle deg etter din kropp, ikke etter trender. Trender kan tilpasses delvis med enkeltdetaljer etterpå, om ønskelig. Skaff deg en tidsnøytral basisgarderobe først.

Unngå for all del "motebutikker" i kjøpesentre med betjening som ikke har andre kvalifikasjoner enn grunnskole og at det er kult å jobbe i klesbutique. Skaff deg gjerne en "second opinion" fra noen som er fjernt nok fra deg, til å gi deg ærlige svar og råd ut i fra bilder du sender.

Til sist må jeg si at på bildet du viser, vil du fremstå mer atletisk om du bytter om fargene på joggebuksa og hettegenseren. Mørkt nede, og lysere oppe. Grei tommelfingerregel om en har litt firkantet kroppsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høre ut som det ikke er helt din fasong på den toppen du nettopp prøvde.

Når du sier den bare henger sånn rart i løse luften... betyr det at den er for lite innsvinget eller ikke har god nok plass til puppene?

Jeg forstår det du sier som om toppen ikke går inn til kroppen under puppene, men blir hengende løst fra under puppene, - eller er jeg helt på villspor nå?

Burde den da vært lenger i kroppen og smalere uten riktig så mye innsving?

Det blir som dette:

post-37809-0-85788700-1430084732_thumb.j

Anonymous poster hash: 65912...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir som dette:

Anonymous poster hash: 65912...96c

Dropp logoer og digre mønstre. Og ha topper inni buksa, slik at du "deles opp". Ellers blir alt bare seende ut som mammakjoler.

Bruk elastisk belte, og ikke stram for hardt i livet. Et magisk triks: Bukseseler.

Edit:

Ellers må jeg si at kroppen på bildene synes jeg at jeg ser fjorten på dusinet av. En meget vanlig kroppsform i Norge. Sett deg på en fortauskafe, og nyt en kaffe eller øl, og observer folk som går forbi. Finn flest mulig kropper likeens din, og se hva slags løsninger de kommer opp med.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste bildet du la ut, er slike former du absolutt bør unngå når man har mage. Bortsett fra magen din har du ganske fin form, så jeans som sitter godt, samt topper med v-hals og empire-snitt er det du bør se etter...

Her får du link til ett google-søk slik at du vet hva du bør se etter... Men for all del: unngå peplum, som mange sikkert vil foreslå.. Peplum funker ikke på oss som har litt mage ;)



Anonymous poster hash: d0297...fb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg sett enda mer på det siste bildet du la ut, og jeg står ved empire-snitt, samt jeg tror du bør ha en low-waist boot-cut-bukse... Boot-cut'en balanserer over og underkropp. Rompa di er stor nok til å takle en low waist så den ikke detter ned, og du får dermed delt opp rompa, så den ikke begynner oppe på midjen...

Hun her gjør det ganske riktig i mine øyne, bortsett fra att jeg ville byttet beltet i livet med innsvingning rett under puppene. Men ser du jeansen og innsvingningen i midjen, ser du at hun virker tynnere fordi hun blir mer balansert.

Hun her gjør det også helt rett.. Bootcut for å balansere, empireliv for å illustrere midje, men samtidig løst over magen så den ikke fremheves.

dette bildet ser du rett empire-liv, men siden hun har straight jeans virker hun mye større over mage, rumpe og lår, fordi buksen ikke hjelper henne å balansere opp inntrykket.

Oprah er en dame man kan lære mye av, på overkroppen har hun gjort mye rett, men hun burde valgt bootcut med lange ben, istedenfor rette oppbrettete ben. Lårene ser tykke ut, og istedenfor illusjom om lange tynne legger, ser de rare, butte og avbrutte ut.

Her ser du noe som blir helt feil, og gjør modellen større enn hun er. Løs bukse over kraftige lår og en passform som fremhever magen, selvom hun på papiret har "innsving". Innsvingen er dessverre på feil sted for noen som har mage, og høyt liv på den løse buksen hjelper heller ikke...

Nå har jeg googlet og googlet og gått igjennom de fleste klesbutikker, det er jaggu ikke mange som har empireliv inne for tiden gitt :frustrert::murvegg:

Men jeg fant iallefall en tunika hos Indiska som ikke er altfor juletre, og synes du det blir for mye farge/mønster kan du jo bare kjøre en fargevask på den til sort, så blir det ikke altfor brå overgang...

Jeans med bootcut finner du de fleste steder nå tror jeg, da bootcut er på vei inn igjen.. Dette kan du fint bruke joggesko som du pleier til. evt kan du skaffe deg sneakers for å se litt mer kul ut eller noen sko med litt hæl hvis du vil pynte deg litt mer. Ang hår så kan du ha det løst, eller i hestehale eller flette...

Tenker du bør ta en forsiktig overgang, ellers vil du bare føle deg som ett juletre og ende tilbake i joggebuksa og collegegenseren..



Anonymous poster hash: d0297...fb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips vil være å alltid deponere på klærne. Da kan du faktisk prøve dem hjemme, og se der om du liker dem. Er størrelsen feil, så er det lett å gå tilbake og bytte eller få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller, aller første jeg vil be deg om TS... Er å gå til innkjøp av en ordentlig, ordentlig god BH! Og ikke fra H&M. Gå på en butikk som måler og hjelper deg med å finne en som sitter helt perfekt for deg. De fleste jenter har for liten cup og for stort bånd rundt, og det hjelper ikke puppene noenting. Jeg pleide å bruke 85b fra H&M... Nå går jeg rundt i 75G (!) fra Change. Jeg har OVERHODET ikke det man ser på som G-pupper (change har også endel mindre størrelser enn andre steder, så jeg ville nok vært større rundt og mindre i cup andre steder), men puppene mine er relativt brede. Selv om jeg fortsatt er langt fra fornøyd med proposjonene mine, så har det hjulpet noe så enormt! Før så du nesten ikke at jeg hadde pupper, men det har jeg nå. Magen er fortsatt større enn puppene, men det er ikke SÅ stor forskjell lenger :ler:

Mange jenter får ikke med alt puppevevet, særlig fordi de har for små bh-er. Man må liksom løfte inn puppen, skal ha med alt vevet som går nesten opp i armhulen. Værsåsnill gjør det for deg selv! Du kommer sikkert til å synes det er kleint å bli målt, og de ansatte på Change kommer gjerne inn i prøverommet for å sjekke at BHen sitter helt riktig, og er gjerne hands on med å løfte på plass puppene og sånt også. Men dette gjør de mange ganger om dagen, og det er bare positivt! En BH som sitter riktig er myyye mer behagelig også. Og de lever lenger! Jeg har to bh'er jeg bytter på, og de varer i over et år.

Kommer ellers tilbake med mer i morgen, nå må jeg sove :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes med fordel at du i tillegg til isåfall ballerinasko, kanskje heller sneakers om du er mer vel med det , også kan anskaffe ankelboots, enten lave eller med litt kilehæl/liten hæl, du aner ikke hvor mye det kan gjøre for bena! Plutselig har man milelange ben! Noen eksempler under her, men finnes jo flere farger og stiler :)

Ankle boots

Ankle boots 2

Når jeg prater om bluser mener jeg noe ala denne, som jeg selv kunne tenke meg, og bare stappe den i buksa litt som du føler for! Enkelt og fint, og passer til såå mye! Den koster i tillegg bare 169 kr hos Nelly.

Et godt tilleggtips er å skaffe seg en hudfarget/nude bh :)

Hvit bluse

Joggebuksa kan du om du ikke føler deg vel i jeans ( er ingen tvang) bytte ut med en slik myk bukse!

Den er supergod!Er som en tykk tights med lommer bak, i et nydelig materiale som tøyer seg! Er fra Mexx, men finnes vel flere lignende rundt om!

Bukse

Det spiller ingen rolle hvor stor man er for å kunne gå med slike plagg, man kommer likevel til å se super ut! Synes lett du kunne ha byttet ut joggebukse og andre ting med dette! :)

Red; hadde skrevet fullt innlegg med bilder men de forsvant dessverre.. Så la inn linker istedet :)

Fine ankelboots! Sko er veldig viktig for helheten i et antrekk.

Likte og blusen.

Anonymous poster hash: fba17...f79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...