AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Jeg lurer på om jeg trenger litt oppdatering på hva som er "etiketten" når det gjelder liking i diverse sosiale medier. Praktiserer dere "en like for en like", altså at hvis noen liker dine greier så liker du også deres? Eller liker dere faktisk bare det dere liker? Jeg gjør nemlig det siste. Dvs at selv om enkelte liker nesten alt jeg deler, så liker jeg ikke automatisk deres ting. Om hun trykker like på mitt feriealbum, så betyr det altså ikke at jeg dermed liker bildet av hennes middag eller selfien foran speilet. Er det ufint av meg å ikke dele ut likes i øst og vest? Handler FB om å gi og få? Eller er det greit å bare like det man faktisk liker? Jeg liker jo venninnen min, men det betyr ikke at jeg liker et lettkledt bilde av henne foran speilet. Tenker folk at å ikke like er det samme som å mislike? Jeg liker feks aldri statuser som er kopiert fra andre, bilder av "dype" visdomsord, eller statuser som begynner med "lik dette hvis du". Men smarte og morsomme ting folk tenker ut selv, spennende bilder eller annet er ting jeg kan trykke liker på. Da tenker jeg rekorden for bruken av ordet liker i ett og samme innlegg er satt, men håper dere skjønner hva jeg spør om. Har også et spørsmål om Instagram. Er det ufint å godta noens følgeforespørsel, uten å samtidig sende forespørsel tilbake? Eksempel, jeg har ikke noe mot at min venn vil se på mine bilder, men jeg vet fra FB at han poster bilder av bikkja 5 ganger om dagen og føler ikke behovet for å følge på Instagram i tillegg? Men blir det tolket litt som at "du kan være venner med meg, men jeg vil ikke være venner med deg"? Sånn sett enklere med FB, der er man enten venner eller ikke. Anonymous poster hash: 09635...0e4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Liker kun det jeg liker Vil jo ikke sende feil signaler heller. Du trenger ikke følge tilbake på insta, mest sannsynlig har ikke vedkommende oversikten uansett Anonymous poster hash: d475e...856
Yzma Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Jeg liker det jeg liker. På instagram så følger jeg som regel tilbake.
Chizue Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Jeg liker bare det jeg liker... Hater slike innlegg som venner poster hvor det står på bildet "Lik og del, for hver lik & del, donerer facebook 1dollar til vedkommende" Det irriterende er jo det at ALLE mine venner på facebook gjør dette, så kommer jeg og sier ifra "Dere vet at facebook ikke donerer en cent til det barnet/dyret/mennesket og dere henger dere med på kjedebrev trenden... Og noen av dem blir jo innmari provosert av bildet og skriver sin egen mening f.eks. "Nå viser dere om dere er min ordentlige venn eller ikke, eier dere sympati mot andre mennesker/dyr, så deler og liker dere dette bildet, redd dyret/mennesket blablabla" men jao... Sånn sett liker jeg bare innlegg som faller i smak.. Er det en artikkel om noe tragisk så kan det hende jeg liker artikkelen, ikke fordi jeg liker at så og så mange har blitt drept/skadet eller noe annet tragisk, men at nyhetsbyrået faktisk postet den artikkelen Blir så ufattelig lei av når folk svarer til hytt og pine at "Denne artikkelen er ikke noe å like, dere er hjerneskadet hele gjengen som liker dette" Jeg hater egentlig hele "like" systemet jeg
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Jeg liker kun det jeg liker, men de som ofte liker ting på min profil er nok profiler jeg oftere liker ting på av den grunnen at da er jeg oftere inne på deres profil å får med meg hva de poster, greier ikke å følge med på alt fra alle i newsfeeden Anonymous poster hash: e9689...b51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå