AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Hei, er det noen her med familieinnvandring-erfaring? Jeg kom over en tekst som keg synes er skremmende lik min historie, og er livredd nå for å få samme svar. Er dette er reelt svar man kan vente seg fra UDI? Eller er det bare et nettroll som er rundt å går? Ps. I mitt tilfelle er ikke jeg eldre enn han, men alt annet stemmer nesten overrens! Hjelpes! Her har dere teksten, legger også ved link: http://grenseloskjaerlighet.com/avslag/ "Til utlendingen ! SVAR PÅ SØKNAD OM FAMILIEGJENFORENING (slik behandlingen og vedtaket fra UDI oppleves og leses av det berørte ekteparet) Vi har nå frigitt vedtaket vedrørende din søknad om familiegjenforening med din kone i Norge. Vi har klart å holde på det i 2,2 år, 26 måneder eller om du vil 792 dager. Vi beklager all tid som har gått, og som aldri kommer tilbake, men vi jobber stadig med å korte ned på saksbehandlingstidene. Her skal du få vår grundige og godt gjennomtenkte begrunnelse , som jo er årsaken til at saken har tatt tid: VI SYNES IKKE at ekteskapet er reellt! Du er tross alt yngre enn din kone. Dette er IKKE vanlig i ditt hjemland! At dette ikke kan betegnes som vanlig, hverken i Norge eller store deler av verden forøvrig, bidrar ikke til at vi vurderer saken med en innstilling om at dette kan dreie seg om et ekteskap som ikke er helt A4. Vi har en 11-punkts sjekkliste og denne følges slavisk i vår jakt på slike saker det her er snakk om, altså proforma ekteskap. Med denne i hånd har vi funnet at faktiske forhold i din sak treffer på mange av punktene, og vi avslører dermed lett din hensikt med giftemålet. Det ble kun holdt en liten bryllupsfeiring. Bare 25-30 gjester! Som om vi ikke vet at det i ditt hjemland blir holdt bryllupsfester med flere hundre gjester tilstede. Vi tar ikke i betraktning at din kone ikke er fra ditt hjemland og at det av den grunn ble holdt en noe mindre markering enn det som kan være vanlig i landet du kommer fra. Din kone nærmer seg faretruende den alder hvor utsiktene til å få barn begynner å avta. Dette tillegger vi vekt, da vi vet at det i mange kulturer er svært viktig at menn stifter familie og får barn. Dette gjelder selvfølgelig også deg! Nå har du imidlertid gitt uttrykk for at du godt kunne tenke deg å bli far og at dere gjør alt dere kan i så måte de gangene din kone besøker deg i ditt hjemland. At utsiktene til å få barn avtar for hver dag som går, tar vi selvfølgelig ikke hensyn til. Jada, vi har hørt om Menneskerettighetene, men VI SYNES IKKE at deres ekteskap er reellt og er derfor ikke forpliktet til til å sikre og respektere deres ekteskap. Mer er det ikke å si om den saken! Vi finner det også meget betenkelig at hverken din far eller dine brødre var med og underskrev ekteskapskontrakten. Dette forekommer veldig ofte i Norge, men i ditt hjemland vet vi det er vanlig at det er far eller eldre brødre som underskriver for å godkjenne ekteskapet. Vi har i ettertid mottatt dokumentasjon på at hele din familie, mor og far, 4 brødre og 2 søstre, har vært hos familiens advokat og underskrevet på et dokument som viser at de godtar ekteskapet og din kone. Dette bryr vi oss heller ikke om! Ei heller den nedverdigelsen det må ha vært for deg og din familie å skaffe dette til veie. Du giftet deg med henne kort tid etter avslag på søknad om turistvisum. Her avsløres du igjen! Skal vi liksom tro på at dere søkte turistvisum for at du ville besøke din kone i hennes hjemland, mens dere ennå var kjærester? Nei, så dumme er vi ikke! At vi forhindret deg i å bli bedre kjent med din kone ved å ikke gi deg turistvisum for å kunne besøke henne ofrer vi ikke en tanke, annet enn at vi i ettertid får anledning til å bruke dette mot deg i vedtaket. Det kan godt være at din kone elsker deg, men DU ELSKER IKKE din kone!!! Ditt formål med inngåelse av ekteskapet har kun vært å etablere et grunnlag for opphold i riket. Desverre er din kone så dum og naiv at hun selv ikke skjønner dette! Din kone har jo dårlig med erfaring på ekteskapsområdet, da hun aldri har vært gift tidligere! Dette gjelder forsåvidt deg også! I tillegg kommer du fra et land i verden hvor det er stort potensial for utvandring. Dette er i høyeste grad med på å fortelle oss at din hensikt kun er å få opphold i vårt rike! Hadde du derimot vært fra et annet land i Asia, som f.eks. Thailand eller Fillipinene, ville du sikkert kommet bedre ut av det. På tross av at det er myndighetene som har bevisbyrden i saker som dette, har du i hele venteperioden hatt mulighet til å ettersende dokumentasjon som kan bekrefte dine påstander om at at dette er et reellt ekteskap. Vi har riktignok mottatt kilovis med dokumentasjon! Blandt annet at din kone i løpet av denne tiden har besøkt deg i ditt hjemland 9 ganger, hvor du og hele din familie tilsynelatende har mottatt henne med åpne armer. At foreldrene til din kone har besøkt dine foreldre i ditt hjemland og bodd sammen med din familie i Deres hus i nærmere 3 uker betyr ingenting. Vi er selvfølgelig av den oppfatning at din kones foreldre er like naive og godtroende som henne. Vi ser at du tilbringer mye tid med din kone på Skype, til og med sover sammen om natten. Ser også at dere ikke har vært fra hverandre mer enn 3 netter i løpet av de 3 siste årene. Det er også hyppig kontakt mellom dere på telefon. Dette kan ikke legges til grunn. Det er jo slett ikke sikkert det er din kone du snakker med i disse dokumenterte samtalene, eller at det er deg din kone snakker med! Nei, disse fakta tillegges ikke vekt og betyr ingenting! Hadde du derimot sendt oss dokumentasjon på at du elsker din kone ville du, om ikke annet, muligens fått deg en tur til Stockholm. Da for å motta Nobelprisen i fysikk eller kjemi, eller kanskje til og med begge. Vi har til dags dato ikke mottatt slik dokumentasjon fra deg! Når vi nå oversender saken til UNE kan vi forsikre deg om at alle dokumentene nå ligger i riktig saksmappe. Også den ringpermen din kone sendte inn med 1,4 kilo dokumenter, som vi ikke fant igjen. Kopi av de to dokumentene advokaten din ikke fant i papirene da han hadde saksmappen din på utlån fra oss ligger nå også der. I tillegg har vi fjernet de to dokumentene han fant som tilhørte en annen sak! Vi har saumfart intervjurapporten som ble utarbeidet etter ditt intervju ved ambassaden. Du ble spurt om du snakket engelsk, hvorpå du skal ha svart at du snakket godt engelsk. Han som intervjuet deg syntes ikke du snakket så godt engelsk. Dette SYNES VI er grove brudd på norsk utlendingslov! Vi er klar over at du mener intervjurapporten er ufullstendig, og at han som skrev den har formulert rapporten utifra sin egen personlige oppfatning, at han ikke har holdt seg til fakta og svarene du ga under intervjuet. I tillegg at den var meget mangelfull. Du fikk heller ikke gjennomlese rapporten i etterkant av intervjuet og dermed godkjenne det som ble skrevet. Tross alt har den norske ambassadøren ved ambassaden beklaget dette i ettertid, og bekreftet at dette ikke skal skje igjen. Du får være fornøyd med det! Det er frekt at du i det hele tatt har tillatt deg og søke om gjenforening med din kone. Skjønner du ikke at dette betyr at ektepar som virkelig elsker hverandre må vente lenger på sitt vedtak, grunnet søknader fra slike som deg? På grunn av det grove lovbruddet du har gjort deg skyldig i sender vi deg, sammen med avslaget, et utvisningsvedtak (jada, vi vet at du aldri har satt din fot her i landet) og gir deg innreiseforbud til Norge for en periode på 5 år. I tillegg melder vi fra til andre Schengen-land. Dette gir deg 5 års utestengelse også fra disse landene. Du skal ikke komme her!!"Anonymous poster hash: d355d...030 1
Karenina Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Hva faen er dette for noe vas?? Nei, UDI svarer ikke slik. Du får et brev hvor søknaden enten er innvilget eller avvist og du kan få begrunnelse for vedtaket på forespørsel. Da vil begrunnelsen være litt mer detaljert, men samtidig formell. 8
Chiquita Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 For å sitere en setning fra starten av 'brevet': (slik behandlingen og vedtaket fra UDI oppleves og leses av det berørte ekteparet) Selvfølgelig er det ikke UDI som har skrevet dette. 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Har du lest alt du har linket til? Det står jo at det ikke er UDI som har skrevet dette. Anonymous poster hash: f9509...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Planer om å importere en unghingst TS? Anonymous poster hash: 7600a...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 Planer om å importere en unghingst TS? Anonymous poster hash: 7600a...0b3 Etter 4 år? Ja, anonymbruker. Han fikk ikke besøksvisum grunnet stor sannsynlighet for å ikke returnere, noe som er vås da han aldri kunne ha blitt her mer enn en vanlig ferie da han har et liv der nede med venner og familie, ikke minst jobb! Ikke alle som kunne tenkt seg å reise over land og strand og borte vekk fra det perfekte livet og komme til et mørkt og kaldt land hvor du ikke kjenner andre enn din kone. Anonymous poster hash: d355d...030
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Etter 4 år? Ja, anonymbruker. Han fikk ikke besøksvisum grunnet stor sannsynlighet for å ikke returnere, noe som er vås da han aldri kunne ha blitt her mer enn en vanlig ferie da han har et liv der nede med venner og familie, ikke minst jobb! Ikke alle som kunne tenkt seg å reise over land og strand og borte vekk fra det perfekte livet og komme til et mørkt og kaldt land hvor du ikke kjenner andre enn din kone.Anonymous poster hash: d355d...030 Du flytter til ham og hans perfekte liv, lever med hans venner og familie, langt unna dette mørke og kalde landet. Da har jeg saksbehandlet dere. Anonymous poster hash: 6c6e1...10d 13
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Du flytter til ham og hans perfekte liv, lever med hans venner og familie, langt unna dette mørke og kalde landet. Da har jeg saksbehandlet dere. Anonymous poster hash: 6c6e1...10d Problemet er jo bare at situasjonen er lik for begge. INGEN vil flytte permanent på seg, JEG er den eneste som må reise halve jorda rundt for å treffes, HAN prøvde å ta på seg litt av byrden, MEN fikk svar på at folk fra hans hjemland ikke reiser tilbake. Eneste de ikke har fått med seg er at folk flest fra hans hjemland er fattige og bor i slummen, dette gjelder ikke min mann, folk flest der nede har ikke jobb eller tjener ikke nok til å dra på ferie, det har mannen min, og lista fortsetter. Så Norges egen feil at de ikke gir besøksvisum til riktig personer, så slipper man å måtte importere de via familieordningen! Anonymous poster hash: d355d...030 1
Smascha Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Etter 4 år? Ja, anonymbruker. Han fikk ikke besøksvisum grunnet stor sannsynlighet for å ikke returnere, noe som er vås da han aldri kunne ha blitt her mer enn en vanlig ferie da han har et liv der nede med venner og familie, ikke minst jobb! Ikke alle som kunne tenkt seg å reise over land og strand og borte vekk fra det perfekte livet og komme til et mørkt og kaldt land hvor du ikke kjenner andre enn din kone.Anonymous poster hash: d355d...030 Eg forstår nok ikkje heilt kva du meiner. På den eine sida så skriv du at du er redd for at han får avslag på opphaldstillatelse i Noreg, mens du no skriv at han aldri kunne tenkt seg å "komme til et mørkt og kaldt land hvor du ikkje kjenner andre enn din kone". Kan du utdjupe så vi forstår deg? Kva land snakkar vi om forresten? Kjem han frå USA eller Uganda, liksom?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 Eg forstår nok ikkje heilt kva du meiner. På den eine sida så skriv du at du er redd for at han får avslag på opphaldstillatelse i Noreg, mens du no skriv at han aldri kunne tenkt seg å "komme til et mørkt og kaldt land hvor du ikkje kjenner andre enn din kone". Kan du utdjupe så vi forstår deg? Kva land snakkar vi om forresten? Kjem han frå USA eller Uganda, liksom? Skal selvfølgelig uttype meg. Jeg er redd han får avslag slik at jeg resten av mitt liv vil måtte reise halve jorda rundt for å møte han, da han ikke får besøksvisum heller. Han kommer ikke fra uganda, men et like fattig land. Det at jeg sier st norge er et kaldt og mørkt land er en beskrivelse han vil gi da det bare er sol året rundt der han bor. Han er ikke klar til å bosette seg i utlandet (norge), og jeg er heller ikke klar for å flytte til han permanent (vi er begge unge). Besøk meg får han heller ikke gjøre, ergo familiegjenforening er det eneste som kan gjøre det slik at han kommer hit i sommerferien f.eks. Så får han se om han liker landet godt nok til å bo her, noe han ikke har troa på, eller om vi må finne en ny løsning.Anonymous poster hash: d355d...030
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #11 Skrevet 26. april 2015 Skal selvfølgelig uttype meg. Jeg er redd han får avslag slik at jeg resten av mitt liv vil måtte reise halve jorda rundt for å møte han, da han ikke får besøksvisum heller. Han kommer ikke fra uganda, men et like fattig land. Det at jeg sier st norge er et kaldt og mørkt land er en beskrivelse han vil gi da det bare er sol året rundt der han bor. Han er ikke klar til å bosette seg i utlandet (norge), og jeg er heller ikke klar for å flytte til han permanent (vi er begge unge). Besøk meg får han heller ikke gjøre, ergo familiegjenforening er det eneste som kan gjøre det slik at han kommer hit i sommerferien f.eks. Så får han se om han liker landet godt nok til å bo her, noe han ikke har troa på, eller om vi må finne en ny løsning.Anonymous poster hash: d355d...030 Er dere gift TS? Anonymous poster hash: 06fb1...462
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #12 Skrevet 26. april 2015 INGEN vil flytte permanent på seg, JEG er den eneste som må reise halve jorda rundt for å treffes, HAN prøvde å ta på seg litt av byrden, MEN fikk svar på at folk fra hans hjemland ikke reiser tilbake. Eneste de ikke har fått med seg er at folk flest fra hans hjemland er fattige og bor i slummen, dette gjelder ikke min mann, folk flest der nede har ikke jobb eller tjener ikke nok til å dra på ferie, det har mannen min, og lista fortsetter. Så Norges egen feil at de ikke gir besøksvisum til riktig personer, så slipper man å måtte importere de via familieordningen!Anonymous poster hash: d355d...030 Da betaler han vel halvparten av reisene din da? Det er, og med rette, krav til å få innreisevisum til Norge. De krav har dere ikke klart å oppfylle. Dere har ikke klart å bevise at han har nok tilknytning til eget land til å ha noe motiv å reise tilbake. Om han haddde både fast jobb, inntekt,bosted og penger på konto å vise til som forsørgelse når han kommer hit samt at du garanterer for ham så skulle det ikke være noe problem. Han har fått avslag med god grunn, for Norge, ikke for dere selvfølgelig. Anonymous poster hash: 6c6e1...10d 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #13 Skrevet 26. april 2015 Da betaler han vel halvparten av reisene din da? Det er, og med rette, krav til å få innreisevisum til Norge. De krav har dere ikke klart å oppfylle. Dere har ikke klart å bevise at han har nok tilknytning til eget land til å ha noe motiv å reise tilbake. Om han haddde både fast jobb, inntekt,bosted og penger på konto å vise til som forsørgelse når han kommer hit samt at du garanterer for ham så skulle det ikke være noe problem. Han har fått avslag med god grunn, for Norge, ikke for dere selvfølgelig. Anonymous poster hash: 6c6e1...10d Huh? Han betaler hele reisen min, og du spør om han betaler halve reisen min? Han betaler bosted, jeg får gaver (fikk iphone 6 til jul f.eks) og god økonomi generelt med fast jobb. Vi fikk også en begrunnelse ned avslaget og der stod det rett ut at han fikk avslag grunnet mandet han kom fra og retur-statestikken landet har vist de siste åra i land som Norge og nabolandene.Anonymous poster hash: d355d...030 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #14 Skrevet 26. april 2015 Er dere gift TS?Anonymous poster hash: 06fb1...462 Ja måtte jo det for å få han hit på et vis, hadde lyst på et stort og fint bryllupp men som saken stilte seg nå var det bare å dra ned til kirken å gifte seg. Så får vi ta festen senere.Anonymous poster hash: d355d...030
Majott Skrevet 26. april 2015 #15 Skrevet 26. april 2015 (endret) Problemet er jo bare at situasjonen er lik for begge. INGEN vil flytte permanent på seg, JEG er den eneste som må reise halve jorda rundt for å treffes, HAN prøvde å ta på seg litt av byrden, MEN fikk svar på at folk fra hans hjemland ikke reiser tilbake. Eneste de ikke har fått med seg er at folk flest fra hans hjemland er fattige og bor i slummen, dette gjelder ikke min mann, folk flest der nede har ikke jobb eller tjener ikke nok til å dra på ferie, det har mannen min, og lista fortsetter. Så Norges egen feil at de ikke gir besøksvisum til riktig personer, så slipper man å måtte importere de via familieordningen!Anonymous poster hash: d355d...030 Nå er dere vel gift, og om han ikke kan komme hit, så kan jo du bo der sammen med han. Det kan jo være en god løsning. Mannen din har en god jobb, dere vil ikke bo i slummen osv. Du har valgt denne mannen, og om dere skal ha et liv sammen, så må vel du flytte dit. Hvis du ikke vil det, så må dere leve som dere gjør nå. Altså besøke hverandre noen ganger i året. Når dere har bodd der sammen en stund vil han nok få turistvisum, og kanskje også få lov til å bo her hvis dere fortsatt ønsker det. Han kommer altså fra et av landene i Afrika? Da tror jeg dere må belage dere på at du bor der i noen år. Endret 26. april 2015 av Majott 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #16 Skrevet 26. april 2015 Ja måtte jo det for å få han hit på et vis, hadde lyst på et stort og fint bryllupp men som saken stilte seg nå var det bare å dra ned til kirken å gifte seg. Så får vi ta festen senere.Anonymous poster hash: d355d...030 Så lenge dere er like gamle og han ikke er religiøst gift med en annen, så får du ikke avslag på proforma. Anonymous poster hash: 06fb1...462 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #17 Skrevet 26. april 2015 Så lenge dere er like gamle og han ikke er religiøst gift med en annen, så får du ikke avslag på proforma. Anonymous poster hash: 06fb1...462 Stemmer det + at TS må tjene over inntektskravet. Mannen min fikk først avslag fordi jeg ikke hadde tjent nok ved det forrige ligningsåret (var student mesteparten av det året, og UDI tok ikke hensyn til det selvom jeg ble ferdig med 60 studiepoeng på normert tid). Året etter søkte han på nytt, og da fikk han søknaden innvilget. Da kunnejeg dokumentere fast framtidig inntekt + at jeg hadde tjent nok året før. Så lenge man tilfredstiller alle krav får man opphold så sant det ikke er mistanke om proforma. Anonymous poster hash: 6e57f...aa4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #18 Skrevet 26. april 2015 Så lenge dere er like gamle og han ikke er religiøst gift med en annen, så får du ikke avslag på proforma. Anonymous poster hash: 06fb1...462 For noe idioti svar. Håper virkelig ikke at du jobber i UDI og behandler saker på slikt grunnlag! Men noe forteller meg at du gjør det. UDI må skamme seg! Fokuser helst på alle asylsøkere og tusenvis av flyktninger som Norge sponser helt frivillig enn folk som elsker hverandre og der partneren tar fullt økonomisk ansvar istedenfor staten! La folk velge selv hvem de ønsker å bli lykkelige med!!! Anonymous poster hash: 0e992...de2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #19 Skrevet 26. april 2015 Reagerte på den delen like gamle. Ikke din sak å vurdere hvem man skal være sammen med! Anonymous poster hash: 0e992...de2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #20 Skrevet 26. april 2015 For noe idioti svar. Håper virkelig ikke at du jobber i UDI og behandler saker på slikt grunnlag! Men noe forteller meg at du gjør det. UDI må skamme seg! Fokuser helst på alle asylsøkere og tusenvis av flyktninger som Norge sponser helt frivillig enn folk som elsker hverandre og der partneren tar fullt økonomisk ansvar istedenfor staten! La folk velge selv hvem de ønsker å bli lykkelige med!!! Anonymous poster hash: 0e992...de2 Ikke meg du siterer, men velger å kommentere allikevel.. Det er en kjent sak at alder har veldig mye å si.Kvinner som er mye eldre enn mannen får ofte proformamistanken, noe som er svært urettferdig med tanke på mennene som får sine yngre koner til landet. Ofte mistenker UDI at mennene fortsatt er religøst gift med konene fra landet de opprinnelig er fra. Etter at de har vært her lenge nok til å få permanent oppholdstillatelse (som per dags dato er 3 år), så skiller de seg fra sine norske koner, og søker gjenforening med kona fra hjemlandet. en sak jeg leste om nylig som omhandler avslag pga aldersforskjell og mistanke om å være religiøst gift: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/UDI-trekker-frem-aldersforskjellen-pa-nesten-24-ar---stempler-ekteskapet-som-uekte-7986865.html Anonymous poster hash: 6e57f...aa4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå