Gå til innhold

Overraske med doptest?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har mistanke om at en venn som tidligere har vært rusmisbruker ruser seg igjen. Nekter selvfølgelig for det, men jeg har tenkt til å overraske han med en doptest som man kan ta der og da, med svar om bare noen minutter!

Har noen av dere gjort noe lignende? Hva slags reaksjon kan jeg forvente? Kan han nekte.

Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du kan forvente deg en kraftig reaksjon, og ja han kan nekte!



Anonymous poster hash: 9495a...83f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du kan forvente deg en kraftig reaksjon, og ja han kan nekte! Anonymous poster hash: 9495a...83f

Jeg tenker at hvis han har sitt på det rene så burde det jo ikke være noe problem? Hadde det samme skjedd meg så hadde jeg gladelig tatt den for jeg har jo ingenting å skjule.

Reagerer man med å bli sint og nekte så er vel det egentlig svaret på hva testen vil vise?

Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Skrevet

Jeg tenker at hvis han har sitt på det rene så burde det jo ikke være noe problem? Hadde det samme skjedd meg så hadde jeg gladelig tatt den for jeg har jo ingenting å skjule.

Reagerer man med å bli sint og nekte så er vel det egentlig svaret på hva testen vil vise?Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Jeg hadde nok følt at du blandet deg inn i noe du ikke har noe med og blitt rimelig forbanna, selv om jeg ikke hadde noe å skjule.
  • Liker 4
Skrevet

Glad jeg ikke er venn med deg,

Hva med å snakke med han, være der for han

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok følt at du blandet deg inn i noe du ikke har noe med og blitt rimelig forbanna, selv om jeg ikke hadde noe å skjule.

Hva om vi har vært kjærester i flere år?

TS.

Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg ikke er venn med deg,

Hva med å snakke med han, være der for han

Det har jeg prøvd, men det nytter ikke.

Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Skrevet

Hva om vi har vært kjærester i flere år?

TS.

Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Herregud, du sier jo i HI at det er en venn

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du sier jo i HI at det er en venn

Vil ikke si kjæreste i frykt får å bli gjenkjent her inne. TS.

Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Skrevet

Vil ikke si kjæreste i frykt får å bli gjenkjent her inne. TS.

Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Beklager å overaske deg, men du sa det nettopp

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt sint, og jeg har ingenting å skjule. Det har med respekt for hverandre.

Hvis du har sterk mistanke og han nekter at han bruker så får du ta et valg. Bli eller gå.



Anonymous poster hash: eeeb4...722
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan han nekte, du er en privatperson med en narkotest. Hvorfor i alle dager skulle han ikke kunne det?

Jeg har ingenting å skjule i endetarmen, men jeg melder meg ikke frivillig til å få en hånd kjørt opp der bak i sikkerhetskontrollen på Gardermoen likevel. Den sammenligningen er selvsagt å tøye strikken til det absurde, men jeg ønsker ikke at noen skal lese mine private e-poster eller høre på mine telefonsamtaler heller. Jeg gjør ikke noe ulovlig, men jeg vil likevel gjøre det i fred.

Noe privatliv må man ha. Det betyr naturligvis ikke at man kan forvente å få leve livet sitt fullstendig uten innblanding engang fra sine aller nærmeste, men grensen går lenge før overraskelsesrustester i privat regi. Du sier jo selv at du vil tolke et nei som at han ruser seg, så i praksis har han valget mellom å stemples som rusmisbruker og å fratas ham mye av den selvstendigheten og tilliten voksne mennesker trenger. Han er antagelig ren hvis han sier ja til å ta en sånn test, men han er jo ikke ruset bare fordi han sier nei. Jeg hadde sagt nei selv hvis en privatperson ba meg om noe sånt, og jeg er en fullstendig nykter person som jobber i rettsvesenet til daglig.

Jeg er ikke spesielt vanskelig, jeg er overhodet ikke en slik som nekter å blåse i promillekontroller og sier det handler om "frihet". men jeg hadde selvsagt ikke oversendt hele internetthistorikken min til en venn enda så uskyldig den er. Og jeg hadde definitivt nektet å ta en narkotest på denne måten.



Anonymous poster hash: 011bb...fd1
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For å bestemme om jeg skal bli eller gå så vil jeg jo ha bevis. Vil ikke gå fra han fordi jeg tror han ruser seg. Dette er jo en person jeg eventuelt skal bo sammen med og det blir ikke mye gøy å flytte sammen for deretter å oppdage at han fortsatt ruser seg.

Ja, selvfølgelig handler det om respekt, men når han tidligere har løyet om at han ikke ruser seg, men jeg har tatt han på fersken så har jo ikke han hatt mye respekt for meg den gangen. Han har brutt tilliten til meg på akkurat det punktet.

Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Skrevet

For å bestemme om jeg skal bli eller gå så vil jeg jo ha bevis. Vil ikke gå fra han fordi jeg tror han ruser seg. Dette er jo en person jeg eventuelt skal bo sammen med og det blir ikke mye gøy å flytte sammen for deretter å oppdage at han fortsatt ruser seg.

Ja, selvfølgelig handler det om respekt, men når han tidligere har løyet om at han ikke ruser seg, men jeg har tatt han på fersken så har jo ikke han hatt mye respekt for meg den gangen. Han har brutt tilliten til meg på akkurat det punktet.

Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Hvorfor vil du flytte sammen med en du ikke stoler på og som ikke har respekt for deg?

Skrevet

Hva om vi har vært kjærester i flere år?

TS. Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Det hadde ikke gjort det noe særlig bedre.

Jeg skjønner godt usikkerheten din, men jeg synes du skal gjøre det på en annen måte. Har du spurt om han er villig til å ta en test for å forsikre deg?

Gjest Reza08
Skrevet

Er ikke det å tøye strikken litt langt? Kjæreste eller ei, man må da for pokker kunne ha litt tillit til hverandre, og behandle hverandre med respekt og toleranse. Alle har rett på litt privatliv, og hvis disse rusgreiene plager deg, burde du tenkt på det i forkant. Du bør hjelpe fyren i stedet for å behandle han slik.

Skrevet

Har mistanke om at en venn som tidligere har vært rusmisbruker ruser seg igjen. Nekter selvfølgelig for det, men jeg har tenkt til å overraske han med en doptest som man kan ta der og da, med svar om bare noen minutter!

Har noen av dere gjort noe lignende? Hva slags reaksjon kan jeg forvente? Kan han nekte.

Anonymous poster hash: 0f2f0...0bc

Nei, jeg har har aldri gjort noe lignende. Personlig ville jeg blitt forbanna og selvfølgelig ville jeg nektet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette har du ingenting med og er et brutalt overtramp på både privatliv og tillitt.
Selvom det er exkjæresten/kjæresten og du bare vil hans beste.
Han er voksen og bestemmer over sitt eget liv. Folk ruser seg for en grunn og det beste en venn kan gjøre er å hjelpe dem til å ha det bedre med seg selv, ikke hele tiden anta og anklage han for at han er rusa, og finne på sunnere ting, og ikke drive å angripe de fordi du bruker noe og få de til å føle seg enda mere kjefta på, utstøtt og mindreverdig ved å ikke la han bestemme over seg selv.



Anonymous poster hash: b71e5...18e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...