Gå til innhold

Hvorfor drikker ikke negre alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så siden jeg ikke drikker alkohol, så er jeg neger eller muslim? :klo:

Nei. Jeg drikker ikke alkohol, og jeg er verken neger eller muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor negre ikke drikker er faktisk et ganske interessant spørsmål.

Ja, ja. Jeg sier da ikke noe i mot det! Det er jo veldig interessant å lære mer om noens kultur og i dette tilfellet drikkekultur. Det jeg sier at det går ordlegge seg på en annen måte og da ikke trekke alle under en kam. Det å bruke ordet neger er jo også en diskusjon, men nok off-topic. Håper du får svar på ditt spørsmål, TS! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bedre oppdragelse enn vi har.



Anonymous poster hash: 36db4...983
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker ikke smaken, tåler lite og brus/vann er sunnere.

Hilsen neger jente.



Anonymous poster hash: bc60a...e6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en aforamerikaner som ikke drakk mye. Han tålte så lite før han ble skikkelig dårlig. Han sa det lå i de afrikanske genene. Mens jeg med mine vikinggener tålte mer selv om jeg var mye mindre enn han.

Anonymous poster hash: ef6ee...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en aforamerikaner som ikke drakk mye. Han tålte så lite før han ble skikkelig dårlig. Han sa det lå i de afrikanske genene. Mens jeg med mine vikinggener tålte mer selv om jeg var mye mindre enn han.

Anonymous poster hash: ef6ee...193

Det kan være sant det, f.eks. mange asiatere tåler heller ikke mye alkohol fordi de mangler ett enzym som bryter ned alkoholen, opp mot 50% av befolkningen i Kina/Korea/Japan mangler dette enzymet.

Men kan jo være andre folkegrupper som også har denne genfeilen, symptomene er oftest rødhet i huden (rødming), kvalme, uvelhet og oppkast etter inntak av alkohol.. "Asian Flush"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er svart og sitter med en god whiskey i hånda

Og jeg er hvit og sitter med et glass fanta i hånda :)

Så ja, vi er alle forskjellige :P

Anonymous poster hash: 7255f...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så siden jeg ikke drikker alkohol, så er jeg neger eller muslim? :klo:

Ja, det er klart det. Visste du ikke det? Har du ikke et speil hjemme eller? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være sant det, f.eks. mange asiatere tåler heller ikke mye alkohol fordi de mangler ett enzym som bryter ned alkoholen, opp mot 50% av befolkningen i Kina/Korea/Japan mangler dette enzymet.

Men kan jo være andre folkegrupper som også har denne genfeilen, symptomene er oftest rødhet i huden (rødming), kvalme, uvelhet og oppkast etter inntak av alkohol.. "Asian Flush"

Ja, han snakket om enzym, på samme måte som arabere(?) ikke tåler alkohol. Og at en del afrikanere hadde det samme.

Anonymous poster hash: ef6ee...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart det. Visste du ikke det? Har du ikke et speil hjemme eller? :klo:

Nei nei helt klart ikke, speil speil på veggen der, er det mulig å være mer innbilsk heh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afro-amerikanere drikker mindre alkohol enn hvite amerikanere - til tross for dette så har alkohol forbruk høyere dødelighet hos svarte enn hvite. En forsknings rapport viser også til at alkohol i moderate mengder kan ha positive gevinster for hvite - men hos svarte så er det ingen positive helseeffekter. Samme studie hevder også at svarte tåler betraktelig mindre alkohol enn hvite før de blir fulle.

http://www.sciencedaily.com/releases/2014/02/140224204859.htm

http://alcoholism.about.com/cs/heal/a/blarg030312.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Afrika drakk i hvertfall det svarte. Den dagen de fikk lønn var det ut på den lokal puben for å kose seg med øl. Samme gjorde de hvite.



Anonymous poster hash: dd30e...e0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Hvorfor tygger ikke hvite khat?

Skal vi se..kuu..l..tu? relle? forskjell..? er?

Finnes det?

Den politisk korrekte venstresiden vil ikke at kulturelle forskjeller finnes, men jeg er ganske sikker på at det gjør de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Da jeg var i Afrika drakk i hvertfall det svarte. Den dagen de fikk lønn var det ut på den lokal puben for å kose seg med øl. Samme gjorde de hvite.

Anonymous poster hash: dd30e...e0c

I turist-afrika ja.

Drar du til det ekte afrika så de ikke å drikker øl i jordhyttene sine.

Litt som at bønder ikke røyker hasj, og byfolk ikke drikker hjembrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tygger ikke hvite khat?

Skal vi se..kuu..l..tu? relle? forskjell..? er?

Finnes det?

Den politisk korrekte venstresiden vil ikke at kulturelle forskjeller finnes, men jeg er ganske sikker på at det gjør de.

Det er sikkert tilfredsstillende for deg å få puttet inn noe gnål om PK uansett tema.

Anonymous poster hash: ef6ee...193

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste afrikanerne jeg kjenner drikker. Mange av dem ganske mye også.

Men det er vel ikke overalt at det er en del av kulturen. Charter-Hilde f.eks. er jo avholds og hun forklarer det med at hun er fra Kenya. Hvis normalen er å være så åpen og sprudlende i edru tilstand skjønner jeg godt at de ikke trenger alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det kan være sant det, f.eks. mange asiatere tåler heller ikke mye alkohol fordi de mangler ett enzym som bryter ned alkoholen, opp mot 50% av befolkningen i Kina/Korea/Japan mangler dette enzymet.

Men kan jo være andre folkegrupper som også har denne genfeilen, symptomene er oftest rødhet i huden (rødming), kvalme, uvelhet og oppkast etter inntak av alkohol.. "Asian Flush"

jeg tror du mener "asian blush"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du mener "asian blush"

Nei, Flush xD

http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_flush_reaction

Because of the association with Asian ancestry, alcohol flush reaction has also been referred to by such informal names as Asian flush syndrome, Asian flush, and Asian glow.

Om du googler "Asian Blush" så får du bare opp flush ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...