Gå til innhold

Noen med elveblest her?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om utslettene deres klør, hvordan de ser ut og hvor fort de kommer/forsvinner.

Det var 2 leger som så på kroppen min og konkluderte med at jeg har elveblest. Dette var vel for 1 år siden ca. Da hadde jeg to klumper på armene som klødde, men hadde også mange røde prikker på brystet. Disse prikkene er merkelige for de kommer helt plutselig og så forsvinner de ofte igjen veldig fort.

Men jeg er usikker på om det er elveblest jeg altså selv om legene sa det. Fordi det klør ikke og jeg merker ikke noe av det.

Nå har jeg begynt på medisiner som trigger disse prikkene på brystet og har det nesten hver dag, men som sagt har jeg ingen plager i det hele tatt ved det. I går var brystet mitt fult av røde prikker, mens i dag er det ingen.

Jeg vet ikke om jeg skal kalle det prikker altså. De stikker ikke utover. De er under huden og er røde og kanskje rundt 1 mm i diameter.



Anonymous poster hash: 6cf9d...4a1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært plaget med elveblest i flere år. Det er vabler i ulik form og størrelse, og de klør masse.

De prikkene har jeg aldri hatt.



Anonymous poster hash: bc39c...ef5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært plaget med elveblest i flere år. Det er vabler i ulik form og størrelse, og de klør masse.

De prikkene har jeg aldri hatt.

Anonymous poster hash: bc39c...ef5

Så rart da.. At de jeg får på brystet ikke klør.. :klo:

Anonymous poster hash: 6cf9d...4a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk elveblest, men de er ikke sånne vabler som man får opp om man søker på elveblest. Mine er prikker som klør. Ser egentlig mer ut som røde hunder utslett. En sjelden gang har jeg opplevd vabler.

Jeg vet ikke hva jeg reagerer på, så jeg bruker allergitabletter hver dag. Har gjort det i mange år.

Sønnen min får innimellom de samme prikkene - som oftest på brystet. I starten klør det ikke, men så starter kløen etter noen dager. De går bort med allergitabletter.



Anonymous poster hash: 6d499...101
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk elveblest, men de er ikke sånne vabler som man får opp om man søker på elveblest. Mine er prikker som klør. Ser egentlig mer ut som røde hunder utslett. En sjelden gang har jeg opplevd vabler.

Jeg vet ikke hva jeg reagerer på, så jeg bruker allergitabletter hver dag. Har gjort det i mange år.

Sønnen min får innimellom de samme prikkene - som oftest på brystet. I starten klør det ikke, men så starter kløen etter noen dager. De går bort med allergitabletter.

Anonymous poster hash: 6d499...101

elveblest.jpg

Fant bilde. Akkurat sånn her har jeg. Men det klør ikke i det hele tatt! Jeg har både kortisonkrem og allergitabletter, men orker ikke ta dem når jeg uansett ikke føler meg plaget av det utenom det kosmetiske

-TS

Anonymous poster hash: 6cf9d...4a1

Skrevet

Jeg hadde elvblest i ansiktet for noen år tilbake.

Var akkurat sånn som bildet ditt, jeg fikk kortisontabl. Så ble det borte på ett par dager...

Skrevet

Sliter med elveblest selv. Får alltid store vabler og har prednisolon og allergi tabletter liggende. Kanskje de prikkene er et utslag at en reaksjon kroppen har fått pga elveblest. Slags "sliten" reaksjon ..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...