Gå til innhold

Søvn- hva er best?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg sliter med søvnproblemer, og selvom jeg følger alle de vanlige rådene fungerer det bare i korte perioder. Har prøvd diverse medisiner, men de milde virker ikke, og de sterkeste er jo avhengighetsskapende.

Er inne i en ganske god periode nå, men lurer på noen ting.

Er det best å sove fem-seks timer hver eneste dag dag (når man trenger åtte timer) , eller å sove åtte timer fem,seks ganger i uken og ikke sove i det hele tatt to, tre netter i uken?

Og hva gjør man de gangene man har vært våken i f.eks tre døgn og fortsatt ikke får sove? Det er sånn at jeg har lyst til å skalle hodet i veggen til jeg besvimer, men det virker ikke særlig effektivt he,he.

Setter stor pris på svar :)

Anonymous poster hash: 81ece...b56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

vet du hvorfor du ikke får sove,- hva er det som holder deg våken,<br />akupunktur kan hjelpe, det har jeg selv hatt hjelp av

Anonymous poster hash: 538b2...257

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg vet ikke. Noen ganger er det pga smerter, andre ganger er det bare vanskelig å få sove. Prøver å ikke tenke på problemer når jeg legger meg, og det fungerer som regel. Har prøvd akupunktur for noe annet, og søvnproblemene ble ikke mindre den perioden. Men kanskje man må spesifisere at man ønsker å sove bedre?

Men er det noen som har svar på det jeg spurte om i HI?

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Hei! Jeg sliter med søvnproblemer, og selvom jeg følger alle de vanlige rådene fungerer det bare i korte perioder. Har prøvd diverse medisiner, men de milde virker ikke, og de sterkeste er jo avhengighetsskapende.

Er inne i en ganske god periode nå, men lurer på noen ting.

Er det best å sove fem-seks timer hver eneste dag dag (når man trenger åtte timer) , eller å sove åtte timer fem,seks ganger i uken og ikke sove i det hele tatt to, tre netter i uken?

Og hva gjør man de gangene man har vært våken i f.eks tre døgn og fortsatt ikke får sove? Det er sånn at jeg har lyst til å skalle hodet i veggen til jeg besvimer, men det virker ikke særlig effektivt he,he.

Setter stor pris på svar :)

Er bedre å sove litt hver dag, enn å droppe det noen dager. Jeg sover som regel ikke mer enn 5-6 timer på hverdager, mens i helger sover jeg 8+.

Litt søvn er bedre enn ingen søvn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...