Gå til innhold

Legemiddelregning. Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan i alle fall prøve:

a) Først må du regne ut hva 52 mg/døgn blir per time. Altså 52/24=2.1666 (vet ikke hvor mange desimaler som er vanlig). Deretter tar du 2.1666/10 mg/ml=0.21666.

Sistnevnte er ml han får per time.

b) Den utregningen ser du over.

Setter meg på anonym i tilfelle jeg bommet. :P

Anonymous poster hash: a3f3a...eaa

Jeg fikk samme :) Forutsatt at det er 52 mg/døgn, ikke mm/døgn..

Anonymous poster hash: 0d38e...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk samme :) Forutsatt at det er 52 mg/døgn, ikke mm/døgn..

Anonymous poster hash: 0d38e...485

Altså 0.21666 ml.

Anonymous poster hash: 0d38e...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme :) Forutsatt at det er 52 mg/døgn, ikke mm/døgn.. Anonymous poster hash: 0d38e...485

Regner med at det er en tastefeil der, ja, så jeg regnet i mg. :)

Anonymous poster hash: a3f3a...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler ingenting

Jo, første info, som jeg har stilt spørsmål til TS om. Er det mm eller mg. En slik tastefeil kan tyde på at det er flere opplysninger som ikke stemmer.

Anonymous poster hash: ff289...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke!!! Når du skal jobbe med noe viktig og alvorlig så er det da svært viktig at du selv vet hvordan du regner dette ut.

Håper ikke jeg havner på når sykehus med deg som sykepleier i framtida

Så det du er utdannet som du fikk aldri hjelp til noe som helst, alt var klinkende klar?

Bedre å spør om hjelp, man lærer faktisk mye av det også. Blant annet lærer hun om hun har gjort rett.

Hun er under utdanning slike kommentarer er tullete og unødvendige. Vær glad hun vil lære og ikke bare gjør det hun tror.

Anonymous poster hash: 2c4b9...411

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, første info, som jeg har stilt spørsmål til TS om. Er det mm eller mg. En slik tastefeil kan tyde på at det er flere opplysninger som ikke stemmer.

Anonymous poster hash: ff289...6c7

Det er jo tydeligvis en tastefeil og det skal stå mg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo tydeligvis en tastefeil og det skal stå mg

Ja, det er det. Nettopp derfor er det greit at ts ser gjennom på nytt. Som sagt, er det en tastefeil, så kan det være flere.

Anonymous poster hash: ff289...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Så det du er utdannet som du fikk aldri hjelp til noe som helst, alt var klinkende klar?

Bedre å spør om hjelp, man lærer faktisk mye av det også. Blant annet lærer hun om hun har gjort rett.

Hun er under utdanning slike kommentarer er tullete og unødvendige. Vær glad hun vil lære og ikke bare gjør det hun tror.Anonymous poster hash: 2c4b9...411

Ho spør etter svaret og ikke utregningen. En vesentlig forskjell. Det er rimelig viktig å vite hvordan man regner ut riktig dosering, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho spør etter svaret og ikke utregningen. En vesentlig forskjell. Det er rimelig viktig å vite hvordan man regner ut riktig dosering, eller?

TS gjør eksamensoppgaver for å pugge til eksamen. Selvsagt må hun da ha utregning her for å forstå hvordan hun selv kan regne ut en slik oppgave på eksamen. Skjønner du dette?

Anonymous poster hash: a7ee1...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

TS gjør eksamensoppgaver for å pugge til eksamen. Selvsagt må hun da ha utregning her for å forstå hvordan hun selv kan regne ut en slik oppgave på eksamen. Skjønner du dette? Anonymous poster hash: a7ee1...e52

Da er det rart hu kun remser opp hva ho trenger svar på når det er utregningen ho burde konsentrere seg om.

Det er da ganske tydelig i startinnlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det rart hu kun remser opp hva ho trenger svar på når det er utregningen ho burde konsentrere seg om.

Det er da ganske tydelig i startinnlegget

Hva med å hjelpe henne med utregningen fremfor å kverulere?

Anonymous poster hash: a3f3a...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Hva med å hjelpe henne med utregningen fremfor å kverulere?Anonymous poster hash: a3f3a...eaa

Hvorfor det? Folk har jo svart allerede. Om det er riktig er jo en annen sak, og ts kan heller ikke vite om svaret er rett ettersom ho ikke vet hvordan man regner det ut selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...