AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Hei. Har nettopp fått på tannregulering og angrer veldig. Har fått ganebøyle som gjør at det er utrolig vanskelig å spise da alt setter seg fast mellom ganen og bøylen, og må skylle med vann for så å spytte det ut. Også problem med å snakke og uttale ord, blir mye mumling. Har en jobb der jeg er avhengig av å kommunisere, men føler talen blir værre for hver dag. Har ikke et stort problem med tennene, er kun snakk om skjønnhetsfeil. Er det verdt alt bryet rundt det? Er det mulig å avbryte en behandling, og må man betale hele summen uansett?Anonymous poster hash: 68c3c...c3a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 JA, det er verdt det. Talen blir nok bedre for hver dag selv om det er ille akkurat nå. De færreste liker tannregulering, men det er jo verdt det til slutt. Ikke avbryt. Det er jo bare for en begrenset tidsperiode. Anonymous poster hash: 03f77...9a7 1
Drua Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Jeg hadde tannregulering for mange år siden, og det var helt forferdelig i begynnelsen. Spising var vanskelig, snakking var vanskelig, og det var vondt. Men det går seg til, når du først har kommet så langt, så hold ut 3
Vulpes Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Jeg skjønner ikke helt hvordan denne ganebøylen ser ut eller fungerer, men det høres jo upraktisk ut utifra det du beskriver. Omtrent hvor lenge må du gå med reguleringen? Jeg hadde tannregulering i 17 måneder i voksen alder for en skjønnhetsfeil på tennene. Hadde kun regulering på overtennene da, og hvit i stedet for sølvfarget. Ble litt mer diskrét på den måten, selv om den var lett synlig for alle og enhver, for all del. Ble så klart ganske lei underveis, men jeg er sjeleglad for at jeg gjorde det nå etterpå. Deilig å kunne smile uten at en tann stikker ut, haha. Men nå hadde jo ikke jeg slik bøyle som du har, så det blir ikke helt sammenliknbart. Men for min del ble jeg fort vant til ulempene det var med reggis, sjekket f.eks. alltid reggisen etter matrester hvis jeg hadde spist, eller spurte venner om det var noe i tennene mine. Hvor lenge har du hatt den på? Sannsynligvis blir det lettere å prate etter hvert. Jeg kunne prate fint da jeg fikk på min, men husker at det tok noen måneder før jeg kunne prate normalt igjen da jeg tok tungepiercing. Var en tilvenningssak. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Jeg skjønner ikke helt hvordan denne ganebøylen ser ut eller fungerer, men det høres jo upraktisk ut utifra det du beskriver. Omtrent hvor lenge må du gå med reguleringen? Jeg hadde tannregulering i 17 måneder i voksen alder for en skjønnhetsfeil på tennene. Hadde kun regulering på overtennene da, og hvit i stedet for sølvfarget. Ble litt mer diskrét på den måten, selv om den var lett synlig for alle og enhver, for all del. Ble så klart ganske lei underveis, men jeg er sjeleglad for at jeg gjorde det nå etterpå. Deilig å kunne smile uten at en tann stikker ut, haha. Men nå hadde jo ikke jeg slik bøyle som du har, så det blir ikke helt sammenliknbart. Men for min del ble jeg fort vant til ulempene det var med reggis, sjekket f.eks. alltid reggisen etter matrester hvis jeg hadde spist, eller spurte venner om det var noe i tennene mine. Hvor lenge har du hatt den på? Sannsynligvis blir det lettere å prate etter hvert. Jeg kunne prate fint da jeg fikk på min, men husker at det tok noen måneder før jeg kunne prate normalt igjen da jeg tok tungepiercing. Var en tilvenningssak. Har hatt den kun i noen dager. Vet at det mest sannsynlig blir en vanesak, men er ganske bestemt på at jeg vil ta valget og avbryte. Skal ha den på i 2,5 år, noe jeg ikke fikk vite før dagen før jeg satte den på, så jeg hadde litt lite betenkningstid. Er 20år nå og vil være nesten 23 når jeg får den av. Anonymous poster hash: 68c3c...c3a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Jeg hadde tannregulering for mange år siden, og det var helt forferdelig i begynnelsen. Spising var vanskelig, snakking var vanskelig, og det var vondt. Men det går seg til, når du først har kommet så langt, så hold ut Akkurat satt den på, skal ha den i ca 2,5 år 😨 Anonymous poster hash: 68c3c...c3a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 2,5 år for en skjønnetsfeil ? Det var da veldig lenge..? Jeg hadde også regulering som voksen, begynte når jeg var 24 år, og mine tenner var som hivd inn i munnen. Likevel tok det bare 11 måneder før jeg tok den av. Riktignok ba jeg han stramme mer enn han normalt gjør, for at jeg ville bli fort ferdig, men ville nok ikke tatt så mye lengre tid likevel. Anonymous poster hash: b0643...e37
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 Det er vel en grunn til at du har valgt å bruke penger på tannregulering, og da bør du la reguleringen sitte den tiden det tar. Du får nok ikke pengene igjen uansett. Anonymous poster hash: 7d5ee...0c6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 Akkurat satt den på, skal ha den i ca 2,5 år Anonymous poster hash: 68c3c...c3a 2,5 år for en skjønnhetsfeil? Dette høres latterlig mye ut. Anonymous poster hash: 03f77...9a7 4
nyher Skrevet 25. april 2015 #10 Skrevet 25. april 2015 Selvfølgelig må du betale om du avbryter. Det er jo ditt valg og ikke tannlegens. Det som koster er jobben å sette den på og selve reguleringa. Kjipt med 2,5 år da, men du kommer til å angre deg hvis du ikke ikke fullfører.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #11 Skrevet 25. april 2015 2,5 år for en skjønnhetsfeil? Dette høres latterlig mye ut. Anonymous poster hash: 03f77...9a7 Er 2 skjeve hjørnetenner som jeg ville rette litt på, noe som ikke tar lang tid. Det er bittet som tar lengst tid (derfor 2 år) , og har et dypt bitt, men dette er ikke noe som plager meg eller legger noe som helst merke til. Derfor jeg føler at det er for lenge å holde ut når det som tar lang tid er noe jeg ikke bryr meg noe om... Om du skjønner tegninga 😁Anonymous poster hash: 68c3c...c3a
Gjest Honeyblossom Skrevet 25. april 2015 #12 Skrevet 25. april 2015 Ikke avbryt! Du har nettopp fått den på så naturligvis så vil det være ubehagelig og uvant de første dagene, men det går over. Jeg hadde også ganebøyle og hatet det, men etter å ha hatt den en stund så tenkte jeg til slutt ikke noe mer over den. Den bare var der liksom. Det eneste som vil fortsette å være litt ubehagelig fremover er etter at du har stramma den. Da er munnen gjerne litt øm, men det går over etter en dag eller to. Men jeg lurer på en ting.. hva er poenget med å få reggis for å fikse på ting du egentlig ikke bryr deg noe om? Du kan jo si til tannlegen at du vil ta den av når hjørnetennene er retta opp bare.
Fame Skrevet 25. april 2015 #13 Skrevet 25. april 2015 Jeg hadde det I 4 år. Det var ufattelig vondt, spesielt stramming. Gah, husker det enda. Men det var verdt det. Jeg er veldig glad I tennene mine ^_^
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #14 Skrevet 26. april 2015 Det er jo ikke sikkert du skal ha bøylen i 2,5 år selv om du skal ha regulering i 2,5 år. Da jeg fikk regulering begynnte jeg med en svær klump som dekket hele ganen, helt forferdelig kunne ikke uttale R f.eks og ble mye mobbet. Etterhvert fikk jeg "vanlig" regulering på fremsiden av tennene. Den skinnen var for og utvide plassen i munnen sånn at det ble plass til alle tennen. Jeg fåreslår at du hvertfall tar deg en skikkelig prat med tannlegen før du avbryter. Anonymous poster hash: bc4d0...8fb
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #15 Skrevet 26. april 2015 Ikke avbryt! Du har nettopp fått den på så naturligvis så vil det være ubehagelig og uvant de første dagene, men det går over. Jeg hadde også ganebøyle og hatet det, men etter å ha hatt den en stund så tenkte jeg til slutt ikke noe mer over den. Den bare var der liksom. Det eneste som vil fortsette å være litt ubehagelig fremover er etter at du har stramma den. Da er munnen gjerne litt øm, men det går over etter en dag eller to. Men jeg lurer på en ting.. hva er poenget med å få reggis for å fikse på ting du egentlig ikke bryr deg noe om? Du kan jo si til tannlegen at du vil ta den av når hjørnetennene er retta opp bare. Ville først og fremst ha regulering for å fikse på 2 hjørnetenner, ikke for å fikse bittet, det er bittet jeg ikke bryr meg noe om og det blir derfor utrolig kjedelig å måtte ha den på i 2 år pga det. Anonymous poster hash: 68c3c...c3a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #16 Skrevet 26. april 2015 Hva slags type tannregulering er dette da? Skal begynne med min i morgen... Men den skal være på i maks5 mnd.Anonymous poster hash: e3af5...05c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #17 Skrevet 26. april 2015 Hva slags type tannregulering er dette da? Skal begynne med min i morgen... Men den skal være på i maks5 mnd.Anonymous poster hash: e3af5...05c Vanlig tannregulering, men i tillegg fått en bøyle bak tennene(oppi ganen). Skal også ha nede etterhvert.Anonymous poster hash: 68c3c...c3a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #18 Skrevet 26. april 2015 Jeg angrer veldig på at jeg tok tannregulering.... FIkk masse problemer med kjeven etterpå! Men det er det nok de færreste som får da... Anonymous poster hash: 537b1...97f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #19 Skrevet 26. april 2015 Jeg angrer veldig på at jeg tok tannregulering.... FIkk masse problemer med kjeven etterpå! Men det er det nok de færreste som får da... Anonymous poster hash: 537b1...97f Auch 😖Anonymous poster hash: 68c3c...c3a
Ånei Skrevet 26. april 2015 #20 Skrevet 26. april 2015 Jeg hadde regulering i 4 år(!!), å fy faen, det var verdt det. Du blir vandt til ganebøylen etterhvert. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå