AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Hei! Lurer på hvor langt dere kan jogge i et rolig tempo uten å stoppe? Jeg begynte å jogge for ca tre uker siden og kan løpe litt over 3 km uten å måtte stanse, og da bruker jeg ca 25 minutter. Takk for innspill :-) Anonymous poster hash: bca2e...d8c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Hei! Lurer på hvor langt dere kan jogge i et rolig tempo uten å stoppe? Jeg begynte å jogge for ca tre uker siden og kan løpe litt over 3 km uten å måtte stanse, og da bruker jeg ca 25 minutter. Takk for innspill :-) Anonymous poster hash: bca2e...d8c Jeg kan jogge i 2-3 timer (16-25 km) hvis jeg tar det rolig, men dette har jeg gjort bare noen få ganger. Anonymous poster hash: 26d7d...d35
Cata Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Jeg har så langt klart å jogge en mil. Da gir beina seg før pusten.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 startet nettopp å jogge. løper en rundt på 4,5 km og brukte ca 30 min sist. Anonymous poster hash: ddb4e...ed8
fullførsetningen Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Siste jeg jogget var 6,25 km på 45 min i relativt kupert terreng. 3 km. løper jeg på rundt 17-18 min. Men når jeg begynte løpingen i fjor en gang klarte jeg ikke 3km. en gang uten å gå siste biten.
Nixnick Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 Har nettopp startet å jogge, og har foreløpig løpt 8 km på det lengste uten å stoppe. Som regel jogger jeg 5 km på ca 30 min uten å stoppe, og synes det er bra til MEG å være! (selv om det ikke går så kjapt da)
Maximillian Cohen Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 (endret) Det skal ikke så fryktelig mye trening til før "kondisjonen" er god nok til at en kan jogge i evigheter uten å måtte stoppe så lenge en tar det rolig nok. Utfordringen er å holde orden på væskebalansen, ta til seg nok næring og unngå belastningsskader. Hvor langt jeg kan jogge har jeg ikke testet, men da jeg var hjemme i pappaperm løp jeg maraton (med barnevogn) rundt 3 ganger i uken. Det som stort sett har vært hindringen min for å forbedre meg er at jeg begynner å få mageproblemer etter rundt 2 timer løping. Smerter i hoftene er for meg heller ikke uvanlig etter noen mil. Jeg har forresten gitt opp løpingen til fordel for sykling, så selv om jeg alltids skulle klart å fullføre en maraton så ville nok tiden vært mindre imponerende. Endret 25. april 2015 av Maximillian Cohen
79kreps Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 Jeg var i helt elendig form, og kom ikke langt før jeg måtte roe ned. Så startet jeg på ett program, fra 0-10 km på 12 uker. Merker gradvis fremgang fra uke til uke, og da er det faktisk ganske artig å jogge likevel. Første dagen skulle jeg jogge totalt 12 minutter. Dette tok meg vinter og vår da det ble pauser hvert minutt, og gjerne oftere enn det også for å hente inn på pust og smerter i bena. Nå er jeg kommet til uke 7 og klarer fint å jogge 30 minutter sammenhengende. Skulle sikkert klart lengre også, men nå følger jeg programmet slavisk og da har 30 minutter hvert den lengste økten til nå. I tillegg er det lagt inn intervaller, fartslek og diverse annet i programmet som faktisk er ganske kjekt. Anbefales til alle som er i elendig form og vil bygge opp kondisjon. Det er et bra program der kroppen får gradvis vende seg til overgangen fra latskap til aktivitet, og om en loggfører i fra dag en så blir en garantert positivt overrasket over hvilken fremgang en får. http://aktivtrening.com/treningslogg/lop-10-km-pa-12-uker
Basun Skrevet 25. april 2015 #10 Skrevet 25. april 2015 Det lengste jeg har jogget er 24 timer (med toalettpauser). Dette var kun for å teste det ut. Blir ganske trøtt av det. Når man kommer i en viss form kan man egentlig holde på i det uendelige. Problemet blir mangel på mat, søvn, hvile og andre grunnleggende behov. Mao. ikke joggingen i seg selv. Men så er jeg helt elendig på 60- og 100 meter. Vi har alle våre styrker og svakheter
Florence Skrevet 25. april 2015 #11 Skrevet 25. april 2015 Ikke så langt dessverre, sliter med belastningsskader :cry: Før kunne jeg jogge i rolig tempo rundt ei mil.
Florence Skrevet 25. april 2015 #12 Skrevet 25. april 2015 Det lengste jeg har jogget er 24 timer (med toalettpauser). Dette var kun for å teste det ut. Blir ganske trøtt av det. Når man kommer i en viss form kan man egentlig holde på i det uendelige. Problemet blir mangel på mat, søvn, hvile og andre grunnleggende behov. Mao. ikke joggingen i seg selv. Men så er jeg helt elendig på 60- og 100 meter. Vi har alle våre styrker og svakheter Hvor langt løp du da?
Gjest Runforit Skrevet 25. april 2015 #13 Skrevet 25. april 2015 Det lengste jeg har jogget er 24 timer (med toalettpauser). Dette var kun for å teste det ut. Blir ganske trøtt av det. Når man kommer i en viss form kan man egentlig holde på i det uendelige. Problemet blir mangel på mat, søvn, hvile og andre grunnleggende behov. Mao. ikke joggingen i seg selv. Men så er jeg helt elendig på 60- og 100 meter. Vi har alle våre styrker og svakheter Fant du bare ut en dag at i dag skal jeg løpe 24 timer i strekk?
Basun Skrevet 25. april 2015 #14 Skrevet 25. april 2015 (endret) Sånn halvveis. Det var i fjor sommer og jeg hadde egentlig planlagt at jeg skulle overnatte (i skogen), men mens jeg jogget så tenkte jeg at jeg heller kunne prøve å ta strekningen i ett ettersom det var ekstremt mye klegg der... Så da ble det til at jeg jogget sammenhengende. Angret på at jeg hadde med fjell-duk i sekken da for å si det sånn. Når man kommer i en viss form er det psyken som blir mest sliten ikke kroppen. Ble ca. 11-13 mil tror jeg. Pulsklokken sluttet å virke pga. lite batteri Beklager for delvis avsporing. Endret 25. april 2015 av Personenmeg
Gjest Runforit Skrevet 25. april 2015 #16 Skrevet 25. april 2015 #mente mil Vurdert denne: http://www.kondis.no/paamelding-til-bislett-24-timers-aapnet-i-dag.5504674-127676.html
Basun Skrevet 25. april 2015 #17 Skrevet 25. april 2015 (endret) Takk for tipset! :-) Var litt dyr påmelding, men det virker interessant. Visste ikke at det gikk an å konkurrere i det:-D Har egentlig aldri brydd meg noe særlig om konkurranser, men kanskje jeg skal prøve meg! Endret 25. april 2015 av Personenmeg
Thorn Skrevet 26. april 2015 #18 Skrevet 26. april 2015 Etter syv uker med løpetrening for nybegynnere klarer jeg fortsatt kun å jogge ca 15 min i strekk, og da går det saaakte (mellom 7 og 8 km/t i snitt, til mitt forsvar er det en løype med mye bakker...). Det lengste jeg noensinne har klart å jogge i strekk var ca 25 min. Å løpe fem km på en halvtime virker helt utopisk for meg. Jeg har fått påvist nedsatt lungekapasitet og har sannsynligvis anstrengelsesastma, det har nok en del å si. Jeg tenker at jeg skal være kjempefornøyd når jeg klarer å jogge bare 30 minutter i strekk, uavhengig av hvor langt jeg kommer!
FitnessIna Skrevet 26. april 2015 #19 Skrevet 26. april 2015 Klarer lett å jogge en mil, men problemet for meg er det mentale - alt som ikke er intervaller blir jeg lett lei av.
lillsunshine Skrevet 26. april 2015 #20 Skrevet 26. april 2015 Har foreløpig "bare" jogget 8 km sammenhengende, men jobber med å øke antall km. Mila er nok innenfor snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå