PrincessConsuela Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Skjønner ikke så mye av papirene Skatteetaten skal ha, så håper noen kan hjelpe litt her Vi er bosatt i utlandet. 1) Ift forlovererklæring: må forlovere være norske? 2) For "Dokumentasjon på navn og alder, for eksempel pass og fødselsattest", kan vi ta kopi av passet og dra på ambassaden for å få den signert? 4) "En attest fra hjemlandet, eventuelt siste bostedsland, som viser at det ikke er noe som hindrer at hun eller han kan inngå ekteskap i Norge." Er dette et skjema fra Norge eller et skriv fra myndighetene i landet vi bor i? 5) "Statsborgere fra land utenfor Norden må legge frem dokumentasjon som viser at vedkommende har lovlig opphold i Norge." Ettersom han er fransk holder det da å kun legge ved kopi av passet som over og en kopi av innreisebillett til Norge ettersom han ikke trenger visum?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Giftet meg med en mann fra et EØS-land i Norge for et års tid siden. 1) vi brukte norske forlovere,de måtte fylle inn personnummer så vidt jeg kan huske. 2) vi møtte opp på nærmeste skattekontor og de tok attesterte kopier av passene våre - regner med at de går like greit å gjøre det på en ambassade. 4) vi bestilte en attest fra hans lands ambassade, et stadardskjema der det sto at han var ugift og at det ikke var noen annen grunn til at han ikke skulle kunne gifte seg (han måtte møte opp personlig på ambassaden for å bestille dette, kom i posten noen uker senere - men det kommer nok an på landets rutiner). Siden vi giftet oss i Norge trengte jeg ikke å skaffe noen papirer, de hadde tilgang til min informasjon allerede. 5) ja, han trengte bare å vise pass og innreisebillett (men vi måtte levere dette ca en uke før bryllupet slik at alt var registrert og klart på forhånd) Anonymous poster hash: 4a0a8...f99
PrincessConsuela Skrevet 25. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2015 Men da bor dere begge i Norge altså, så han har/hadde oppholdstillatelse? Dere leverte pass og innreisebillett en uke før bryllupet? Trodde dette måtte sendes inn sammen med alle andre dokumenter til skatteetaten?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Forloverne trenger ikke være norske, resten vet jeg ikke Anonymous poster hash: fe608...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå