Gå til innhold

Er dette normalt? Leddplager


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har så lenge jeg kan huske hatt et dårlig kne. Gjør vondt å bruke kneet mye rett og slett, men ikke så vondt at jeg ikke får til å bøye meg feks, det er mer ubehagelig kan man si.

Merker også at hvis det er kaldt på gulvet så kan jeg få skikkelig vondt i hele bena, helt opp til hofteleddet, men ekstra mye i det benet med det vonde kneet. Virker litt som jeg ikke får nok blod i leddene. Er gjerne iskald på knær og ankelledd. Noen ganger hvis jeg bruker bena ekstra mye, kan det være helt sykt vondt. Husker en gang før jul at jeg hadde gått en fjelltur. Hadde så vondt i bena den natten at jeg fikk ikke sove et sekund. Gikk i badekaret for å varme opp litt, ble bedre der og da, men like ille når jeg gikk opp igjen. Vred meg rett og slett i smerte i flere timer.

Merker også hvis jeg blir kald på hendene, hvis jeg feks vasker hendene i kaldt vann når jeg er på skolen, gjør det vondt å bruke hendene til å skrive etterpå.

Er dette normalt?Tok det opp med legen for noen år siden, fikk beskjed om å trene mer. Kan ikke si det har hjulpet veldig mye, kunne sikkert vært flinkere å trene da.



Anonymous poster hash: 9035f...02e
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet? :vetikke:



Anonymous poster hash: 9035f...02e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du ikke tåler gluten, fordi det gjør at man får betennelse i kroppen og kan slite med blodsirkulasjonen blant annet.

Hvordan er kostholdet ditt ellers?



Anonymous poster hash: 6c0f0...078
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du ikke tåler gluten, fordi det gjør at man får betennelse i kroppen og kan slite med blodsirkulasjonen blant annet.

Hvordan er kostholdet ditt ellers?

Anonymous poster hash: 6c0f0...078

Hmmm.. Spiser normalt egentlig, altså ikke overdrevent verken sunt eller usunt. Spiser nok endel gluten såklart.

Anonymous poster hash: 9035f...02e

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm.. Spiser normalt egentlig, altså ikke overdrevent verken sunt eller usunt. Spiser nok endel gluten såklart.

Anonymous poster hash: 9035f...02e

Ok, men jeg tror du skulle tatt noen blodprøver hos fastlegen for å se om du reagerer på gluten. Det er ikke sikkert det blir noe utslag der, og at fastlegen sier du er helt frisk.

Jeg opplevde det selv da jeg skulle teste meg for gluten og melkeprodukt, jeg tålte det og var frisk i følge fastlegen.

Men jeg ga meg ikke og dro til balderklinikken i Oslo, og der var det full utslag på gluten og melkeprodukt.

I mitt tilfelle viste det seg at jeg også hadde Cøliaki.

Det er viktig at du spiser gluten og sånt som før til alle tester er tatt, hvis ikke blir det ikke noe utslag.

Men altså, jeg kjenner flere som har slitt med leddplager, migrene, betennelse i kroppen, diverse hudproblem og kalde hende og føtter pga dårlig blodsirkulasjon, og de måtte kutte ut gluten for å bli bra igjen, og melkeprodukt om de ikke tålte det.

Og når man legger om kosten er det viktig å drikke vann, spise frø, nøtter, grønsaker, salater, frukt, bær, avokado, fisk, kjøtt, egg .. ja, det beste for kroppen er noe ala steinalder/lavkarbo-kost.

Anonymous poster hash: 6c0f0...078

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm, men merker man ikke glutenallergi på andre områder også? Har jo ikke problemer med vondt i magen feks..



Anonymous poster hash: 9035f...02e
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være en revmatisk sykdom?

Anonymous poster hash: 9035f...02e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...