AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Kan det forsvinne av seg selv uten behandling? Anonymous poster hash: e7c0c...7c9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Nei! Du må ha behandling. Vet du hvordan den behandlingen går utpå? har prøvd vermox, det funket ikke!! er ganske sikker på at det ikke er småmark/barnemark Sliter med å si ifra til foreldrene mine.. Anonymous poster hash: e7c0c...7c9
skruf Skrevet 24. april 2015 #4 Skrevet 24. april 2015 Vet du hvordan den behandlingen går utpå? har prøvd vermox, det funket ikke!! er ganske sikker på at det ikke er småmark/barnemark Sliter med å si ifra til foreldrene mine.. Anonymous poster hash: e7c0c...7c9 Har du vært til lege? Og hvordan er du sikker på at du har mark?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #5 Skrevet 24. april 2015 Nei, jeg har ikke vært hos legen. Er pyse og feig. Jeg er 100% sikker på at jeg har mark i tarmene. Har både sett det i doskåla og følt det kravle inni endetarmsåpningen. Har hatt det i flere år, men som sagt synes jeg det er vanskelig å si ifra til moren min Anonymous poster hash: e7c0c...7c9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 SI I FRA! Ja, det er kanskje litt flaut, men det er moren din. Det er jo sånne ting mødre er til for! Jeg fikk barnemark, og sa selvfølgelig fra til mamma selv om det var ekkelt. Hele familien skal behandles om en har mark, håndklær og sengetøy må kokvaskes m.m. for å unngå ny smitte. Du bør nok til legen også. Det er bedre å bli litt flau en stund, enn å gå i årevis med mark. Gjør det i morgen! Anonymous poster hash: 7cd21...a07
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 Tok du verimox flytende eller tabletter? Prøv flytende isåfall! 1 pakke inneholder 4 doser/4ganger, prøv dette en gang i uken ila. en måned! Sikker på det funker. Lykke til Hilsen en som har hatt mark i magen i 10 år, som nå har forsvunnet. Anonymous poster hash: 6ead6...dd2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Nei, jeg har ikke vært hos legen. Er pyse og feig. Jeg er 100% sikker på at jeg har mark i tarmene. Har både sett det i doskåla og følt det kravle inni endetarmsåpningen. Har hatt det i flere år, men som sagt synes jeg det er vanskelig å si ifra til moren min Anonymous poster hash: e7c0c...7c9 Seint svar, men: Jeg våget heller ikke si fra til mamma. Det bør du likevel gjøre, det er ikke din feil! Du trenger ikke si at du har hatt det lenge. Har dere katt er det bare å "skylde" på den. Eller kanskje det finnes en helsesøster på skolen som du kan snakke med? Ellers ville jeg prøvd med en ny vermox-kur. Du må følge instruksjonene. Så vidt jeg husker, måtte jeg ta en kur i en uke, og gjenta etter 14 dager. Du må skifte sengetøy to ganger i løpet av denne perioden. Når du begynner den første og andre kuren. Skift også undertøy hver dag (går ut fra at du gjør det) og vær "sykt" streng med håndhygiene. Kjøp eventuelt eurax om du klør deg nedentil i søvne. Anonymous poster hash: 2f542...5a9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Ikke gjør det så vanskelig. Kjøp de tablettene på apoteket, koster 119,- cirka. Trenger ikke si fra til moren din/familien, de er trolig ikke smittet (selv om dette smitter VELDIG.) Skulle ikke det fungere, så ta det opp med familien din. Dessuten, har noen i familien din det, eksempelvis din mor eller far, så er det trolig dem hadde gitt beskjed om at alle skal behandles. Men i ditt tilfelle, er det trolig bare deg. Så konklusjon: Gå til apoteket, kjøp tabletter, skift sengetøy et par ganger mnd. Så ordner det seg etter noen dager. Lykke til !! Anonymous poster hash: 6ead6...dd2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #10 Skrevet 9. juli 2015 Du må si i fra til moren din! Det er IKKE flaut. Husk at hun tørket deg ren for bæsj og mark når du var liten Kom deg i det minste til legen så du får bevist hva det er du har. Legen har hundrevis av eklere tilfeller i måneden, så det er heller ikke flaut å gå dit! Om man har mark inni seg i flere år kan man bli alvorlig fysisk syk så dette må ut med en ordentlig kur! Forsåvidt er det ikke helt sikkert at du har mark, hvordan har du sett det i doskåla? Du må ta det opp i ca en koppestørrelse og legge på et hvitt ark og gå igjennom. Det hjelper ikke om man ser "noe" som "kanskje" rører på seg eller en hvit strek i bæsjen nede i vannet i doskåla. Mye kan være innbilning. Jeg trodde jeg hadde skabb fordi jeg så svarte støvkorn på huden min og mente at jeg så de røre på seg osv , og klødde fælt. At det kribler ved endetarmsåpningen din er normalt, det kan være svette, hudfolde som skifter "stilling", eller en liten hemoroide. Anonymous poster hash: 0fa9d...765
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå