Gå til innhold

17.mai mat og kake.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvert eneste år ser jeg på vg, dagbladet og div ukeblader bilder av forskjellige 17 mai kaker og mat, da jeg vokste opp pleide vi ikke ha noe ekstra på 17.mai. Skjønner jo nå at folk pleier å ha det. Hva lager du av mat og kaker??

Anonymous poster hash: 214cf...2b3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å være sammen med ettpar vennefamilier fra ca kl 09.00 og utover til vi "må" til hvert vårt for å være med ungene på sine respektive skoler. Vi tar alle med oss litt mat.

Spekemat og eggerøre, laks og salat, potetsalat, rundstykker, litt god ost, Quiche og annet snacks som ungene vil ha. Sjokoladekake er et must til kaffien.

Da jeg vokste opp, var det vanlig brømat i full fart før vi hastet avgårde til arrangementer. Om ettermiddaggen hadde vi pølse i brød, for det var kjapt og enkelt å lage. Om kvelden var vi alltid med på arrangement på skolen. Der ble det servert lapskaus og kaker.

Anonymous poster hash: 1fa1f...47d
Skrevet

Har hatt pawlova med jordbær og blåbær for å få rødt hvitt og blått, men dritt lei den kaka. Red velvet kake har jeg lyst å prøve på, mange lager ostekake og vanlig bløtkake. Går det mest i mat for min del, gjerne rømmegrød med masse spekemat, eller spekemat, eggerøre og potetsalat. Er det fint vær så er det grillings :)

Skrevet (endret)

I min familie hadde vi god frokost sammen i pysjamas før vi tok på finstasen og gikk til skolen for å følge barnetoget eller gikk direkte til sentrum om vi var forskinket eller for gamle. I sentrum var det først å gå i og se på barnetoget, og så borgertoget. Innimellom togene spiste vi en is hver.

Etterpå tok vi en fullstappet buss hjem, tok av oss skoene og spiste rømmegrøt. Så slappet vi av med føttene høyt til vi dro til arrangementet på skolen. Vanligvis ble det et kakestykke og en brus der.

De senere årene droppet vi skolen, og da lagde vi kake selv. Kakeslag varierte etter hvor mye tid mamma hadde til å bake dagen før. Da mamma ikke hadde tid laget jeg en saftig sjokoladekake.

Endret av Sølvrosen
AnonymBruker
Skrevet

Vi lager et koldtbord med rømmegrøt, baguetter, røkelaks, eggerøre, waldorfsalat, pølser, kyllinglår, salat, spekemat. Til kaffien har vi bløtkake og ostekake.

Anonymous poster hash: 26ef1...310
Skrevet (endret)

Vi spiser litt "mer" frokost, gjerne rundstykker med eggerøre og noe ekstra godt pålegg. Lunsjen består av alt for mye is! Griller gjerne til middag hvis været tillater det ellers blir det gjerne biff med godt tilbehør. Må jo feire 17. Mai litt ekstra :D

Edit; kake har vi aldri hatt. Blir mer enn søtt nok med all isen ^^

Endret av peppermyntete

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...