Gå til innhold

Flom av metanolsprit fra Hobøl


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Hobøl-beboer

Jeg blir flau når jeg hører på nyhetene at nye lass med metanol-sprit er beslaglagt i Hobøl - nok en gang.

Jeg vet om noen av bøndene som faktisk har laget og kjøpt slik sprit tidligere, men etter at politiet varslet om det siste dødsfallet som følge av metanolspriten, har det vært stille.

Nå har metanol-spriten blusset opp igjen, på diverse campingplasser og i distriktene.

Hvordan kan man stoppe folk fra å kjøpe/drikke slik hjemmelaget farlig sprit? Forstår ikke folk det nå, at de ikke skal drikke annen sprit enn den de kjøper i butikk i Sverige ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Leser ikke folk aviser/ser tv?

at de tør køpe/drikke dette.

Nå er det også slik at de har det på orginalflasker. Da er det slik t er du hos noen og du blir bedt på noe, så må du spørre, er det orginalvare.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den utstøtte
Jeg vet om noen av bøndene som faktisk har laget og kjøpt slik sprit tidligere, men etter at politiet varslet om det siste dødsfallet som følge av metanolspriten, har det vært stille.




Du vet altså om folk som har laget metanol?? Pass på når sprit blusser opp. Det er da det er farlig :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd lenge i Hobøl og kjenner til at det brennes sprit der i store mengder. Hva jeg ikke forstår er hvorfor folk kjøpe og tek imot når de veit det e farlig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg blir flau når jeg hører på nyhetene at nye lass med metanol-sprit er beslaglagt i Hobøl - nok en gang.

Jeg vet om noen av bøndene som faktisk har laget og kjøpt slik sprit tidligere, men etter at politiet varslet om det siste dødsfallet som følge av metanolspriten, har det vært stille.

Nå har metanol-spriten blusset opp igjen, på diverse campingplasser og i distriktene.

Hvordan kan man stoppe folk fra å kjøpe/drikke slik hjemmelaget farlig sprit? Forstår ikke folk det nå, at de ikke skal drikke annen sprit enn den de kjøper i butikk i Sverige ?

Den på polet i Norge da? :-)

fra spøk til alvor. Hva er du flau over? denne spriten er overalt. Men at folk fortsetter å køpe er en annen sak.

det har vert opplyst i media lege om hvor farlig det er. jeg tror ikke alle er døve,blinde og har dysleksi.

så kan man bli lurt da. Blir bedt på et glass i festlig lag. så har svina hatt det på orginalflasker, bare for å skjule at det er ulovlig vare.

Skal man da spørre alle plasser man er, unnskyld er det polvarer?

Ja det må man vist gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...